Het adventkalender-topic (Deel 1)

Ik heb hem zelf nooit gehad, maar wel een keer cadeau gedaan aan iemand. Ging toen om zo’n Pringles adventskalender. Echt een gigantische adventskalender (denk wel een meter lang). Viel goed in de smaak, maar hij had één groot nadeel. Er zaten maar een stuk of zes of zeven verschillende smaken in

1 like

Vorig jaar had ik de Nivea en Essie kalender. Allebei grote aanraders en heel betaalbaar. Was de eerste keer dat ik adventskalenders had (los van de chocolade vroeger) en het was zo leuk om elke dag een cadeautje te hebben :blush:
Dit jaar wil ik weer de Nivea kalender en nog een met lekkere thee ofzo. Heeft iemand tips voor een lekkere thee kalender?

1 like

Welke puzzel adventskalender heb je? Klinkt leuk!

Iemand een idee wanneer de bijenkorft adventskalender te bestellen is?

1 like

Ik denk half september, zat net zelf ook te zoeken en zag dat vorig jaar eind september de eerste unboxingen al op YouTube stonden

2 likes

Nooo zoet met zout zijn juist de beste combinaties ooit.

Ik vond de kalender zelf ook erg leuk. Wel mocht van mij de smaak van de jammetjes wat sterker. Sommige waren erg mild, wat spannender mag wel. Maar ik zou hem zo nog een keer kopen, was ook erg blij met de tip! En ik deed ze ook vaak door mijn naturel kwark/ yoghurt in de ochtend.

5 likes

Ik zei het wat kort door de bocht, want ik kan zout in chocola, karamel of fudge bijvoorbeeld wel waarderen.

Maar kaas met jam / chutney, of pizza Hawai, mango in een salade met groenten, of kipkerriesalade met ananas maakt me echt woest. :sweat_smile: Het is vooral het fruit dat ik niet in de buurt van zout / hartig wil hebben. Afzonderlijk van elkaar lekker, maar samen = kortsluiting in mijn hoofd.

4 likes

Oh, dat is wel minder, maar dan is ie voor dit jaar wel leuk!

Ik had altijd de kalender van Your Daily Teacup, maar daar ben ik nu wel op uitgekeken, dus deze leek me een goede vervanging.

Ja gezien het best wel een prijzige advent is vind ik het dan saai om nogmaals hetzelfde te krijgen.

Zit zelf over die na te denken! Maar vond die vormgeving van hun advent niet zo erg leuk. Maar goed uiteindelijk gaat het om de thee.

Ik had je toen met secret Santa ook een beetje van les invités gegeven van Betjeman and barton :wink:

4 likes

Ja, die was erg lekker haha! Ik woon ondertussen ergens waar een winkel ook Betjeman en Barton verkoopt en heb ondertussen al wat meer thee geprobeerd, maar zo’n kalender lijkt me een leuke verdere introductie

2 likes

Ik vond die van Holland and Barrett ook echt top 2 jaar geleden! Als we dit jaar weer kunnen wil ik naar de bodyshop ook deze.

Had Lush vorig jaar, maar die is zo godsgruwelijk duur! Vond het wel echt geweldig vorig jaar, maar die prijs…

1 like

Ik heb een nogal moeilijke huid dus ik heb niets aan al die skincare troep. Bestaan er ook kalenders met alleen make-up? Ik heb tot nu toe alleen die van Mac gevonden maar daar ben ik nog niet van overtuigd.

1 like

Ik had een keer de kalender van Catrice, die vond ik echt top. Kostte maar rond de 30-40 euro en er zaten alleen maar fullsize producten in, waaronder meerdere paletten. De nagellakjes waren wel kleinere versies, maar alsnog heel leuk (want wie maakt er ooit een heel flesje nagellak op??)

4 likes

Ik had vorig jaar de beauty kalender van douglas zelf. Zat make-up en nagellak in. Vond niet alles goed/fijn maar voor 25 euro was die prima zijn prijs waard. Ik was geinfluenced door het forum en wilde ook gewoon een adventskalender om uit te pakken, alleen niet eentje die heel duur was zoals bijenkorf.

Ik heb trouwens nog een foto gemaakt wat er in zat en gepost, die ga ik even zoeken.

Edit: 25 euro was die met korting, normaal iets van 35 ofzo. Hieronder de link naar mijn post:

3 likes

Benefit heeft er jaarlijks ook meerdere, ik heb er daar twee jaar terug een van gehad en was echt heel leuk. Meerdere wenkbrauwproducten die ik daarna opnieuw heb gekocht omdat ze goed waren, blush, bronzer, mascara. Is misschien de moeite om even te kijken wat zij dit jaar voor verschillende kalenders hebben.

3 likes

Jaa Benefit is ook een goede inderdaad! Bedankt ook @loekieie en @AmazoneSlash Ik ga ze allemaal even in de gaten houden.

4 likes

Ik vind dit echt zo zonde. Hoe moeilijk is het nou om 1 x per jaar even een speciale box te maken met 24 smaken. Helemaal van Pringles of Lays die echt wel 24 smaken hebben. Of op zn minst 12 :sweat:

5 likes

Dit is bij Tony’s ook! Zaten ook maar een paar verschillende smaken in. 5 uit m’n hoofd.

Edit - 7 kennelijk.

Nu dit topic weer actief wordt, moet ik terugdenken aan die ontiegelijk dure Chanel adventkalender met werkelijk alleen maar troep erin :joy: Wat een grap was dat.

39 likes

Haha echt wie had dat bedacht. Die van Dior heeft ook altijd alleen maar mini’s en is echt veel te duur voor wat je krijgt, maar dat zijn tenminste geen stickers :joy:

2 likes