Als dit ooit hier wordt geïntroduceerd neem ik gelijk een Kindle plus abo haha.
Het valt inderdaad tegen, je kan niet echt denken: dit wil ik lezen. Je kan beter kijken wat ze hebben en vanuit daar kijken wat je aanspreekt. Merkte dat ik via kobo plus dan boeken ging lezen die niet perse iets toevoegen aan mijn leven. Dat is toch zonde als je maar een beperkt aantal boeken in het jaar kan lezen. Nu heb ik al een gewone biebabbo dus de online bieb is dan wel een fijne gratis toevoeging. Recent zijn er wel veel leuke boeken bijgekomen dus ze zijn er wel mee bezig. Losse ebooks vind ik vaak echt te duur, dus ben toch maar weer aan het afwisselen met papieren boeken van de bieb. De heeft dan toch het beste aanbod.
Krijg ik eindelijk Hellbent van Leigh Bardugo binnen (Waterstones), hebben ze de gewone editie verstuurd ipv de Waterstones editie. En ze hebben vast geen stock meer, dat is vaak zo bij Waterstones. Heb al contact opgenomen, ben benieuwd…
Ik had deze al tijden op mijn TBR staan en keek er helemaal naar uit: een sprookjesachtig Murakami-achtig mysterie met hints, puzzels en plot twists. Helemaal mijn ding en het krijgt grotendeels 5-sterren reviews dus ik had er helemaal zin in.
Een meisje komt door de spiegel in haar slaapkamer samen met 6 anderen in een magisch kasteel terecht, waar iemand die zich voorstelt als de Wolf Queen hen vertelt dat ze door de hints te volgen een verstopte kamer kunnen vinden waar ze een wens kunnen laten uitkomen. Maar ze moeten wel elke dag om 5 uur het kasteel uit zijn, anders worden ze gestraft. Spannend!!
Mijn mening met misschien een beetje spoilers:
Ik vond het zo tegenvallen het ging zooo traag. Al heel snel komen ze in het kasteel terecht, en dan kan de pret beginnen met een speurtocht naar hints en die mysterieuze, magische kamer! Althans dat dacht ik, maar wat doen ze: gamen. In dat kasteel. Maaaandenlang. Pas na tweederde begint de plottwist te komen en die vond ik wel goed en het einde is hartverwarmend. Ik vond de dialoog houterig en formeel (heb het idee dat ik de helft van de tijd aan het lezen was de betekenis van een bepaald achtervoegsel (-chan of -san) was) en voelde daardoor niet echt mee met de personages (die ik ook wat moeilijk uit elkaar te houden vond).
Dus twee sterren voor mij maar zeker een aanrader als je van een slow read en slimme twists houdt, met een wholesome einde.
Dank voor alle tips hier! Ik heb toch maar een proefabonnement genomen op de online bibliotheek. Dat kon ook voor 8.99 en dat is prima om het een maand uit te proberen. Ik heb nu Daar waar de rivierkreeften zingen van Delia Owens en Het eeuwige leven van Matt Haig geleend!
Ik ben ook Lampje aan het lezen (op school, terwijl de kinderen ook lezen. Sinds vandaag mee begonnen). (En op school lees ik de Gorgels voor)
Thuis zelf ben ik deze aan het lezen (ja ik lees 2 boeken tegelijk)
“Niet zonder jou - wendy brokers”
&
“Weesmeisje nummer 8”
Jaa goed zo! Online bibliotheek fan hier:)
Edit, hier wat boeken die ik volgens mij allemaal via de online bieb had @KipTokTok :
best een lijst
-
Over het water - HM van den Brink
-
Hoe ik van mij rijangst afkwam - Titia Hoogendoorn
-
Schitterende kleine dingen - Cheryl Strayed
-
Sorrow and Bliss - Meg Mason
-
Liefde, als dat het is - Marijke Schermer
-
De laatste man - Pepijn Keppel
-
Ga gewoon wat leuks doen - Aafke Romeijn
-
Bange mensen stellen geen vragen - Renate Rubinstein
-
de boeken van Taylor Jenkins Reid
-
De Wetten - Connie Palmen
-
de boeken van Johan Goossens
-
Te laat - Vera Spaans
-
Buurtsupermens - Sayaka Murata
-
Een steekje los - Iris ter Haar
-
Jaar van het nieuwe verhaal - Daan Borrel
-
Het geschenk - Edith Eger
-
Boos meisje - Marja Pruis
-
Rotterdam, een ode aan inefficientie - Arjen van Veelen
-
Zorg - Lynn berger
-
Gevalletje borderline - Kathelijn Hulshof
-
Vraagstukken - Renske de Greef
-
Iets om voor te leven - Richard Roper
-
Wat doen we met de spullen? - Dick Wittenberg
-
Middernachtsbibliotheek - Matt Haig
-
Soms is liefde dit - Daan Borrel
-
De bange mens - Daan Heerma van Voss
-
Condities - Thomas Heerma van Voss
-
Het jaar dat ik 30 werd - Aaf Brandt Corstius
-
Stranddagboek - Emily Henry
-
Patty (brard) - Michel van Egmond
-
De Cyclus Strategie - Maisie Hill
-
Schimmen - Dolly Alderton
-
Melktanden - Emma Curvers
-
De Hotelgids - Loes Wijnhoven
-
De geschiedenis van mijn seksualiteit - Tobi Lakmaker
-
Dagboek van een verloskundige - Marlies Koers
-
Hollen Rennen Vliegen - Kevin DeYoung
-
Het recht van de snelste - Marco te Brömmelstoet, Thalia Verkade
-
Die ene patiënt - Ellen de Visser
-
Je bent jong en je krijgt wat - Monique van Loon
-
Daar waar de rivierkreeften zingen - Delia Owens
-
Dertig dates cadeau - Noor Spanjer
-
Tonio - A.F.Th. van der Heijden
-
Elf Minuten - Paulo Coelho
Haha ik lees ook altijd meerdere boeken tegelijk. Minimaal 2, maar meestal 3 of 4.
Wel echt verschillende genres plus 1 audioboek voor mijn wandelingen, wat past bij mijn humeur van de dag (of het uur).
Even weer een poll:
- Ik lees één boek tegelijk
- Ik lees één boek, maar luister daarnaast een ander audioboek
- Ik lees meerdere boeken tegelijk
0 stemmers
Ik lees nu 3 boeken tegelijk en luister een audioboek. Audioboek tijdens het wandelen, non fictie boek om af en toe een stukje te lezen, een ebook tijdens borstvoeding geven en een ‘echt’ boek als ik gewoon ontspannen en gefocust met een boek op de bank wil zitten.
Ik laat ook rustig een boek meerdere maanden tot een jaar liggen voor ik er weer in verder ga, heb daar nooit problemen mee. En dan in de tussentijd tig boeken uitlezen
Ik lees meestal 1 fictie- en 1 non-fictieboek tegelijk. Luisterboeken doe ik niet aan, ik luister altijd naar podcasts als ik onderweg ben
It ends with us vond ik nog wel oké, maar deel twee is me een partijtje slecht. Atlas moet dan een of andere adonis zijn, ik kan er niks mee.
Nu even bedenken wat ik nu wil lezen, mijn valkuil is dat ik niks weet/niet kan kiezen en dan weken tot maanden geen boek mee lees…
Haha ik geef Engels en met boekpresentaties hebben echt veel leerlingen (verdeeld over een aantal verschillende klassen) deze boeken besproken en mijn god ik kon alleen maar de hele tijd denken aan wat een afschuwelijke boeken dit niet moeten zijn. Een bak ellende volgens mij
Oh shit ik heb hem nog steeds niet binnen en dat is zo te horen niet positief dus Ik las over allemaal verstoringen in de internationale zendingen bij de post daar bij Royal Mail (alweer), dus ik dacht dat mijn pakketje daarom bleef steken
Hebben jullie geen bepaalde criteria waaraan de boeken moeten voldoen?
Want ik heb dat eerste boek ook gelezen en dat is gewoon een soort fanfiction waarin geweld wordt overgeromantiseerd. De schrijfster vond het zelfs een goed idee om er een kleurboek van te maken. Over een boek dat alleen maar gaat over huiselijk geweld, hoe walgelijk is dat.
Zo’n schrijfster zou ik in ieder geval meteen op een soort zwarte lijst zetten.
Ik zou er juist voor pleiten dat jongeren zelf iets mogen kiezen, er worden al zoveel drempels opgeworpen om te lezen. Als dit nou juist iets is dat wel (uit henzelf) gelezen wordt lijkt me dat alleen maar goed. Het zou natuurlijk wel heel goed zijn als er na de boekbespreking dan ook in de klas wordt gesproken over dit onderwerp.
Voor deze opdracht niet. Ze lezen al genoeg van een leeslijst, vooral ook klassieke literatuur en ik ben persoonlijk niet van mening dat dat de leesmotivatie en het leesplezier altijd ten goede komt. Dus ze hebben hier per uitzondering keuze vrijheid. Leerlingen worden verder ook niet zo zeer beoordeeld op kennis van het boek maar op andere vaardigheden.
Wat @Bakkes dus zegt
Ohja zo begrijp ik het wel. En jullie hebben ook gelijk @Bakkes dat leesmotivatie ook heel belangrijk is. Maar zo jammer dat juist dit soort boeken dan nu zo gehypet worden.
Ik ben het denk ik niet helemaal met je eens dat in dit boek geweld wordt overgeromantiseerd, maar ik vond het wel echt smakeloos om huiselijk geweld op zo’n manier in zo’n chicklitroman te verweven, voelde voor mij ook niet helemaal goed. Echt een kutboek vond ik het eigenlijk. Maar uiteindelijk (spoiler einde verhaal it ends with us) gaat de hoofdpersoon wel weg bij de partner die haar mishandelt, en dat is denk ik wel wat je jonge (beinvloedbare) mensen mee wilt geven, toch? Had het nog weer anders gevonden als ze in het boek bij die persoon was gebleven en het uiteindelijk op een vreemde manier allemaal goed zou komen oid
Ik ben blij om hier te lezen dat jullie ook niet zo positief zijn over it ends with us. Dacht echt huhhh wat mis ik maar wij zijn denk ik ook niet echt de doelgroep.