Het algemene boekentopic #3

Altijd eentje die er niet op past

10 likes

Twee boeken gelezen in januari

North Woods van Daniel Mason :star::star::star::star: Echt een aanrader voor mensen die Het Lied van Ooievaar en Dromedaris ook goed vonden. In dit boek zijn de verhalen ook met elkaar verbonden maar dan grotendeels door een locatie. Namelijk een huis en haar bewoners door de geschiedenis van Amerika heen. Niet elk verhaal was even pakkend of duidelijk, ik vond het begin en het einde sterk en het midden mwah. Ik luisterde deze en vond het daardoor soms lastig mijn aandacht er goed bij te houden. - geluisterd via de online bibliotheek

De burn-out van Sophie Kinsella :star::star::star: Sophie Kinsella lees ik niet omdat ik een goed boek wil lezen, maar omdat ik makkelijk vermaak wil. En dat was dit boek. Maar het plot was zo onrealistisch en het gedrag van het hotelpersoneel ook dat het irriteerde. Toch drie sterren want heb me vermaakt en het niet weggelegd. - geleend bij de bibliotheek

8 likes

Verslingerd en Verkikkerd geluisterd

7 likes

Deze! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb een jaar lang in een reading slump gezeten, en in januari eindelijk weer begonnen met lezen! Dus blij met dit aantal gelezen boeken :blush:

De Inheritance Games series geef ik als geheel een 7.5/10. Vermakelijk!
Unhoneymooners vond ik écht leuk om te lezen, vloog ik doorheen. 8/10.
The Prison Healer vond ik ook heel erg leuk, ben benieuwd naar de volgende delen. 8/10
All Rhodes Lead Here. Ik hoú van dit soort boeken. Lekkere slowburn, grumpy x sunshine, love de character development :white_heart: 9/10

Ik ga als volgende beginnen met de Once Upon A Broken Heart series, daar heb ik nu veel zin in. Vond Caraval series namelijk echt fantastisch. Dit schijnt nog beter te zijn.

12 likes

Verrassend hoeveel boeken ik nog gelezen heb, want ik zit midden in een verbouwing. Maar ik heb veel boeken geluisterd. De hulp (Freida McFadden) heeft me positief verrast. Ik ben nu in deel twee bezig, Wat de hulp weet.

Verder ben ik net begonnen in Days at the Morisaki Bookshop van Satoshi Yagisawa. Ik hou echt van die books-about-books-boeken, en ik vind het nu al mooi welke ontwikkelingen de hoofdpersoon maakt.
Misschien heb ik trouwens in dezelfde week als dat ik deze kocht ook Welcome to the Hyunam-Dong Bookshop (Hwang Bo-Reum) gekocht, dus ik blijf nog even in thema lezen.

Harry Potter and the Goblet of Fire lees ik nu steeds voor ik ga slapen. Ik lees maar een hoofdstuk per avond, want snel moe :sweat_smile:

10 likes

Ja zijn fantasy inderdaad! Dat genre lees ik het meest.

1 like

@LeviOHsa heb je het laatste boek van fitz & the fool gelezen? Of eigenlijk de hele trilogie?

spoilers laatste boekRobin Hobb realm of the elderlings

Ik heb de laatste trilogie nog maar een keer gelezen omdat ik het niet helemaal aankan emotioneel :joy::joy::sweat_smile: maar ook omdat er een paar karakters zijn waar ik me te erg aan irriteer en me afvraag “waarom deze keuze”. Of bij sommige begrijp ik het misschien zoals bij die dochter van Chade dat die een verwend dom wicht is en dat het daarom goed was dat Fitz wel hard moest werken en dat zijn lijdensweg ergens goed voor was (maar niet echt want er is ook een middenweg??). En sowieso hoe Chade opeens dood was en hoe stom iedereen altijd doet tegen Bee. Die ik ook niet leuk vond en zeker niet leuk als POV.
Maar toch janken dat nighteyes weer terugkwam en het einde was wel echt heel erg mooi en passend.
Ik weet nog dat ik liveship traders las toen ik 16 was ofzo en dat ik echt :exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head: zat toen de relatie tussen de schepen, zeeslangen en draken duidelijk werd.

Een van de dingen die me altijd is bijgebleven is dat in de elffantasy (dat was vroeger een blad) een recensie stond van de tweede farseer trilogie en dat iemand die ernstig ziek was daarop had gewacht en na dat boek kon sterven. Alleen daarna zijn er echt nog 9 boeken gekomen :sob: en het idee dat je denk dat je het einde hebt meegemaakt maar dat je dus eigenlijk helemaal niet wist hoe het afliep :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Intussen hoop ik vooral dat the Thorn of Emberlain dit jaar eindelijk wel uit gaat komen :joy::joy::joy::joy:
Winds of winter heb ik opgegeven en ben over it
En Patrick Rothfuss kan ik mee leven want ik kwam toch niet door het tweede boek

5 likes

Dit vond ik ook echt de mooiste fantasy serie die ik ooit heb gelezen en bij het laatste boek was ik ook zó emotioneel. Echt prachtig! Ik raad dit iedereen aan, ook als je niet van hardcore fantasy houdt is dit echt een mooie serie.

1 like

In Januari 7 boeken gelezen.

De gast van Emma Cline :star::star::star:
Murder and mamon van Mia p Manasala :star::star::star:
Shorefall van Robert Jackson Bennett :star::star::star::star:
Citroen inkt van Maral Noshad Sharifi :star::star::star::star:
The fragile threads of power van V E Schwab :star::star::star::star:
The block party van Jamie day :star::star::star::star:
The haunting of eveline jones van Phil Hickes :star::star::star:

Is hier iemand die ook the block party heeft gelezen en nog boeken weet die hier op lijkt ?

6 likes

Dertig en depri & The Housemaid: heel slecht

The Goldfinch, Klara and the Sun, Sea of Tranquility: ok

Earthlings: heel bizar en niet wat ik verwacht had maar wel goed

I Want to Die But I Want to Eat Tteokpokki: saai

5 likes

Ik ben dus op zoek naar een goed vampierenboek om te lezen en ik heb de volgende in mijn bezit: Empire of the vampire (zo dik dus intimiderend), Filthy rich vampire, The serpent & the wings of night. Denk dat ik begin met de tweede, gok het makkelijkst leesbaar.

@Echo vond je the Housemaid zo slecht? Hoor zoveel goede dingen erover!

Ik vond het echt een heel slecht boek, ik moest aan het einde gewoon hardop lachen omdat het nergens op sloeg.

Maar het is ook totaal niet het soort boek wat ik normaal lees dus als je wel zulke boeken leuk vind dan vind je deze vast ook leuk.

1 like

Ik heb hem letterlijk net (als in gisteren) uit en vind het wel een aanrader! Gedeeltelijk via audio, heeft een fijne narrator (via Storytel). Soms helpt dat om er even in te komen haha, dus noem het even omdat je hem intimiderend vindt!

4 likes

Ik vond de Kuil echt tegenvallen (ookal had ik niet echt een verwachting), prachtig opgeschreven dat wel maar die hoofdpersonen zijn zo leeg en dom.
The Rachel incident vond ik echt geweldig en de meisjes ook heel leuk.

9 likes

Ik zat er deze maand niet zo lekker in. Heb tussendoor nog “het appartement” van Lucy Foly geprobeerd te lezen maar ik kwam er niet door heen dus na 3 hoofdstukken weggelegd.

Gestrand vond ik wel echt een goed boek. Spanning werd goed opgebouwd door het boek heen en had het einde niet zien aankomen.

8 likes

Ik had hetzelfde met ‘Het appartement’, door al die perspectieven kwam ik er echt niet in… En ik leg echt niet snel een boek weg

1 like

Haha ik heb The Housemaid ook 1 ster gegeven deze maand, zó slecht :joy:

1 like

Ja inderdaad, wilde bijna een post it gaan maken met wie nu wie is maar toen dacht ik 'Ja dit boek is hem gewoon niet".

1 like

Mijn gelezen boeken in januari:

1. Bookshops & Bonedust :star: :star: :star: - Niet zo goed als zijn voorganger, maar evengoed vermakelijk.
  2. In the company of Witches :star: :star: :star: :sparkles: - Vond ik heel leuk om te lezen. Murder Mystery, rouw verwerking op een mooie manier en lekker cozy.
  3. Christmas, Criminals & Campers :star: :star: :star: - Ik vind het heerlijk deze boeken van Tonya Kappes te luisteren terwijl ik aan het werk ben. Misschien een beetje simpel, maar ik hou van het Southern accent en ik hoef me er niet heel hard op te focussen.
  4. The Rose & The Dagger :star: :star: :star: - Vermakelijk, maar niet heel bijzonder.
  5. Red Queen :star: :star: :star: :sparkles: - In het verleden veel van dit soort boeken gelezen, maar ik vond ondanks dat het niet nieuw is wel een leuk boek en ik ben benieuwd naar de rest van de serie.
  6. Haunting Adeline :star: :star: :sparkles: - Sorry, maar niks voor mij, ik ben niet dark genoeg denk ik.
  7. Motorhomes, Maps & Murder :star: :star: :star: - Zelfde als hierboven (nr.3), gewoon heerlijk om naar te luisteren.

Ik ben nu bijna klaar met het herlezen van The Way of Kings, echt genieten weer.

7 likes