Het algemene boekentopic #3

Ik was niet mega enthousiast, vond het ook niet zo eng. Wel leuk dat het over een plek hier in de buurt gaat.

Ik ben nu bezig in it ends with us en ik vind het aan de ene kant een schijtboek maar ik wil wel blijven lezen. Ik lees de Nederlandse vertaling en die vind ik heel slecht. Beetje formeel/ouderwets taalgebruik voor jonge mensen. En ik cringe ontzettend bij de seksscènes :weary:

1 like

Jaaa ik ben ook super benieuwd! Hoge verwachtingen na zn vorige boeken hahah, tot nu toe ben ik geïntrigeerd! Heel ander onderwerp weer dus ben benieuwd naar de spooks van dit verhaal

1 like

Ik heb alle drie de Thursday Murder Club boeken inmiddels al gelezen, kon niet stoppen. Vond denk ik de tweede het beste, maar alle drie heel tof. Zin in deel vier ook al, zou dit jaar ergens moeten komen.

Nu bezig in Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow. Ben op een kwart en tot nu toe best ok, al vind ik zowel Sadie als Sam erg irritante personages :sweat_smile:

2 likes

Aaah ik ben zo jaloers op mensen die de derde al hebben gelezen. Ik wacht tot hij in een ander formaat uitkomt zodat 'ie matcht met de deel 1 en 2 die ik heb haha.
Van die twee vond ik de eerste wel het leukst

1 like

Ik ben nu ongeveer op de helft van We are the light. Het book gaat over de overlevenden van een mass shooting in Amerika, maar vind het helaas tot nu toe nog een beetje vlak. Misschien verwachtte ik er teveel van. Moest ook echt wennen aan de briefvorm waarin het geschreven wordt. Maar misschien verrast de tweede helft me nog wel!

1 like

Ooh het derde deel is nog niet zo lang uit dus ik had nog niet door dat er een vierde aan zit te komen. You made my day haha!

1 like

@Madam-Mikmak jij had toch de bronzen stad ook gelezen? Bij de bieb hadden ze deel 2 liggen bij de nieuwe boeken, ik ben zo benieuwd vond het eerste boek echt sprookjesachtig mooi. Heb jij het tweede deel al gelezen?

1 like

Oeh die heb ik ook net gekocht! Heb me laten influencen, haha. Wel grappig, ik ‘ken’ Richard Osman van de spelshow Pointless. Daar vond ik hem altijd erg leuk, dus ben super benieuwd naar zijn boek.

Ik zit echt helemaal in Iron Widow. Het leest zo lekker weg. Moet hem ook op vrijdag uit hebben, dus ik ga veel lezen de komende dagen.

1 like

Ik lees eindelijk A Court of Silver Flames. Stel zulke dikke boeken altijd eeuwig uit, maar heb een boekenlampje gekocht, dus dat leest wel wat fijner :joy: Vind dit boek wel langzaam op gang komen.

2 likes

Ja ik ben nu bezig in deel 2. Het is nog niet zo spannend en het kabbelt en beetje. Het speelt zich nog voornamelijk af in daevabad. Op 1/3.
Maar toch is het een fijn wereldje. En het leest lekker weg.

1 like

Ik heb net Alle moeders werken al van Anja Meulenbelt gelezen. Interessante blik op (betaald) werken en het fulltime vs parttime werken in combinatie met kinderen. Er wordt een keer niet gestreefd naar “alle deeltijdprinsessen moeten fulltime werken” (wat veel voorkomt in ‘deze discussie’). Dus zeker een interessant boek om te lezen! Al heb ik inhoudelijk wel wat kritiekpuntjes haha.

6 likes

Even bij de boekhandel geweest en eindelijk eens het derde Gentlemen Bastards boek gekocht! Heb de eerste twee gelezen en gezien er nog altijd geen zicht is op boek 4 (derde kwam in 2013 uit) hield ik het vervolg een beetje af. Mja, ze zijn wel goed, dus wil toch een keer verder. :joy: Hopelijk ooit nieuws over boek 4. Ik geloof dat Scott Lynch in ieder geval een draft af had. Hij dealt met mental health issues en wordt veel genoemd samen met George R.R. Martin (A Song of Ice and Fire) en Patrick Rothfuss (Kingkiller Chronicles), maar heb wel de meeste hoop in Scott. :crossed_fingers:t2:

2 likes

Ik heb laatst ook een boekenlampje gekregen van mijn vriend. Echt zo chill.

2 likes

Hoop nog steeds dat deze serie ooit eens vertaald wordt!

2 likes

Ik dacht dat hier nogal wat murakami liefhebbers zitten. Hadden jullie al gezien dat er een film uit komt nav zijn korte verhalen?

https://iffr.com/en/iffr/2023/films/blind-willow-sleeping-woman

7 likes

18 likes

Hahahaha geweldig

2 likes

Ik heb net mijn 3e boek van het jaar uitgelezen: All Good People Here van Ashley Flowers en meh. Had al gemixte reviews gelezen, dus begon al niet met hoge verwachtingen en dat is maar goed ook.

Het verhaal is duidelijk geïnspireerd op de JonBenet Ramsey zaak. Naast dat ik dat erg kwalijk vind dat zoiets als bron voor entertainment gebruikt wordt, is het verhaal daardoor ook voorspelbaar als je die zaak kent.
Daarnaast is Ashley Flowers al eerder in opspraak geweest voor plagiaat vanwege materiaal in haar podcast en daardoor vind ik het echt niet slim om ook je boek nog zo zwaar op iets bestaands te baseren.

Maar het ergste was echt het einde… jeetje wat slecht. Het verhaal is gewoon niet afgerond, alsof er nog een hoofdstuk mist, zelfs geen cliffhanger oid.

1 like

Ik was megabenieuwd naar deze, maar als ik jouw review zie krijg ik een beetje dezelfde vibe als toen ik The Butcher and the Wren van Alaina Urquhart (Morbid (ook een true crime podcast)) las. Voelde ook zo onaf.

1 like

Oeps zie dat ik per ongeluk mijn reactie verwijderd heb. Wat ik geschreven was dat ik je echt niet wil ontmoedigen. :pensive: Het boek leefde gewoon niet op maar mijn verwachtingen en zeker aangezien ik ook vrij veel thrillers/moordmysteries lees heb ik iets hogere standaarden.

2 likes