Ik heb veel leuke boeken gelezen in maart!
Private Rites: Het speelt zich af in een toekomst waarin het altijd regent en alles onder water staat maar het gaat vooral over familie dynamiek van 3 zussen na het overlijden van hun vader. Ik houd van Julia Armfield boeken, maar dit was niet mijn favoriete boek van haar maar wel goed.
I Keep My Exoskeletons to Myself: Een dystopisch verhaal waarin mensen in een big brother toekomst leven en een extra schaduw krijgen als ze iets verkeerd doen. Ik vond het begin en midden sterk en het einde iets minder.
First Time Caller: Ik lees nooit romance maar dit was een boek die ik in februari had gekozen ivm Valentijnsdag. Echt heel erg voorspelbaar en een beetje cringe.
Everything You Ever Wanted: Het speelt zich af in de toekomst waar een nieuwe planeet wordt ontdekt via een wormhole. Ze zenden er mensen heen om daar te gaan wonen, alleen het is 1 way dus ze kunnen nooit meer terug komen. Hier is een 24/7 livestream van die uitgezonden wordt op aarde. Ik vind dit boek echt heel erg goed maar het is vooral een reflectie op het leven op aarde en niet echt een sci-fi verhaal. Het heeft ook een open einde dus je krijgt niet alle antwoorden.
White Ivy: Het gaat over Ivy en hoe zij opgroeit in Amerika als Chinese vrouw. Ze krijgt later een relatie met een witte man uit een rijke familie en het gaat over alle verschillen in hun cultuur. Ik had dit boek per ongeluk opgestuurd gekregen maar ik vond het verrassend goed! Ivy is soms vrij unlikable en op het einde best een villain maar daar houd ik juist wel van.
The Wall: 10/10
Rental House: Gaat toevallig ook over een Chinese vrouw die trouwt met een witte man. Ik las deze tegelijk met White Ivy en ik raakte af en toe in de war, beide boeken gaan heel erg over Chinese immigranten en het verschil in cultuur tussen familie en schoonfamilie. Ik vond deze iets minder sterk maar wel de moeite waard.