Welke abo heb je?
Ik heb mijn bieb abo voor nu opgezegd. Meer omdat ik niet zo goed tegen die ‘druk’ kan die er op ligt. Naja, leg het mezelf op. Lezen binnen x weken, evt verlengen, weer terug brengen blablabla.
Heb nu gewoon mijn stapel boeken thuis en de regel dat als er ‘x boeken uit zijn dan komt er weer een nieuwe’ gaat ook weer in.
Al komt volgende week wel mijn pre-order binnen van De Prins van Toorn geschreven door Kerri Maniscalco
Oja en ik zit voor hoofdstuk 55 van ACTOR 2.
Sorry, super late reactie!! Ja, mijn boek komt ook als ebook uit. Voor 't buitenland zal ik proberen de directe link als 'ie uit is te laten toevoegen aan de goodreads pagina
Ik ben begonnen aan The Last Samurai van Helen DeWitt maar vind het heel moeilijk om er door te komen echt honderd feitjes per pagina en soms dwaalt het verhaal heel erg af, maar tegelijkertijd ook wel interessant.
Ik lees Engels en Nederlands, maar ik lees veel in het romance genre en daar is het merendeel niet van vertaald nog. Ik probeer wel af te wisselen, want als ik veel Engels lees, merk ik dat ik veel Engels ga gebruiken in zowel gesprekken als in mijn eigen manuscripten/boeken en dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen.
Engels is vaak goedkoper en als het de originele taal is vind ik het ook prettiger om die te lezen. Ik wil wel meer Nederlandse auteurs lezen dit jaar, dan kies ik natuurlijk wel gewoon voor het Nederlandse boek
Ik heb mijn bestelling van Ninth House en Hell Bent van Illumicrate toch geannuleerd. Vond het wel veel geld voor twee boeken, waarbij ik niet volledig weg was van Ninth House. Ik wil waarschijnlijk wel Hell Bent uiteindelijk los kopen (met de vreselijke kaft dan maar haha).
Scribd! Je kan het helaas niet connecten met een e-reader, maar er is zo ontzettend veel content. Van boeken, tot audioboeken, podcasts, tijdschriften, andere documenten (soms ook boeken in pdf formaat door iemand geüpload) en zelfs sheet music. Ik heb het ooit afgesloten voor 84,99 per jaar (kon toen nog per jaar, weet niet of dat nu nog is) en dat bedrag blijft dus hetzelfde. Kan je wel een linkje sturen met een uitnodiging per DM (dan krijg ik ook weer x dagen gratis volgens mij) maar ik weet eigenlijk niet of dat een betere aanbieding is dan je zelf los kan afsluiten?
Edit; en de app zelf is trouwens ook echt top, kan Kobo nog wat van leren.
Hoi allemaal, alweer de laatste terugblik van deze leeschallenge. Is het afgelopen zaterdag gelukt om een kwartier te lezen?
- Ja
- Ja zelfs langer
- Nee
0 stemmers
Had je een betrouwbare verteller?
- Ja
- Nee
- Twijfel
0 stemmers
Waren er metaforen die regelmatig terugkeerden?
- Ja
- Nee
- Misschien
0 stemmers
Heb je iets geleerd van het verhaal wat je hebt gelezen?
- Ja
- Nee
- Geen idee
0 stemmers
Kan je in maximaal 5 zinnen vertellen waar je (non)fictie boek over gaat/ging?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als je een biografie hebt gelezen, zijn er meerdere bronnen geraadpleegd?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zijn het betrouwbare bronnen voor zover je weet?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vind je diegene zijn leven inspirerend?
- Ja
- Nee
- Mwah
0 stemmers
Voor als je korte verhalen en/of een gedichtenbundel las, zit er een rode draad in de bundel?
- Ja
- Nee
- Geen idee niet over nagedacht
0 stemmers
Dat was het voor deze editie. Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast meededen en dingen gingen delen. Ik heb heel wat titels op mijn te lezen lijst gezet! Tot een volgende keer.
Oh nice, ik ga eens kijken!
@Marquez Echt heel leuk gedaan met alle vragen elke dag, dankjewel voor het organiseren!
Jaaa dankjewel voor het organiseren van de challenge! Heel benieuwd naar de statistieken haha.
Ik lees net The Thursday Murder Club uit en ik vond hem echt heel erg leuk. Echt een paar keer hardop gelachen ook. Ik zie die oudjes echt helemaal voor me. Knap werk voor een eerste fictie van Richard Osman. De andere twee delen zijn blijkbaar nog leuker, dus ben benieuwd.
Ik wil denk ik nu eerst weer een Nederlands boek gaan lezen. Ik denk dat het De Geheugenpolitie wordt.
Ik ben toch zoooo moe van mannen die niet over vrouwen kunnen schrijven zonder de woorden “borsten” en “kont” te gebruiken.
Net Fidelio leeft nog uit van Jonathan van het Reve, aardig verhaal hoor maar zo jammer dat de twee vrouwen zo inhoudsloos zijn geschreven vergeleken met de andere bijfiguren. Zelfs het frisdrankgebruik van Boersma is nog diepgaander dan het ‘hebben van een kont’ van Liza.
Helemaal mee eens! Ik leg hierdoor soms gewoon boeken weg. Ben echt niet preuts ingesteld, maar vrouwen zo plat omschrijven is echt mega afknapper in een boek. Reden waarom ik grand hotel Europa nooit uit heb kunnen lezen.
Ik ben heel erg late to the party, maar ik ben Hex aan het lezen. Iemand deze gelezen en wat vond je er van?
Ik vind het bizar dat zelfs een dooie heks geseksualiseerd kan worden ook al is het tot nu toe maar een klein stukje (ben bij hoofdstuk 10/11 ofzo)
Ik vond Hex erg leuk! Niet super eng ofzo, maar het concept wel interessant.
En dat stukje vond ik ook bizar, maar aan de andere kant denk ik wel hoe mensen echt ermee om zouden gaan, dus wat dat betreft een goede weergave. Wel echt goor.
ACOTR 2 gisteren uitgelezen en ik had een idee al hoe het zou gaan lopen maar de laatste hoofdstukken waren toch even een ‘shock’ ondanks dat ik het een soort van had zien aankomen. Ben benieuwd naar deel 3. Ik kon er gisteren niet meer aan beginnen. Hopelijk vandaag nog wel.
Ik vond HEX erg goed!
Ik vond 't niks niet spannend/eng en ik vond de dialogen houterig/onrealistisch en de “jongerentaal” waarin op een website of in appjes (? het is even geleden dat ik het heb gelezen) echt mega cringe, ik kon er niet tegen haha
Net begonnen aan het nieuwste boek van Grady Hendrix, How to sell a haunted house! Helemaal zin in.
@vitaminwater ik heb Slewfoot dus uit, vond het een heel tof boek! Enige wat ik minder bevredigend vond was het einde en sommige stukjes dwaalden wat lang door, maar verder heel goed immersive geschreven en origineel verhaal van Brom.
Ik ben volop bezig in Wankel Koninkrijk van Tim de Wit. Het Verenigd Koninkrijk vind ik sowieso enorm interessant en dit boek is tot nu toe absoluut een aanrader. Ben bijna halverwege.
Ja, kan ik in komen! Omg en niceee de nieuwe Grady Hendrix, ben ik ook razend benieuwd naar