Het algemene boekentopic #3

Mijn februari gelezen boeken, MJ Arlidge en Susan Muskee voor even tussendoor zonder al teveel nadenken.

All Fours gelezen door het boekenclub topic en weet nog steeds niet zo goed wat ik er van vindt, dus ga daar nog eens lekker door de reacties heen. Irriteerde me beetje aan de hoofdpersoon en haar keuzes, maar daarom juist ook wel weer interessant en vloog er wel doorheen. Vond de schrijfstijl wel fijn!

Ik had nog nooit wat van Dimitri Verhulst gelezen en denk ook niet dat ik dat nog ga doen, zat af en toe een leuk grapje in maar vond het er meestal veel te dik bovenop liggen en daarom juist niet meer grappig. Heb het deels geluisterd, door hemzelf ingesproken, maar dat was het ook niet helemaal, dus de 2e helft maar gelezen, was iets beter. Vond de insteek van het boek wel leuk trouwens, maar gewoon net niet qua uitwerking/grappigheid.

4 likes

Ik heb deze maand de eerste twee boeken van The Thursday Murder club gelezen en ik geniet er erg van. Natuurlijk is het puur escapisme, maar daarom niet minder lekker.

Ik ben net begonnen in Magnus van Arjen Lubach - die en IV heb ik pas bij de Kringloop gekocht. Ze stonden allebei bij de thrillers en ik geloof dat Magnus daar eigenlijk niet had moeten staan. Tot nu toe vind ik het echt van dat jonge serieuze schrijver-geneuzel haha

4 likes

Ik heb lekker veel gelezen deze maand, zat er echt helemaal in deze maand. Komt ook doordat ik veel leuke/interessante boeken aan het lezen was. Allemaal 4 of 5 sterren. A little life is prachtig maar wel echt heftig, heb een aantal keer echt zitten huilen. Ik wil eigenlijk iets meer Nederlands lezen, maar het waren toch maar twee boeken deze maand, waarvan Autocratie bv ook nog eens vertaald is uit het Engels. Momenteel ook bezig in 3 Engelstalige boeken, dus het zal komende maand niet veel beter zijn.

Omdat er nu audioboeken op spotify staan dacht ik, ik geef het een kans. Ik heb de eerste hoofdstukken van the secret history geluisterd, maar het is totaal niet mijn ding. Ik lees echt veel liever zelf. Ik kan mij ook heel moeilijk concentreren, terwijl als ik gewoon lees ik echt in een boek wordt gezogen. Ik heb het boek dus toch maar gewoon van de bieb gehaald en verder zelf gelezen.

9 likes

8 likes

Femina heb ik in de kast staan maar nog niet gelezen. Na jouw review zal ik er binnenkort toch eens in beginnen. Leest het fijn, of meer als een studieboek ?

2 likes

Ik heb deze maand best veel leuke boeken gelezen!

Kattenverhalen - James Herriot - verhalen van een veearts die ook huisdieren behandeld op het Engelse platteland. Het zijn meerdere korte verhalen in een boek, en ik vind het heerlijk om te lezen door de schrijfstijl. Heel kneuterig maar juist ook vlot geschreven!

The Tainted Cup - Robert Jackson Bennett - Fantasy, van dezelfde auteur als Foundryside. Ik zat eigenlijk meteen in het verhaal, het is een soort mystery ook waarin de hoofdpersoon onderzoekt wie en waarom vermoord zijn. Maar het zit zo ingenieus in elkaar, ik zag de clou dus echt niet aankomen. Vond het ook wel verfrissend om eens geen romance en spicy seksscenes in een boek te hebben (gezien dat helemaal hip is nu in ya fantasy).

The Devil and the Dark Water - Stuart Turton - heeft o.a. The 7.5 deaths of Evelyn hardcastle geschreven en dat vond ik ook een goed boek. Ook dit boek is een fantasy met mystery erin, en ook heel knap in elkaar want bij deze zag ik het wederom niet aankomen haha.

Everyone in my family has killed someone - benjamin Stevenson - ik kende deze auteur nog niet maar ik had een thema deze maand geloof ik want dit is wederom een mystery haha. Alhoewel geen fantasy in dit boek. Ik moest er in het begin een beetje inkomen, maar uiteindelijk kon ik het bijna niet wegleggen en wou ik heel graag weten hoe het verhaal nu in elkaar zat!

Fourth wing - Rebecca yarros - heel bekend/hype nu en ik heb deze gelezen voor een reading challenge. Ik vind het boek/verhaal wel een beetje standaard, maar het las wel heel makkelijk weg dus ik snap dat het populair is. En ik ben zelf ook wel benieuwd naar de volgende delen haha.

5 likes

Onyx Storm - Rebecca Yaros :star::star:(:star:) Heel erg niet mijn genre maar de eerste twee boeken vloog ik doorheen en ik keek echt uit naar dit deel. Ik vond het met alle namen, werelddelen en eigenaardigheden van de mensen in die werelddelen heel erg lastig om te volgen. Er gebeurde veel te veel met echt tien miljoen verschillende personages en tegelijkertijd zat er ook vaak genoeg totaal geen vaart in wat het ingewikkeld en langdradig maakte.

De hulp - Freida McFadden :star::star::star: Een thriller met een goede spanningsboog. Had wel wat van BA Paris weg vond ik. Niet briljant geschreven maar wel vermakelijk. Ik kwam er alleen achter dat het hele verhaal en plot gewoon gejat is van een andere schrijver? Vet raar.

5 likes

Leuk!! Ik vond het niet als een studieboek lezen maar ook weer niet als een fictie waarmee je een paar uur op de bank ploft. Ik heb steeds ongeveer een hoofdstuk gelezen voor ik ging slapen en vond dat heel chill! 1/3e is trouwens bronvermelding dus het is ook niet zo’n dik boek als het lijkt

3 likes

Mijn februari boeken!

Annie Bot, had ik al over gepost, ik vond deze super goed.

We Could Be Rats, vond ik op het begin een beetje een hoog YA gehalte hebben maar later zat ik er wel in. Het gaat over 2 zussen en je leest de zelfmoord brieven van 1 van hen.

The Last Ranger, over een ranger in Yellowstone. Ik wilde deze lezen omdat ik fan ben van nationale parken en Yellowstone prachtig vind maar het verhaal zelf vond ik wat saai. Ik merk ook dat ik vaak een mannelijk hoofdpersoon niet leuk vind.

Milk Fed, echt een heel apart verhaal over een vrouw met een eetstoornis die een soort relatie aangaat met een andere vrouw. Maar het gaat heel erg over eten en calorieën. Zo anders dan ik gewend ben dat ik hem wel leuk vond! En er werd in zo’n detail over frozen yogurt gesproken dat ik dat voor het eerst in jaren heb gehaald.

Penny: A Graphic Memoir. Deze leek me zo leuk, een graphic novel vanuit het perspectief van een kat, maar ik vond hier niks aan. Er zat totaal geen verhaallijn in en de kat was overwegend negatief.

9 likes

Vuurzee - :star::star::star::star: - geen literair hoogstandje maar wel erg van genoten. Ik vond deze ook beter dan het eerste deel!

Patriot - :star::star::star::star::star: - echt heel interessant om te lezen vond ik! Heb wel echt lang over het boek gedaan omdat ik niet altijd in de stemming was om over de ellende in Rusland te lezen. Maar ik vond de schrijfstijl fijn en opbouw van het boek ook!

Mama huilt harder - :star::star::star: - ik vind Leslie heel leuk en ik herken me op sommige punten heel erg in haar dus ik wilde deze graag lezen. Het was een fijn boek voor onderweg, maar wel zo’n typisch influencers boek zeg maar.

3 likes

Gelezen in feb:

Op een andere planeet kunnen ze me redden is zoooo mooi, goed en slim. Ik was sowieso al Lieke Marsman fan maar dit boek heeft al mijn verwachtingen waar gemaakt: 5/5
Ik vond het zo goed, had daarna helemaal geen zin meer om andere dingen te lezen :thumbsup:

11 likes

4 likes

Heel random post dit, maar ergens vorig jaar had ik bedacht dat ik alle hardcover boekenweekgeschenken wilde verzamelen vanuit minibiebs bij mij in de buurt. Dat voelde als een gezellige speurtocht tijdens m’n avondwandelingen. En gisteravond vond ik de laatste in de boekenkast bij mij om de hoek! Dit voelt als een prestatie :sweat_smile:

57 likes

Wat leuk zeg! En bijzonder dat je ze allemaal bij je in de buurt hebt kunnen vinden

1 like

Ik heb net I who have never known men uit en het gevoel van 'dit is zo goed, ik wil niks anders lezen" heb ik nu, maar toevallig ben ik gisteren begonnen met het boek van Lieke Marsman! Denk dat ik het morgen uitlees en dan zit ik weer met het dilemma wat ik nu moet gaan lezen.

4 likes

Mijn gelezen boeken van februari

3 likes

Mijn gelezen boeken in februari:

• De eeuwige neezegger / Jade Vening : Lekker luchtig boek waar je zo doorheen vliegt. Leuk voor tussendoor
  • Niet volgens plan / Yvonne v/d Nieuwenhuizen: Hetzelfde als bovenstaand boek.
  • De laatste date / Sanne ter Zee: Spannend boek waarbij je echt wil weten hoe het nou precies zit. Ik hou van dit soort boeken!
  • Trial of the Sun Queen / Nisha J. Tuli: Fantasyboek waar ik al een tijdje naar uit keek en wat was dit boek leuk! Het gaf mij echt Hongerspelen vibes.
  • Rule of the Aurora King / Nisha J. Tuli: Meteen verder met deel 2, deze was ook echt heel leuk!
  • Fate of the Sun King / Nisha J. Tuli: En dan ook maar deel 3. Deze vond ik echt beduidend minder en hier heb ik grotendeels doorheen geworsteld.
  • Lieg nooit / Frieda McFadden: Net zoals haar andere boeken is dit ook weer een fantastische boek!
  • Doden praten niet / Tamara Geraerds: Een leuk maar bijzonder boek. Het gaf mij een beetje young adult vibes met hoe makkelijk het te lezen is terwijl het ook spannend hoort te zijn.
3 likes

Ik dacht dat ik een slechte leesmaand had maar eigenlijk heb ik echt leuke boeken gelezen.

Oktober was een boek waar de spanning zich goed opbouwde. Ik vond de ontknoping erg verassend. Begin van het boek kwam wel ietwat moeilijk van start.

De patient was een spannende thriller. Spanning bouwt zich goed op, zat meerdere keren op het puntje van mijn stoel. Laatste ontknoping vond ik net too much, vandaar geen 4 sterren.

Open minded hier vloog ik doorheen. Fijn boek waarbij monogamie niet de standaard is. Heel fijn geschreven.

Je bent prachtig raakte mij als boek. De band van de zussen is erg goed uitgewerkt, waardoor alle gebeurtenissen je raken.

Vanaf 18 februari t/m 28 februari heb ik elke avond geprobeerd Ik ben fan van Sheena Patel geprobeerd te lezen maar ik kwam er niet doorheen. Er zat geen plot in, random hoofdstukken. Dus die heb ik weggelegd.

2 likes

Die vond ik ook goed! The wall van marlen haushofer vind ik ook een aanrader in dat straatje

4 likes

Was me aangeraden door een buurvrouw, en ging er (zoals met de meeste boeken die ik lees) blind in. Heel mooi, bijzonder verhaal over de jonge (trans) tiener Sam, die strijdt met haar jeugd in armoede, zelfbeeld, identiteit en uiteindelijk haar ‘chosen’ familie vindt en daarmee uit een diep dal weet te klimmen. Echt zo’n verhaal wat niet al 100 keer verteld is en daarom extra speciaal

4 likes