Nee…Erna did it again
Ik loop weer achter: die eerste taart van Ben. Meine gute
Valt me ook op dat sommige bakkers zo goor werken
De meeste spektakeltaarten zijn best mooi
Ik ben zo verbaasd hoe ‘makkelijk’ de technische opdrachten zijn, lijkt me juist bij zo’n opdracht dat je het deeg zelf maakt.
Ja ik was al verbaasd over de tijd, maar als het deeg al is gemaakt (en zo te zien voorrijs heeft gehad), dan scheelt dat veel!
Hier verbaas ik mij elk jaar weer over
Ja als ik met los haar zou koken of bakken zit echt overal haar. Misschien doen ze het voor de styling ofzo en dat ze een paar haren in taarten dan maar voor lief nemen??
Als je NPO start hebt kun je volgens mij alles kijken.
Ik heb NPO plus maar zie ook maar 2 seizoenen.
Ik heb het vandaag het even teruggekeken en Janny kan haar belediging zo mooi verpakken.
Tegen Ingrid:
” Als je de five spices had weggelaten, was het best een lekkere taart geweest.”
Ofwel die taart was niet te hachelen.
Ivm de rechten eraf gehaald.
Is gewoon het format. Amateurs die iets maken. Is bij andere kook- of bakprogramma’s niet anders. Bak jij met een haarnetje op thuis?
Prima, ook prima als je het niet doet.
@FredPaillet Worden er nou altijd bewust matig bakkende kandidaten geselecteerd, of is dit echt het beste dat zich aanmeldt?
Ik vraag me soms af of het onderdeel is van het Nederlandse format om naar klungelende mensen te kijken. Misschien dat kijkers dat leuker vinden dan naar hele mooie taarten kijken? Of het is gewoon echt zo droevig gesteld in Nederland, dat kan natuurlijk ook.
Het lijkt inderdaad wel alsof ze daar voor gekozen hebben. Maar vraag me af wat daar dan het idee achter is omdat je in andere landen echt wel een heel ander niveau terugziet bij de kandidaten.
Het zijn wel de betere kandidaten inderdaad. De omstandigheden in zo’n tent vallen ook niet mee.
En soit, da’s in Engeland ook zo, maar vaak in voorjaar (minder warm) en die budgetten daar zijn zoveel groter. Dus de tent is anders, er is veel meer opnametijd en tijd voor opdrachten, volgens mij werden er vooraf ook workshops gegeven door patissiers zodat de basics goed zijn (of ben ik de war met een ander land). En verder… denk ik oprecht dat Britten meer into bakken zijn.
Ik vind jouw inside information zo leuk om te lezen.
Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat het in de tent zo anders is! Andere oven, ineens tijdsdruk en camera’s bij. Ik zou spontaan geen ei meer kunnen bakken van de stress haha
Reden te meer dat ik nooit mee zou doen aan zoiets. Ik had allang een cameraman bedreigd met een mes. Ik wil geen mensen in mijn buurt terwijl ik bak en al helemaal niet met een camera.
Haha inderdaad! En thuis op de bank weet ik het natuurlijk wel beter
Geen tijd! Ze moeten ook al spektakelstukken enz gaan bedenken en oefenen. Voor alle weken he! Terwijl je er al aflevering 1 uit kan liggen. Voor de mensen die werken en een gezin hebben is dit echt heel lastig. Studenten en werkzoekenden hebben vaak wat meer tijd om handen.