Dank je! Dan wacht ik er nog even mee. Na een paar lichtere boeken krijg ik altijd wel weer zin in een boek met meer inhoud.
Ik heb gelezen in februari en maart:
Ada Dâamo - Als van lucht
![]()
Lief, mooi, verdrietig verhaal van een vrouw met ongeneeslijke borstkanker gericht aan haar zwaargehandicapte dochter. Echt heel mooi geschreven.
Rinke Verkerk - Het hele dorp wist het
Ik kan hier geen sterren aan geven omdat het gaat over zoân heftig onderwerp. Persoonlijk vond ik het boek niet zo fijn leesbaar, omdat er steeds wordt gewisseld tussen persoonlijke gebeurtenissen en wetenschappelijke kennis. Ik vond het wat staccato geschreven. Maar dat doet verder niet af aan de boodschap.
John Ironmonger - De dag dat de walvis kwam
![]()
Het is opmerkelijk dat dit verhaal vóór de coronapandemie is geschreven, want er zijn echt veel parallellen. Het begin trok op zich wel mijn interesse, maar de schrijfstijl is echt niks voor mij. Elke keer als er iets spannends dreigt te gebeuren (en dat is al niet vaak), wordt er geswitcht naar iets anders en moet je paginaâs doorworstelen om weer bij de hoofdlijn uit te komen. Karakters bleven vlak, vooral de vrouwen. Behoorlijk seksistisch ook. Dus al met al niet echt een aanrader.
Francine Oomen - Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel
![]()
2 sterren voor de nostalgie, maar dit was slécht, echt niet te doen. Alle mogelijke mentale problemen die een mens kan hebben zijn in dit boek gepropt. Denkt Francine dat twintigers zo door het leven gaan? Totaal ongeloofwaardig en met absoluut dieptepunt die snelwegscene. En hoezo is Jonas ineens een wappie
Erg teleurgesteld, maar ik zou toch absoluut het vervolg weer lezen.
Claire Keegan - Small things like these
![]()
Misschien heb ik het niet op het goede moment gelezen, of had ik niet de Nederlandse vertaling moeten lezen, maar het deed me niet zoveel? Terwijl ik echt blown away was van Foster.
Karl Ove Knausgard - De wolven van de eeuwigheid
![]()
Echt genoten en denk er nog vaak aan terug. Nu al zin in het volgende deel.
Lize Spit - Autobiografie van mijn lichaam
![]()
Deze vind ik ook een beetje lastig. Ik vond het heel mooi geschreven, maar ik werd er ook steeds een beetje verdrietig van. En ik voelde me wat ongemakkelijk bij de vele (sorry maar vrij onsmakelijke) details over de ziekte van haar moeder. Was dat nou nodig? Helemaal met het idee dat haar moeder er niet meer is om daar zelf een mening over te geven⊠Ik moet het nog even op me in laten werken denk ik.
Nu ben ik begonnen in Het intieme leven van NiccolĂČ Ammaniti, ook al zei iemand hier geloof ik dat hij heel slecht was. Maar ik zag hem liggen in de bieb en ben toch nieuwsgierig.
Gelezen in maart:
Inshallah: museumdirecteur in Qatar - ![]()
- heb deze gelezen naar aanleiding van de podcast âJacob, dood in Qatarâ. De podcast vond ik erg interessant, maar wat de makers ook al over Wieringa zeiden daarin: hij beschuldigt eigenlijk allerlei mensen zonder concreet bewijs. Dat doet hij in zijn boek ook. Niemand is te vertrouwen, niks klopt, maar er wordt ook heel weinig duidelijk.
The House of My Mother - ![]()
![]()
![]()
![]()
- ontzettend interessant, zeker als je 8 passengers wel eens gekeken hebt. Vond dit een stuk beter dan de documentaireserie op Disney. Ook echt fijn geschreven vond ik.
Lente in Blueberry Bay - ![]()
![]()
![]()
- was mijn âOV-boekâ deze maand dus een simpele weglezer. Maar wel een leuke. Holly Martin schrijft fijn en ik vond de personages en de plek waar het zich afspeelde ook gewoon leuk.
Heb deze ook gedownload en vind het wel heel handig dat je goodreads lijst gesynct wordt als je dat wil! En wel leuk dat het series en boeken allebei is. Nog nul van mijn vrienden zit erop dus nog niet zo sociaal maar ik ga het een kans geven.
Ik ben ook fan van fable! Die gekke AI hebben ze verwijderd gelukkig.
Mijn account heet daintybooks, mocht je het leuk vinden om te connecten.
Ik kwam net een filmpje tegen over namaak designtassen en moest denken aan het boek Fake van Kristin Chen. Het valt onder thrillers en misdaad maar ik vind het meer lijken op feelgood met wat spanning. Het gaat over een vrouw die een oud studiegenoot tegenkomt en via haar in de wereld van neptassen rolt. Ik vind het een goed geschreven vlot verbaal met een leuk uitgangspunt. Echt een geschikt vakantieboek.
https://libris.nl/kennemerboekhandel/a/kirstin-chen/fake/501582882
Ik heb zoân proefabonnement afgesloten bij de online bibliotheek, maar die app werkt ZO slecht (iig bij mij)? Onthoudt niet waar je bent gebleven in het boek, of opent op een andere plek. Is sowieso traag en log.
Nog meer mensen die dit ervaren?
online bibliotheek is een RAMP
Tot zover een goede vervanging voor Storytel ![]()
Ik gebruik de online bibliotheek om e-books op mijn e-reader te zetten en dat werkt prima. Is dat een optie voor je?
lol ik zag toevallig laatst hoeveel een abonnement voor de online bieb kost en toen dacht ik wow, snap niet dat mensen nog storytel etc gebruiken
@oelius is dat bij luisterboeken ook zo, dat de app niet onthoudt waar je gebleven bent?
Weet iemand misschien of er op dit moment een influencer is die een code voor een gratis proefabonnement voor een luisterboekapp heeft?
Lees heel sporadisch op mn tel via de online bibliotbeek maar herken het probleem van niet onthouden waar je bent gebleven niet! Noch met luister- of ebook. Met ebooks op ereader nooit problemen
Oh dat is irritant! Ik herken dat niet, vind het juist prima werken op mijn iPad!
Je krijgt het alleen op je ereader als je het via een laptop/pc doet toch? Ik vind dat zo irritant.
Dat lijkt vooralsnog wel goed te gaan!
Thanks iedereen, wisselende ervaringen dus. Ik moet nog uitzoeken hoe dat werkt met een e-reader en of dat ĂŒberhaupt kan met de mijne, is een oud ding. Juist daarom leek me de app wel handig, zodat ik niet eerst hoef te hannesen met laptop enzo.
Klopt. Ik vind het wel heel snel en makkelijk. Voor mij valt die extra handeling in het niet met hoeveel je bespaart.
@Edin Bonnie vorige week. Was een kortingscode voor een service (weet niet meer welke) die je ook kon gebruiken als je al een keer lid was geweest. Zou dus zeker even kijken op haar account.
Veggilaine gister voor bookbeat.
Veel bookstagrammers/booktokkers hebben nu een code voor Bookbeat, 60 dagen gratis (ipv 45). O.a. de code readalicious
Zag dit op insta, 90 dagen