Het algemene boekentopic #3

Ik heb hem gereserveerd bij de bieb maar ik ben de 36e in de wachtrij (er zijn wel 5 stuks)

2 likes

Ik zit er nu nog middenin en kan steeds met moeite stoppen. Moest net ook mijn stiekeme tranen wegvegen haha.

3 likes

Hi ik heb een vraagje! Een vriendin is ernstig ziek en ik wil haar graag een boek opsturen als cadeautje, zodat ze dat tijdens de behandelingen of juist thuis kan lezen. Nu wilde ik eigenlijk “de 7 echtgenoten van Evelyn Hugo” sturen, maar die is nergens hardcover meer te krijgen online. Nu was dat bij nader inzien überhaupt niet zo’n goede keuze gezien een stukje overlap met de realiteit en het boek.

Hebben jullie een ander boek wat ik kan opsturen? Iets wat makkelijk weg leest maar niet al te zwaar is, maar ook niet té chicklitterig haha

de vervlogen helft van britt bennett misschien? of lessen in chemie van bonnie garmus

3 likes

Ik zou gewoon een andere Taylor Jenkins Reid pakken, Daisy Jones and the Six bijv

4 likes

Ik heb me vorig jaar prima vermaakt met de boeken van Liane Moriarty. Ook lekkere weglezers maar meer categorie thriller zijn de boeken van BA Paris. Of misschien Tomorrow & tomorrow & tomorrow?

2 likes

Een ander genre, bv De moordclub op donderdag?

3 likes

Ik voel me altijd een beetje gek als ik een klassieker niets vind maar ik moet het toch even kwijt: vandaag 1984 uitgelezen en wat een draak van een boek zeg :triumph:.

Heb het twee sterren gegeven op Goodreads, zou eigenlijk wel 1 ster willen geven maar durf het niet vanwege de cultstatus en ben bang dat ik dan al mn Goodreads vrienden (de, ahum, 9) op mn nek krijg :face_with_hand_over_mouth:.

2 likes

Haha, waarom vond je het zo kut? En qua Goodreads heb ik op een gegeven moment besloten dat ik het gewoon het aantal sterren geef dat overeenkomt met in welke mate ik er van heb genoten.

2 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook door mijn hoofd geschoten is en dat ik niet zeker weet of ze nog leest… ik zat inderdaad ook aan een luisterboek te denken maar ik dacht een beetje van hoe geef ik haar dat dan cadeau? Ik moet ook eerlijk bekennen dat het bij denken gebleven is en dat ik er verder niet op gegoogled heb.

3 likes

Storytel - Luisterboeken op je telefoon misschien zoiets?

En anders een mooi prentenboek of een korte verhalenbundel. Je kan ook kijken naar een stripboek of gedichtenbundel. Bijv plint heeft hele leuke gedichtenbundels in een thema met mooie illustraties.

Ik wil ook wle gericht titels tippen maar dat word dan morgen.

1 like

@Neusklem als je hiervoor gaat: de jongen, de mol, de vos en het paard is heel mooi.

4 likes

Dat is inderdaad een een hele mooie en goede tip. Die heeft mijn moeder ook gekregen na het overlijden van mijn vader.
Maar dat is denk ik nu niet helemaal wat ik zoek!

1 like

Heb net Het geluid van de nacht uit (Maria Dueñas) uit en wat een aanrader! De gelezen boeken van 2023 waren mwuah, dus nu een lekkere start van 2024.

Mijn vriend heeft voor kerst dit boek uitgekozen (met hulp van een medewerker). Had hem mijn favoriete titels meegegeven: De schaduw van de wind, Pachinko en Het achtste leven. Dat maakt het een extra leuk cadeau. :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Weer even verder en Check & Mate van Ali Hazelwood uitgelezen vandaag. Heb het boek 3 sterren gegeven. Vond het einde matig. Moet wel zeggen dat ik nu dus twee boeken sneller uit heb (in het Engels) dan ooit. Denk dat het komt doordat het geen Fantasy/YA is. Vind het niet erg, geniet er wel even van. Nu twee boeken uit inpv 1 in een maand.

1 like

Ughlll ik ben bezig in twee boeken die ik niet zo vind maar volgens mij wel heel erg interessant zou kùnnen vinden, echt jammer! Het zijn Moby Dick (dik boek om het jaar mee te beginnen, wellicht niet zo’n goed idee) en Young Mungo, waar iedereen idolaat van lijkt, maar dat mij vooralsnog niet echt raakt. Daarbij ben ik ook bij een feministische boekenclub gegaan waarmee ik Le Deuxième Sexe van Simone de Beauvoir ga lezen!!! Echt irritant, normaal gesproken kan ik altijd best goed inschatten waar ik van zal genieten, maar nu hoop ik alleen maar snel iets leukers te kunnen vinden. :woozy_face:

3 likes

Dit boek kwam in de laatste aflevering van scheppingsdrift voorbij en wat hun conclusie ongrveer was, mijn woorden, dat dit een van die boeken is waar het leuker is over te lezen dan zelf lezen. Als je benieuwd bent, hier kan je het horen.

Ik kom nog terug op je reactie van laatst. Ben dat boek beetje vergeten want lees nu oersoep van Bregje Hofstede en dat is super leuk dus ga zodra die uit is proberen verder te lezen in die soort van Italiaanse klassieker.

Edit: ik was een beetje in de war. in de eerdere link word het boek vanaf daar besproken. Aan het begin word al iets gezegd over dat het een klassieker is die leuker is om over te lezen dan om hem zelf te lezen. Dat is hier

6 likes

Ik heb vorige week Spiegelman van Lars Kepler uitgelezen, verhaal was leuk maar de schrijfstijl vond ik af en toe Jip en Janneke zinnen. Ik hou niet echt van hele korte zinnen denk ik.

Daarna Dolores Dolly gelezen van Thomas Olde Heuvelt, zo’n klein dun boekje. Bijzonder verhaal :sweat_smile:

Nu begonnen in Het Heksenuur van Anne Rice!

3 likes

Oeh ik wil Het heksenuur ook heel graag lezen maar zie dat hij niet meer gedrukt wordt. Jammer dat er geen ebook van is!

2 likes