ah dat is lief aangeboden maar dat hoeft niet hoor
Ik vond deze echt zooooo mooi en goed. Veel leesplezier, ben benieuwd wat jij er van vindt!
Ik heb hem inmiddels uitgelezen. Ik vond hem zeer de moeite waard en echt een goede aanvulling op de bestaande trilogie + het vorige boek over Snow.
Ik vond het zoân grimmig boek!! En het einde zo naar. Ik meende me al te herinneren dat Haymitchâ moeder, broertje en vriendin dood zouden gaan maar toch vond ik het alsnog erg naar om te lezen. En ook dat Haymitch per ongeluk zelf zijn vriendin vergiftigt⊠Ik vond het ook heel tof dat Haymitch vroeger bevriend was met allebei Katnissâ ouders. Alsof Haymitch en Katniss al soort van voorbestemd waren in elkaars leven te zijn. Want als hij niet mee had hoeven doen met de Hungergames was hij waarschijnlijk een belangrijk persoon geweest in Katnissâ leven als soort van âoomâ en zeker na het overlijden van haar vader⊠Ik vond de arena ook echt super naar en goed gedaan. En zo leuk om personages die we al kenden beter te leren kennen zoals Wiress, Beetee en Mags. En ik las het ook echt wel met het huidige Amerika in gedachten en zaken zoals misleiding in de media, AI en propaganda etc⊠ook hoe ze Haymitchâ spelen hebben uitgezonden als helemaal bewerkte en niet kloppende versie. Dat is ook de versie die Katniss en Peeta bekijken in de trein in boek 2 en zij geloven het ook direct. Ik ben wel heel benieuwd wat Haymitch nou precies heeft opgeblazen in de arena? Nou ja genoeg gedachtes haha.
Ik wil Krekel van Annet Schaap hebben, maar ik kan geen online winkels vinden die naar Italië versturen! Kan dat? Ik wacht wel tot iemand hem op Vinted zet maar dat zal wel eventjes duren, boeee
Wil hem best naar je opsturen.
Dat hoeft niet hoor, maar heel lief, dankjewel!
Mijn god ik heb A Little Life uitgelezen en moet even bijkomen van alle ellende die voorkomt in dat boek
Woww het derde boek is al uit dus? Ga die ook snel kopen
Gister I Who Have Never Known Men besproken met mân boekenclub, en het van de week dus voor een tweede keer gelezen. De leeservaring was wel anders nu ik al wist hoe het âaflooptâ, maar ben er nog steeds ondersteboven van. Vond het ook HEEL leuk om te bespreken met anderen; leuk om te fantaseren over de context en setting en heel interessant om sommige themaâs te bespreken en uit te diepen Zeker een heel geschikt boekenclub boek wat mij betreft!
Ik heb 'm ook vorige week uitgelezen. Heb een paar keer een traan moeten wegvegen. Ben ook wel blij dat ik 'm uit heb, heel zwaar boek.
Ik heb Vrijuit van Iris de Graaf gelezen, correspondent in Rusland tijdens de oorlog met Ukraine. Erg indrukwekkend en echt bizarre situaties. Vind het echt een aanrader!
Ik heb net de nieuwe verhalenbundel van Curtis Sittenfeld gelezen, zo leuk weer. Echt een van mijn favo schrijvers
Ik vond het boekenweekgeschenk verrassend leuk. Heeft iemand anders hem gelezen?
net deze uit, een verrassend leuk kort boekje! op een heerlijke tragikomische toon geschreven. en normaal skip ik voor/nawoorden maar deze was echt leuk! staat ook op kobo plus zie ik. in 2 uurtjes wel uit.
Ja ik heb dit boek echt in een paar dagen uitgelezen. Inderdaad een aanrader.
Free is een Albanees coming of age verhaal over een meisje dat opgroeit terwijl het Albanese communistische regime valt. Los van dat ik het ĂŒberhaupt een mooi en interessant boek vond, zat er een stijlelement in waar ik van onder de indruk was, wat de indoctrinatie van zoân regime en hoe mensen daarin leven, vooral vandaar 5 sterren.
Moedermelk is een Lets boek wat ik ook prachtig vond, over 3 generaties vrouwen in Sovjet Letland. Heel mooi geschreven (en vertaald) en ook weer een indrukwekkend verhaal. Aanrader.
Childhood/Youth/Dependency (The Copenhagen Trilogy) is een waargebeurd Deens coming of age verhaal van begin 20e eeuw over een meisje dat opgroeit in een arbeidersbuurt in Kopenhagen. Op zich een interessant verhaal, maar het is een al wat ouder boek en dat was de schrijfstijl ook dus ik kwam er wat moeilijk doorheen.
Vertel me het einde is een essay door een Mexicaanse schrijfster die als tolk werkte om Latijns-Amerikaanse kinderen te interviewen die de Mexicaanse grens overstaken en asiel aanvroegen in de Verenigde Staten. Ook weer een indrukwekkend en vooral confronterend boek dat is geschreven aan de hand van de 40 vragen die zij elk kind moest vragen.
Het verhaal van de Jordaan vond ik voornamelijk een opsomming van feiten en heel veel ongeveer dezelfde namen door elkaar, dus ik raakte af en toe de draad kwijt (heb m geluisterd).
Het schaarse licht was wel mijn hoogtepunt van deze maand. Een dikke pil, maar heel vloeiend geschreven dus je vliegt er zo doorheen. Dit is van de schrijfster van Het achtste leven en gaat over vier vriendinnen die opgroeien in het onrustige GeorgiĂ« van de jaren â90 en waarvan 3 elkaar in 2019 sinds lange tijd weer ontmoeten. Ook zeker een aanrader.
Ik heb The Wall eindelijk gelezen nadat ik hier had gelezen dat het een aanrader was als je fan bent van I Who Have Never Known Men. Wat een geweldig boek, echt een van mijn nieuwe lievelingsboeken!
Echt heerlijk dat het gewoon een survival verhaal is over een vrouw en het niet over mannen/relaties/kinderen gaat, echt verfrissend en ik zag achteraf pas dat het boek uit 1963 komt!! Jammer dat er niet meer van zulke boeken zijn.
Ja ik vond 'm ook leuk! Sowieso wel goede schrijver
Ik ben vergeten te delen wat ik in februari las, dus die gooi ik er ook bij:
Februari:
Alle OekraĂŻners die ik ken - Olaf Koens.
Deep End - Ali Hazelwood.
Beauty and the Demon (Hell Bent, #5) - Aurora Asscher.
Maart:
How to Think Like a Woman: Four Women Philosophers Who Taught Me How to Love the Life of the Mind - Regan Penaluna.
*
Foster - Claire Keegan.
The City & The City - China Miéville. DNF
Olijven moet je leren lezen - Ellen Deckwitz.
The Empire of Gold (The Daevebad Trilogy, #3) - S. A. Chakraborty. *
* betekent een halve ster
Ik heb me dus sinds 11 januari door het derde deel van de Daevabad trilogy heen geworsteld, ik ben zĂł blij dat âie uit is. Ik vond deel I&II echt fantastisch, en hier kwam ik gewoon niet doorheen. Echt heel erg jammer, in januari schreef ik hier dat ik dacht een van mân nieuwe favoriete series te lezen. Heb alleen nog een korte verhalen bundel van de trilogie liggen, die lees ik nog wel uit (hopelijk maakt dat nog iets goed).
Ik heb gelezen:
Death valley - Melissa Broder
Morgen vertrel ik alles - Job van Ballegoijen de jong
Margoâs got money troubles - Rufi Thorpe
Death valley vond ik een tof boek! Extra interessant als je weleens in een woestijn zoals Death valley bent geweest en kunt indenken hoe gevaarlijk het daar eigenlijk is. Ben benieuwd naar andere boeken van haar.
Morgen vertel ik alles vond ik verrassend interessant, ik heb hem geluisterd en dacht okĂ© even âiets tussendoorâ maar vooral het begin raakte me wel. De schrijver was dus schijnstudent zes jaar lang en kijkt ook terug naar zijn jeugd en zoekt verklaringen waarom hij zo lang en zo veel gelogen heeft. Ik heb niet dezelfde struggles gehad tijdens mân basis/middelbare school tijd (wel andere struggles) maar ik werd er wel ineens heel erg door geraakt ofzo. Vond vooral dat deel interessant, daarna was het wat minder herkenbaar en interessant (studentenverenigingsleven).
Margoâs got money troubles vond ik een ontroerend boek, mooi geschreven en ook echt grappig.