Mistborn (het eerste boek heet The Final Empire) of Tress of the Emerald Sea van Brandon Sanderson
en @Saray: het is al een aantal jaar geleden dat ik het boek heb gelezen met het originele einde, en dat was een stuk absurdistischer, volgens mij ging het hele dorp in vlammen op ofzo? Ik weet het niet meer precies, enkel dat ik dacht âwtf is ditâ, ik vond het verschil tussen deel 1 en deel 2 van het boek ook zĂł groot. Door deel 1 vloog ik heen en deel 2 was worstelen. Het herziene einde vond ik iets passender.
The Secret History, een beetje
Heb net het eerste boek van Acotar serie uit en vond hem zooo leuk. Moest er aan het begin even inkomen, maar ga meteen verder met de volgende.
Ohh geniet van deze serie . Ik moest in het begin ook wennen maar vond het zoân leuke serie!
Ik heb dus net vandaag deel 3 in de ACOTAR serie uitgelezen en weet gewoon niet zo goed wat ik van de serie vond? Ben aan het nadenken welke rating ik het zal geven op Goodreads⊠vond boek 2 wel het leukst. Boek 3 was een beetje afgeraffeld soms en wat makkelijk? MmmâŠ
Edit: er zijn ook nog extra boeken in de serie als ik het goed begrijp, maar denk niet dat ik die ga lezen. Lijken me eigenlijk niet zo boeiend. Helemaal niet na zeer ontevreden reviews op GR hahaha⊠Wat vinden jullie? Voegen die extra boeken nog iets toe?
Ik vond 3.5 niet zo leuk maar 4 wel! Heel veel spicy seksscenes en Nesta .
Oh ja ik vind die spicy seksscenes juist niet zo boeiend
@vitaminwater heb je toevallig vlucht/dans/vondst al gelezen? Ik denk dat je dit boekje wel kan waarderen, staan drie korte verhalen in geschreven door 3 verschillende schrijvers maar wel met een rode draad. Ik vind het een erg geslaagd boekje, vreemd maar goed.
Wat leuk dat je aan mij moest denken! Ik ga m lezen, dank voor de tip
Ik heb voor mijn verjaardag erg veel boekenbonnen gehad, dus flink bijgekocht afgelopen weekeind.
Allemaal boeken die op mn want to read stonden!
Is er trouwens nog een bepaalde volorde voor het lezen van de Sarah J Maas boeken?
Zie op TikTok dat sommige mensen ACOTAR lezen tot en met boek 4 en dan eerst beginnen aan Throne of Glass, voordat ze boek 5 van acotar lezen hahaha.
En anderen lezen wel gewoon eerst de hele ACOTAR serie en gaan dan gewoon verder met TOG.
Maakt dit echt iets uit?
Vgm maakt het niet uit, maar wordt aangeraden voor de âexperienceâ. TOG is blijkbaar wel echt de beste serie van allemaal dus sommigen doen die zelfs pas als laatste. Ik doe het zelf op de manier die wordt aangeraden, heb boek 1 t/m 3 van ACOTAR gelezen en ben nu bij boek 3 van TOG (heb assassins blade als eerst gelezen). Je kan dan boek 5 en 6 tegelijk lezen (âtandemâ) en na TOG laatste 2 boeken van ACOTAR. Dan Crescent City. Vind het zelf wel leuk om het op zoân volgorde te doen, omdat ik vooral benieuwd ben.
Zag net iemand die inderdaad precies dit doet hahaha!
Het is echt overweldigend al die series
Ik heb acotar gelezen, was top. Daarna tog geprobeerd maar vond het stom. Mân broer had het precies andersom. Nu lees ik crescent city.
Ik heb ik kom hier nog op terug gelezen van Rob van Essen en ik was echt blown away. Het einde voelde iets te afgeraffeld maar de rest echt wauw. I was deeply impressed.
Als je het overweldigend vindt kan je ook gewoon ze per serie lezen hoor. Ik heb het gelezen op de manier waarop ze uitkwamen omdat ik ben begonnen met haar boeken toen er nog maar 2 waren, maar is niet dat ik daarmee iets heb gemist ofzo.
Ik heb net the Housemaid gelezen en ik vond hem wel echt leuk! Wel wat clichés en ongeloofwaardig e momenten maar ach kan ik wel overheen kijken. Echt een page turner en dat vind ik bij een thriller wel fijn! Ben wel benieuwd naar meer van deze schrijfster, iemand toevallig Never Lie, The Inmate of Ward D gelezen? Of een andere aanrader van deze auteur?
Ik heb ze ook inderdaad per serie gelezen, vond het anders ook teveel verschillende verhaallijnen. Zou wel aanraden om Crescent City als laatste serie te doen (maar die is ook als laatste uitgekomen).
Is het allemaal in dezelfde âwereldâ dan? Of speelt TOG zich weer af in een andere wereld?
ja? ik had dat helemaal niet zo eigenlijk. wat vond je er zo goed aan?