hahah ohh wil best wat favorieten delen! Ik heb alleen m’n volledige lijstje dus ook op m’n boekenblog en insta gedeeld dus ja hahah.
Een paar boeken die ik jullie echt wil aanraden zijn:
Zolang de citroenbomen bloeien – Zoulfa Katouh: een heel indringend verhaal over een meisje in een oorlog. Ze werkt in het ziekenhuis en moet de keuze maken om te vluchten of te blijven in haar vaderland. De cominatie van heftige onderwerpen maar ook hoop en romantiek zorgen voor een onvergetelijk en hartverscheurend boek.
Op alle fronten - Clarissa Ward: non-fictie verhaal van een oorlogscorrespondente en haar verhaal over haar werk aan de frontlinies. Maar ook hoe het daar is als vrouw, haar passie voor journalistiek, en al met al gewoon een super indrukwekkend boek!
Wat luchtiger:
Things we never get over– Lucy Score: small-town romance waarin ook de setting en de bijfiguren heel sterk uitgewerkt zijn. Veel van zulke romances vol tropes zijn vrij inwisselbaar, maar dit boek vond ik echt heel fijn doordat het wat meer ingaat op ook andere thema’s en door de setting dus. Fijne chemie tussen de karakters en het leest gewoon als een trein.
Divine Rivals - Rebecca Ross: een romance fantasy waarin de twee karakters met elkaar communiceren via een magische typemachine. Er is een oorlog tussen de goden gaande en de passages hierover geven echt hele sterke Eerste Wereldoorlog vibes en zijn super indrukwekkend. Luchtig maar ook heftig, magisch en vol chemie.
En natuurlijk was ik ook een van de Fourth Wing-fans dit jaar hahah. Maar ik kan echt boeken blijven opnoemen.