Ik had het even helemaal gehad met literatuur
dus ben begonnen met het tweede boek (en nu derde) boek van carmen mola. Een thriller over een spaanse politie-eenheid. Leest lekker weg, is best gruwelijk, gewoon wel prima. Deel twee (het duistere net) krijgt van mij
Ja dat bedoel ik ook met overgeromantiseerd.
Het einde vond ik misschien nog wel het allerergste.
Spoiler
Hoe ze opeens een soort eind goed al goed co-ouderschap hebben waarbij ze haar dochter zonder toezicht bij hem laat, terwijl ze weet waar hij tot in staat is? Echt heel naar vond ik dat.
Thanks! Het waren geen mega goeie boeken, maar die van Colleen lazen wel lekker weg.
Ik ben nu bijna klaar met (luisterboek) Hex, laatste deel wel echt heftig en goed.
Een beetje late to the party, maar ik ben begonnen in Het onzichtbare leven van Addie Larue. In het begin vond ik ‘m nogal cheesy, en ik vind de stukjes in Frankrijk vrij saai. Maar zo op de helft wordt het echt leuk en komen die mindblowing stukjes. Superleuk vind ik ‘m nu, kan niet wachten steeds om door te lezen.
Ik ben er nu ook in bezig… ben nog maar op pagina 100 ofzo en vind het nu al heel mooi dus kan niet wachten op die ‘mindblowing’ stukken
Ik heb hem toevallig net uit en ik heb een beetje het tegenovergestelde. Het begin vond ik echt leuk, maar daarna vond ik het een beetje minder worden. En ik vond de stukken in Frankrijk juist het leukst!
Ik heb net Daar waar de rivierkreeften zingen uitgelezen. Geen hoogstandje, maar wel een leuk boek om tussendoor te lezen. Plot was al vrij snel duidelijk, maar ik vond de beschrijvingen van de natuur erg mooi en zag het helemaal voor me. Misschien vanavond de film kijken, want daar heb ik nu ook wel zin in.
Ik ga trouwens na de proefmaand met de online bieb een jaarabonnement nemen. Heb de afgelopen dagen even goed door de catalogus gebladerd en er staat toch best veel tussen voor mij. Dan is het die 4 euro per maand dubbel en dwars waard.
Gelezen in januari
- Het personeel - Olga Ravn **
- Eetgestoord - Charlotte Simons **** (best geschreven boek van de Hoofdzakenserie so far)
- Miniapolis - Rob van Essen *****
- Slewfoot - Brom ****
- Gevalletje borderline - Kathelijn Hulshof ***
- Echo - Thomas Olde Heuvelt ****
- Een steekje los - Iris ter Haar ***
- Fidelio leeft nog - Jonathan van het Reve ***.5
- Orakel - Thomas Olde Heuvelt *****
- Moeder af - Fen Verstappen ****
- In de keuken - Bowi van Onna ***
- Na Mattias - Peter Zantingh *****
En ik hoop vandaag nog Levenshonger van Marie Kessels uit te lezen.
Ik heb vier boeken gelezen in januari en ik vond ze allemaal prima:
Gallows Hill - Darcy Coates
The Thursday Murder Club - Richard Osman
Craven Manor - Darcy Coates -
Daar waar de rivierkreeften zingen - Delia Owens
En ik ben nu nog bezig in Voor het donker thuis van Riley Sager. Die ga ik vandaag niet uitlezen in ieder geval, maar het is een beetje dezelfde vibe als de Darcy Coates boeken.
Hebben jullie wel eens boeken gekocht bij de boekenkraam? Is het wat? De boeken zijn licht beschadigd schrijven ze, maar misschien heeft hier iemand ervaring/een voorbeeld?
Boeken gelezen in januari 2023:
Ik schreef al eerder een wat uitgebreidere review over Zeis (Neal Shusterman) , het eerste deel van de Arc of a Scythe trilogie. In januari las ik naast deel 1 ook deel 2: Thunderhead. Een vrij langzaam en langdradig boek met net een verhaallijn te veel, maar die wordt ongetwijfeld in het derde deel wel relevant. Op het einde van het boek kwam er opeens vaart in, met een spectaculaire ontknoping en semi plotwending. Daardoor wil ik nu toch deel 3 lezen. (
) voor deel 1 en deel 2. Deel 1 geleend via de online bibliotheek, deel 2 gekocht als ebook.
Verder las ik Het lied van ooievaar en dromedaris (Anjet Daanje) uit. Bijzonder en knapgeschreven boek, net als het kunstje zich weer begint te herhalen kom je achter de betekenis van de titel. Of eigenlijk, je komt er net niet achter. Elk verhaal in het boek raakt elkaar net wel, of toch net niet, waardoor je de neiging hebt telkens terug te bladeren en opnieuw te lezen. Frustrerend, maar knap geschreven. Wel een pagina of 200 te lang. Gekregen als hard cover.
Naast allerlei dunne prentenboekjes (favoriet: Samen Hier van Oliver Jeffers) las ik ook Lampje (Annet Schaap) voor. Geleend bij de online bibliotheek.
Voor februari in ieder geval:
- November - Thomas Olde Heuvelt
- Misjka - Edward van de Vendel en Anoush Elman (voorlezen)
- Ik ben er niet - Lize Spit
Ja, geweldige aanrader! 9/10 keer zie ik (bijna) niets. Heb nu toevallig een hardcover met een gescheurde cover van papier eromheen. En vorig jaar een keer een soort koffievlek op de zijkant. Maar meestal moet ik zoeken naar de beschadiging.
Ahhh fijn! Ik wil graag “nieuwe” boeken kopen, dus dan zou dit veel kosten schelen. Dank!
Ik heb deze gelezen in januari:
Lapvona - Ottessa Moshfegh ****
They never learn - Layne Fargo ****
Veranderen: methode - Edouard Louis *****
Buitenleven - Nina Polak *****
En ik ben nog bezig in The last house on needless street van Catriona Ward.
Ik ben ook lid geworden van de bieb (en online bieb) en dat was echt lang geleden dat ik daar was, dus ik ben nu elke keer zo in de bieb
van alle boeken die ik kan lenen.
Ik heb alle drie de Thursday Murder Club boeken gelezen (3,5-4 sterren, vond de tweede wel het beste) en Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow van Gabrielle Zevin (vier sterren).
Thursday Murder Club bijna alle drie in mijn treinreis naar en weer terug van Nederland. Lezen heel lekker weg, leuk om oudere mensen als hoofdpersonages te hebben, verhalen zitten goed in elkaar.
Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow vond ik in het begin lastig om in te komen, omdat ik de hoofdpersonages vrij vervelend vond (en vind), maar het greep me uiteindelijk toch wel heel erg, en heb zelfs een beetje erbij gehuild.
Lig nu even dik voor op mijn doel (20, het aantal dat ik vorig jaar heb gelezen), maar heb altijd van die maanden waarin ik ineens veel lees, en dan weer maanden waarin ik amper een boek aanraak.
Ga als volgende beginnen in Lapvona, ben heel benieuwd!
Edit: @Evenveel geen idee waarom ik op jou reageerde, was niet de bedoeling Maar bedankt voor de like
Yes, ik kan ook mee doen! Merk dat ik door dit topic ook echt enthousiast wordt. Deze las/luisterde ik in januari:
Ik lees nu op dit moment Dilemma van BA Paris en luister Reminders of him van Colleen Hover.
Ik heb vier boeken gelezen deze maand.
Recursion - Blake Crouch
Thriller met sci-fi sausje. Vermakelijk, maar wel een typische thriller.
Skandar and the Unicorn Thief - A.F. Steadman
Leuke middle-grade over moordlustige eenhoorns.
Earwig and the Witch - Diana Wynne Jones
Het laatste boek van mijn favoriete kinderboekenschrijfster. Het verhaal loopt wat abrupt af, want ze heeft het niet kunnen afmaken, maar ik vond hem alsnog erg schattig en wholesome. De film van Ghibli is ook echt een aanrader!
Iron Widow - Xiran Jay Zhao
Erg vermakelijk en goed geschreven. Alle YA tropes die erin zitten hebben een twist. Ik kijk uit naar het volgende deel!
Ik ben nog steeds bezig in The Thursday Murder Club en ik ben begonnen aan Films die nergens draaien. Die laatste vind ik tot nu toe erg goed, heel mooi geschreven.
Ohja mijn boeken van januari:
- De zeven zussen deel 3, Schaduw. 3/5 sterren. Mijn minst favoriete deel tot nu toe maar wel weer vermakelijk!
- De vijf talen van de liefde 3/5. Prima boek over de liefdestalen en wel nuttige dingen uitgehaald. Ik vond alleen dat hij (de schrijver) zichzelf heel erg ophemelde
Ik ben nu bezig in de biografie over Max Verstappen. Dat vind ik tot nu toe een flop.
Heb ook nieuwe boeken gekocht! Voor het eerst besteld bij de boekenkraam, thanks @Salmiak
Ik heb “het kan ook nooit normaal”, “confettiregen”, “schimmen” en “een klein leven” besteld. Ik ben benieuwd!
Yes, ik ben ook heel tevreden over boekenkraam. Wat ik tot nu toe heb besteld, had vrijwel geen beschadiging. Alleen had ik laatst Grote Panda en Kleine Draak en deel 2 daarvan en die waren wel echt beschadigd. Ik wilde ze eigenlijk aan iemand cadeau geven, maar er zaten echt dikke krassen in van een stanleymes ofzo, dus dat kon echt niet
Oeeeeiii nee…. Volgens mij komen ze morgen al binnen. Als ik ze binnen heb dan zou ik even een update plaatsen