Ik heb net mijn laatste boek van dit jaar uitgelezen. Een huis, vijf vrouwen. Dit is ook meteen het saaiste boek met de minste sterren voor mij dit jaar. Er zat echt gewoon totaal geen verhaal in en was nog slechter dan de gemiddelde chicklit.
Dit jaar heb ik 58 boeken gelezen. Ik wilde er eerst 60, maar had mijn doel uiteindelijk tot op de 52 boeken gezet. Mijn grootste doel dit jaar was mijn horizon verbreden en niet meer standaard tiktok boeken lezen, maar ook meer waargebeurde verhalen. Dat is gelukt en als ik zo door mijn jaar heen blader, heb ik toch wel een paar hele mooie boeken gelezen.
Goodreads overzicht
Deze boeken sprongen er voor mij echt uit en zijn mij echt bijgebeleven:
De experimeten - Marion Pauw (5/5)
Het boek bevatte meerdere verhaallijnen die mij allemaal boeide. Wat ik mooi vond aan dit boek is dat het een heel heftig verhaal is, maar wel heel fijn geschreven. Het vertelt zowel over de jeugd van een hoofdpersoon uit het boek, als het kampverhaal van een ander hoofdpersoon wat weer begrip geeft in hoe die twee personen met elkaar om zijn gegaan.
De hulp - Freide McFadden (4/5)
Volgens mij is dit boek door heel veel mensen in dit topic gelezen. Ik kon dit boek echt niet wegleggen. Echt een thriller waar alles goed samenkomt, die erg fijn geschreven is en waar ik het einde ook niet zo verwacht had.
De Camino - Anya Niewierra (5/5)
Hier zijn de meningen in dit topic volgens mij erg over verdeeld. Mij raakte het boek heel erg door de verhaallijn en door hoe informatie over de oorlog in voormalig joegoslavie gepresenteerd werd. Vond het begin wel ietwat langdradig, en snap heel goed dat mensen aangeven dat heel veel langdradig is maar mij boeide het boek heel erg. Moet er wel bij zeggen dat mijn familie uit voormalig Joegoslavie kom en ik sommige punten heel herkenbaar vond, waardoor ik het boek juist ook zo mooi vond.
Toevluchtsoord - Jerome Loubry (4/5)
In het kader van ‘verleg je grenzen’ las ik dit boek. Ik dacht eerst echt “hoe kan er nu een eiland zijn waar niemand van gehoord heeft?” Maar dat wijst zich vanzelf in het boek. Heel mooi geschreven boek met een mooi verhaal.
En het laatste boek wat mij heel erg bij gebleven is, is
De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid (4/5)
Normaal lees ik nooit boeken die zo gefocust zijn op een verhaal dat in het verleden heeft plaatsgevonden, maar ben heel blij dat ik dit boek gelezen heb.