Het algemene boekentopic #3

Ik ben de Daevabad trilogie aan het herlezen en het is nog net zo leuk en meeslepend als de eerste keer. Maar manmanman het is soms zo ook zo ongelooflijk vaag, ik blijf heen en weer bladeren. Ik kan er alleen niet echt achter komen wat nou maakt dat deze wereld soms zo onnavolgbaar is terwijl in andere fantasy boeken dat niet perse zo is.

1 like

Ik vond het boek gisteren in de bibliotheek! En ik heb de hele nacht liggen lezen en heb hem net uit. Het leest heel makkelijk weg en zit zeker wel strak in elkaar

[/

Samenvatting

spoiler] maar soms misschien wat bedacht/plot gedreven want wel heel veel dingen komen op de een of andere manier terug. De arena is minder interessant omdat we al veel er over weten door de andere boeken maar toch zitten er nieuwe dingen tussen. Zoals die vlinders en lieveheersbeestje, zijn goed bedacht. Het is interessant om te zien hoe ze personages uit latere delen heeft verwerkt in dit boek en dan de personages uit vlammen en spotgaai. Oh en ik vind het ook leuk hoe Effie prul erbij komt. Over visagisten twijfel ik of die er later ook bij zijn. Ik vond het stuk over de LouLou wel gruwelijk. Ik hoop dat er nog een boek komt over Plutarch al lijkt Mags me ook wel leuk of toch iets meer nog over de Covey familie. Ik vind trouwens wel dat er veel te veel liedjes in zitten, wat soms ook wat vergezocht voelt maar dat was in dat boek over snow ook al zo. Er zijn ook wel erg veel personages in dit boek die even vluchtig voorbij komen en dan weer verdwijnen. Dat is jammer waardoor het wat oppervlakkig blijft. En over belangrijke bijpersonages had ik wle meer willen weten. Het lijkt me ook wel een interessante invalshoek om mee te kijken met de achterblijvers of met iemand uit een ander district.

Als laatste ik vind het wel weer knap hoe ze een hoofdthema hier in heeft verwekt, het dilemma wel wat doen niet wat doen en waarom wel of niet en wat zegt het als je wel of niet iets doet. Dat deed ze bij deel vier ook al goed. Het allerbeste boek blijft toch de hongerspelen maar aan dit boek verspil je zeker geen tijd en is een aanrader om te lezen. [/spoiler]

1 like

Ik heb hem afgelopen dinsdag gelijk gehaald en ben inmiddels net over de helft. Het leest heerlijk weg en ik vind het erg vermakelijk. Maar ik heb ook wel wat ‘op- en aanmerkingen’ en dingetjes die ik wat ongeloofwaardig vind. Wel heel leuk om weer over personages te lezen die we al ‘kennen’ maar bijv. nog weinig over wisten.

Ik heb hem gister uitgelezen. Vond het echt een leuk boek, kreeg gelijk weer helemaal de hunger games vibes. Ik vond wel dat het echt een kinderboek was, toen ik destijds de hunger games las, zat ik nog op de middelbare school en toen viel het mij niet zo op. Maar heb er wel echt van genoten.

3 likes

(vijfde deel hongerspelen)

Oh waarom vind je dat? En heb je onlangs de hongerspelen nog weer gelezen/gezien? Wat ik me net nog zat te bedenken Dat dit een heel leuk en ongecompliceerd personage is tov Snow en Katniss. Hij denkt wel over dingen na maar doet het gewoon, is verliefd, houdt van zijn familie heeft leuke vrienden, er is weinig geld en eten maar niet zo dramatisch als met Katniss toen haar moeder helemaal doordraaide. Hij is niet echt een einzelganger dat word hij na dit alles pas. Ik denk dat ze in dit boek wel in een hele korte tijd heel veel heeft willen vertellen over zijn leven en ontwikkeling wat misschien meespeelt dat het soms wat oppervlakkig voelt. En ik dacht nog als hij het als volwassene aan Katniss had verteld, een soort raamvertelling, dan was die getroebelde man uit de andere delen wel meer naar voren gekomen.

1 like

Eigenlijk precies om de redenen die jij schrijft. Het is trouwens geen kritiek naar het boek. Ik heb het echt met heel veel plezier gelezen. En ik denk dat ik dit boek op mijn 14de ook met veel plezier had gelezen.

1 like

Ik ben nu Cleopatra en Frankenstein aan het luisteren van Coco Mellors, heeft een van jullie die al gelezen? Ik kom er tot nu toe echt niet zo goed in, naar mijn idee gaat het alleen maar over drugs en seks, online lees ik ook alleen mensen die het of geweldig vonden, of vreselijk. Ben benieuwd naar jullie ervaringen want ben echt aan het twijfelen of ik ermee door moet gaan hahaha

3 likes

Ik vond dat boek ook echt niks aan. Heb wel helemaal afgeluisterd, maar was achteraf zonde van m’n tijd.

1 like

Ja haha ik vond iedereen in de dat boek onuitstaanbaar en iedereen doet constant domme dingen maar omdat het niet slecht geschreven is vond ik het heerlijk weglezen :popcorn:

Lijkt me niet echt een fijn boek om te luisteren trouwens

Tgg ik naar de boekhandel om een boek te kopen (want boekenweek), zijn de boekenweekgeschenken op :roll_eyes: Maar goed, ik heb autobiografie van mijn lichaam gekocht van Lize Spit, super benieuwd naar!

En deze heb ik ook gekocht:

Die wilde ik ook al heel lang hebben en het is zo’n mooi boekje :heart_eyes:

2 likes

Als je via de zoekfunctie kijkt kom je wel meningen tegen, het is al een aantal keren over dit boek gegaan

1 like

Heb “Het Smelt” van Lize Spit gelezen omdat mensen in mijn omgeving daar zo enthousiast over waren, maar vond het echt een vreselijk naar boek?? Dacht dat het een thriller was ofzo maar gewoon alles er aan was naar. Bleh!

2 likes

Ik heb nog een bol.com code voor het ebook van het boekenweekgeschenk, heb je daar iets aan?

1 like

Ik zou ook graag mensen toevoegen op Storygraph! Dit is mijn profiel :slight_smile:

Mijn laatst gelezen boek is Project Hail Mary, die heeft megahoge reviews. De laatste paar boeken die ik las die dat hadden bleken meer Tiktokhype te hebben dan daadwerkelijk goed te zijn.
Maar deze vond ik wel echt fantastisch! Goed opgebouwd, veel spanning, en ik heb zelfs een paar keer hardop gelachen.

3 likes

ah dat is lief aangeboden maar dat hoeft niet hoor

1 like

Ik vond deze echt zooooo mooi en goed. Veel leesplezier, ben benieuwd wat jij er van vindt!

1 like

Ik heb hem inmiddels uitgelezen. Ik vond hem zeer de moeite waard en echt een goede aanvulling op de bestaande trilogie + het vorige boek over Snow.

Ik vond het zo’n grimmig boek!! En het einde zo naar. Ik meende me al te herinneren dat Haymitch’ moeder, broertje en vriendin dood zouden gaan maar toch vond ik het alsnog erg naar om te lezen. En ook dat Haymitch per ongeluk zelf zijn vriendin vergiftigt
 :frowning: Ik vond het ook heel tof dat Haymitch vroeger bevriend was met allebei Katniss’ ouders. Alsof Haymitch en Katniss al soort van voorbestemd waren in elkaars leven te zijn. Want als hij niet mee had hoeven doen met de Hungergames was hij waarschijnlijk een belangrijk persoon geweest in Katniss’ leven als soort van ‘oom’ en zeker na het overlijden van haar vader
 Ik vond de arena ook echt super naar en goed gedaan. En zo leuk om personages die we al kenden beter te leren kennen zoals Wiress, Beetee en Mags. En ik las het ook echt wel met het huidige Amerika in gedachten en zaken zoals misleiding in de media, AI en propaganda etc
 ook hoe ze Haymitch’ spelen hebben uitgezonden als helemaal bewerkte en niet kloppende versie. Dat is ook de versie die Katniss en Peeta bekijken in de trein in boek 2 en zij geloven het ook direct. Ik ben wel heel benieuwd wat Haymitch nou precies heeft opgeblazen in de arena? Nou ja genoeg gedachtes haha.

3 likes

Ik wil Krekel van Annet Schaap hebben, maar ik kan geen online winkels vinden die naar Italië versturen! Kan dat? Ik wacht wel tot iemand hem op Vinted zet maar dat zal wel eventjes duren, boeee

1 like

Wil hem best naar je opsturen.

1 like

Dat hoeft niet hoor, maar heel lief, dankjewel!

1 like

Mijn god ik heb A Little Life uitgelezen en moet even bijkomen van alle ellende die voorkomt in dat boek

5 likes