Nee het gaat over andere personen!
En de nieuwste vertaling is vandaag uitgekomen zie ik nu, heel vers van de pers dus.
Nee het gaat over andere personen!
En de nieuwste vertaling is vandaag uitgekomen zie ik nu, heel vers van de pers dus.
Ik weet niet of je vraag nog actueel is, maar ik heb Bang van Lisa Loeb net uit.
Ik vond het makkelijk weglezen, ze heeft een fijne schrijfstijl waardoor je goed meegenomen wordt. Ik vond het wel meer een biografie waarin haar angststoornis ook besproken wordt dan een boek over haar angststoornis. Het boek bespreekt eigenlijk gewoon haar hele leven van geboorte tot heden en (los van wat kleine signalen eerder) ben je echt al ver over de helft voor het nadrukkelijk over haar angststoornis gaat. Ik ben zelf niet gediagnosticeerd met een angststoornis maar het zou me niet verbazen als ik er een heb, ben wel een angstig persoon (helaas) en herkende wel veel dingen. Ik vond haar als persoon echter vaak niet sympathiek en empatisch overkomen. Ze beschrijft vrij uitgebreid de relatie met de vrouw (Andrea) waarmee ze een cabaretduo vormt. Lisa heeft voor mijn gevoel best wel de schijn opgehouden tegenover haar (vind ik niet gek hoor) en op wat kleine signalen na nooit zoveel laten merken over dat het niet goed ging. Vervolgens geeft ze vrij kort voor de premiĂšre (ik geloof een paar weken) aan dat ze een burn-out heeft en niet mag werken. Ze geeft dan best wel af op het feit dat Andrea moet huilen en erover in zit dat dit betekent dat zij geen werk en inkomen heeft. Lisa vindt dat maar vreemd want zij is toch degene die ziek is en waarom maakt ze zich daar niet druk om. Nou ja lijkt mij niet zo gek dat Andrea zich daar druk over maakt, het is nogal wat als voor jou vanuit het niets je cabaretpartner ineens aangeeft niet meer te kunnen en jouw inkomen dus ook wegvalt. Ze mist begrip vanuit Andrea maar Lisa heeft zelf dus ook helemaal geen begrip voor Andrea. Nadat ze dus de bom dropt dat de voorstelling uitgesteld moet worden laat Lisa vier maanden lang alle contact met Andrea via haar vriend lopen. Overigens blijkt ze dus uiteindelijk geen burn out maar een depressie en angststoornis te hebben. Uiteindelijk wordt besloten de voorstelling naar volgend jaar te verplaatsen. Dit lijken Andrea en de vriend van Lisa in samenspraak te besluiten. Lisa vindt het vooral vervelend dat anderen er blijkbaar geen vertrouwen in hebben dat ze het redt om er binnen drie maanden weer te staan. Je zou het ook kunnen waarderen dat anderen je alle ruimte geven voor je herstel denk ik dan maar goed. Andrea besluit dan twee maanden naar Marokko te gaan en dat vindt Lisa dan vooral heel vervelend want ze wil wel verder werken aan de voorstelling en dat lukt niet goed zonder Andrea. Ik denk dan joh die meid heeft net gehoord dat ze een jaar geen werk heeft, mag zij die tijd dan ook naar eigen inzicht invullen? Ze spelen de voorstelling nog en dit is succesvol, maar hierna geeft Andrea aan dat ze geen nieuwe voorstelling meer wil maken met Lisa omdat Lisa dus heel strikte grenzen heeft gesteld om te zorgen dat het haar niet teveel wordt, maar er daardoor veel bij Andrea terecht komt en er een dynamiek is ontstaan die voor Andrea niet werkt. Andrea geeft dan ook aan dat ze al een half jaar een coach heeft omdat de huidige manier van samenwerken haar zwaar valt. Dit vindt Lisa dan weer vooral heel vreemd, zij is degene die de depressie heeft (gehad) en dan heeft Andrea een coach nodig??? En waarom heeft ze daar nooit eerder iets van gezegd?? Echt een beetje pot verwijt de ketel want zij had aan Andrea ten tijde van haar burn-out ook zo min mogelijk laten merken. Ik vind dat Lisa veel begrip en empathie verwacht van Andrea maar dit andersom zelf ook amper heeft. Natuurlijk is zij degene met de depressie en angststoornis, maar dat wil niet zeggen dat dat in zoân close werkrelatie geen effect op anderen kan hebben? Ik kan me nog voorstellen dat als je middenin je depressie zit je hier geen oog voor hebt hoor, maar toen ze aan de derde voorstelling wilde beginnen was haar depressie voorbij en kan ze nog steeds heel weinig begrip en empathie opbrengen voor Andrea.
Ik heb het dus wel uitgelezen maar vond het geen aanrader. Ik zou bijv. een fictieboek van haar wel lezen, omdat ik haar schrijfstijl dus wel prettig vond.
Van wie is het verhaal en plot gejat dan?
The Last Mrs Parrish van Liv Constantine (grote spoiler warnings voor deze review: The Housemaid (spoilers and ending explained) | Freida McFadden - The PhDiva reads books).
Ja daar staat zij om bekend haha
Als je jouw post zo leest, dan zegt ook wel een hoop dat Lisa dit in zoveel detail in een boek deelt vind ik.
Ik heb laatst een dijk van een boek uitgelezen die ik even wilde tippen: Een Stralende Toekomst / The Great Believers van Rebecca Makkai. Gaat over de AIDS epidemie in de jaren 80/90. Historische fictie. Heel indrukwekkend en goed geschreven. Je gaat je hechten aan de hoofdpersonen.
Jaaa ik heb deze begin van het jaar gelezen en sluit me helemaal bij je aan. Ik zat er ook helemaal in en leefde erg mee met de personages. En voor mij was dit de eerste keer dat ik een beetje ging invoelen hoe de aids epidemie was in het begin. Ik wist er al best veel van maar dat was allemaal veel feitelijker zeg maar. Heb er nog vaak aan teruggedacht!
Jaaa! Ik heb deze 4 jaar geleden gelezen en ben sindsdien donateur van het aidsfonds. Boek maakte zoân indruk bij me!
Dit is ook een van mijn lievelingsboeken. Als je âItâs a sinâ (een Britse tv serie) nog niet gezien hebt, kan ik die ook aanraden. Het is een vergelijkbaar verhaal, maar dan in tv-vorm.
Helemaal eens, was mijn favoriete boek van 2024!
Overigens heb ik laatst van dezelfde auteur ook Ik heb een paar vragen voor je gelezen, maar die vond ik een stuk minder goed.
Ik ben nu bezig in laatstgenoemde maar ik kom er nog moeilijk in (ben ook pas rond pagina 60) en de schrijfstijl is naar mijn smaak iets te warrig. Het gaat ook alle kanten op?
Een stralende toekomst ligt nog in de kast te wachten dus ben heel benieuwd.
Klopt, ik vond hem ook erg rommelig geschreven, te veel personages. De sfeer vond ik wel goed neergezet. Kon echt lezen dat het geĂŻnspireerd was op De verborgen geschiedenis van Donna Tartt.
Maar ik zou Een stralende toekomst dus wel een kans geven.
Heeft iemand het boek âBeladen huisâ gelezen? Ik heb nu denk ik 1/3e gelezen maar kom er niet echt in. Ben benieuwd of het de moeite waard is om toch door te lezen.
Oh volgende week dinsdag verschijnt het nieuwe deel van de hongerspelen al!! Ik dacht dat het nog vet lang duurde maar niet dus. Ik ben zo benieuwd! De kaft ziet in elk geval mooi uit.
En ik zag bij de boekhandel limited editions van de andere delen liggen waar dan ook een tekening op de zijkant zit. Als je de boeken nog niet hebt zijn dit wel mooie edities.
Er wordt een limited edition hardcover en een paperback uitgebracht.
https://libris.nl/a/suzanne-collins/de-hongerspelen/100014353#gebonden-9789000399284
https://libris.nl/a/suzanne-collins/vlammen/500857779#gebonden-9789000399291
https://libris.nl/a/suzanne-collins/spotgaai/500857780#gebonden-9789000399307
https://libris.nl/a/suzanne-collins/dageraad-boven-de-boete/501593933#gebonden-9789000397266
Ja! Ik had die een paar jaar geleden gelezen en vond hem zoooo goed. Toen de âplottwistâ in The Housemaid kwam was ik zo teleurgesteld dat het bijna exact hetzelfde was ):
Paaz van Myrthe van de Meer wordt verfilmd! Een erg goed boek vond ik dat, hopelijk is de film net zo goed.
Oeh je hebt me geĂŻnspireerd! Deze ga ik inbrengen in mijn boekenclub!
Ik ben zelf zojuist begonnen aan âeen stralende toekomstâ nav de positieve verhalen hier
Ik heb dit boek dus geprobeerd om te lezen , maar ik vond het echt zoân rotboekđ
Ja, klinkt echt als een roddelboek zo. Ook lullig om een voorheen close werkrelatie zo in een negatief licht te zetten. @Sundance of kwam het niet zo lullig over in het boek?