Het algemene boekentopic #3

Heb je toevallig ook Station Eleven van dezelfde schrijfster gelezen? Het heeft een soortgelijk thema maar ik vond het zelf echt veel mooier dan Sea of Tranquility.

Ik heb Station Eleven nooit uitgelezen, ik denk dat ik ongeveer halverwege was.

Ik vind beide boeken prima geschreven met een interessant plot maar ik voel geen verbinding met de hoofdpersonen.

Ik denk dat ik en deze schrijfster gewoon niet matchen ofzo :woman_shrugging:t3:

3 likes

De vampire academy reeks van Richelle Mead vond ik vroeger heel leuk en heb ik meerdere keren gelezen, een paar jaar terug voor het laatst

1 like

Dit heb ik ook. Station Eleven + The Glass Hotel gelezen maar ze deden me vrij weinig.

2 likes

Oh mijn god ja, deze reeks. Ik was hier zo fan heb, heb 'm inderdaad ook meerdere keren gelezen.

3 likes

Wauw wat tof dat hier zoveel gelezen wordt, dat wist ik eigenlijk helemaal niet! Vond dat ik met mijn drie boeken in januari (waarvan een eigenlijk nog grotendeels in december ook) al goed bezig was haha. Ik las vorige maand dit:

Kluun was een beetje een wanhoopsdaad omdat ik vergeten was een boek mee te nemen naar mijn ouders (2 uur enkele reis met de trein) en dit in de bibliotheek app naar voren kwam, maar wel vermakelijk en deed me soms sterk denken aan de laatste maanden van mijn oma’s leven.

Ik was heel benieuwd naar Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow, maar die viel me op sommige punten eigenlijk een beetje tegen. Vooral in het midden, had het gevoel dat de helft er wel uit had gemogen. Het eind vond ik dan wel weer heel sterk (en ik ben zeker geen gamer, maar vond de. duidelijke verwijzingen naar Animal Crossing en Stardew Valley wel heel leuk).

Young Mungo vond ik prachtig, heel sterk geschreven, op sommige stukken echt misselijkmakend door het verhaal.

8 likes

Toevallig mensen hier die lid zijn van deze club lees? Is het wat?

2 likes

Ik heb net in ieder geval mijn favoriete boek van 2024 so far uitgelezen. Deel 2 van de Once Upon a Broken Heart serie. Deel 1 was leuk, maar deze liet me allerlei soorten emoties voelen :pleading_face:. Ik kan niet wachten om deel 3 te lezen maar tegelijkertijd wil ik echt niet klaar zijn. Deze serie heeft echt fairytale vibes, enemies to lovers, leipe chemistry tussen de personages.

En hiermee zit ik ook al op 3 boeken uitgelezen in februari!

8 likes

Jullie lezen snel! 2 boeken in januari is voor mij al bijzonder. Ben ook in Wings & Ruin bezig maar kom er niet door heeeeen. Ik vond #2 vermakelijk want Velaris enzo heel leuk, maar idk. Ik vind vaak bij fantasy dat het allemaal een beetje een lijdensweg wordt of er gaat weeeer iets mis en er is dan weeeer een soort quest en dan ben ik er een beetje klaar mee :joy::joy:

Anyway ik zat goed in deel 3, toen werd mijn e-reader gejat en kocht ik Family Upstairs op het vliegveld waar ze maar liefst 15 boeken verkochten. Die las ik in 5 dagen uit want heerlijk makkelijk.

3 likes

Leuke tips! Ik heb net Halfway to the grave gekocht voor 4,00 op mijn Kindle!

2 likes

Ik heb net HEX uitgelezen, van Thomas Olde Heuvelt. Nederlandse horror, ik heb met plezier gelezen!

5 likes

Welk einde had je? Er zijn er twee, ik vond de één significant beter dan de andere!

1 like

Ik ben weer heeelemaal into lezen. En voor het eerst ooit into fantasy dus daar ook weer 2 boeken van gekocht. De een is dark gothic fantasy en de ander gaat over een heks die haar coven uit is gezet. Over one dark window lees ik veel goeds en over de ander had ik niks gehoord, maar de samenvatting klonk leuk.

12 likes

The very best :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik lees dus eigenlijk nooit fantasy en denk ook dat ik het niet leuk vind haha, maar vd andere kant wil ik het wel graag eens proberen. Hebben jullie aanraders om mee te beginnen?

1 like

Ja!!
Ik las ook nooit fantasy maar vind het nu echt leuk, hoewel ik nog geen ingewikkelde fantasies heb gelezen met een wereld van hier tot tokyo.

Ik raad je aan: Caraval (serie, 3 boeken), Once Upon a Broken Heart (serie, 3 boeken) en The Prison Healer (serie, 3 boeken). Vind ik echt goede inkomers.

4 likes

Welk einde vind je beter?
Ik heb de herziene gelezen, in het nawoord staat iets van “hihi, sorry van het origineel ik liet me wat gaan” als ik het me goed herinner :sweat_smile: ben benieuwd naar dat einde maar kon de orginele uitgave niet vinden.

Jaa the prisoner healer! Ik heb ze in het Nederlands gelezen en das ook top.

3 likes

Oeh ehm waarin een van de hoofdpersonen terug komt als de verdoemde. Hoe weet ik welk einde er nog meer is?

3 likes

Ja die heb ik ook gelezen. Ben wel echt benieuwd naar de andere nu.

2 likes