Laatste 4 boeken van het jaar:
Gebied 19 - Esther Gerritsen Soort filosofische science fiction waarin een groot deel van de mensen verdwijnt (?) en de hoofdpersoon achterblijft in een grotendeels leeg Amsterdam. Had interessant kunnen zijn, was rommelig en onvoldoende uitgewerkt. Toch 3 sterren voor het idee en omdat ik het ondanks m’n kritiek toch in een keer uit wilde lezen. Ik vond de parellel naar covid-19 overigens wel interessant gedaan maar zou daar zonder de recensie van de NRC van tevoren te hebben gelezen denk ik niet zo snel opgekomen zijn. - Geluisterd via de online bibliotheek
De jongen die van de wereld hield - Tjibbe Veldkamp
Lief en rauw winters sprookje. Heerlijk boek voor tussendoor. - Geluisterd via de online bibliotheek
De Verborgen Geschiedenis - Donna Tartt (
) Niet het beste boek ooit, niet het beste boek van Donna Tartt, maar wel een origineel verhaal, grotendeels spannend geschreven en onvoorspelbaar. Vond het 200 pagina’s te dik. - Geleend als paperback
Verder las ik Het Achterhuis van Anne Frank als stripverhaal. Ik vind het lastig om hier echt mijn mening over te geven dus dat doe ik lekker niet. Was niet enthousiast in ieder geval.
In 2024 wil ik vooral meer kwaliteit lezen. Ik heb veel weggelegd afgelopen jaar en vind dat eigenlijk zonde van m’n tijd want vaak wist ik van tevoren al dat iets niet echt mijn ding was. En ik wil vaker/regelmatiger lezen in plaats van soms een maand veel en soms weken niks.