Het algemene boekentopic #3

Haha omygod verity was echt een van de slechtste boeken die ik ooit gelezen heb. Ik zie dat die echt een hoge rating op goodreads heeft.
Maarr ik ben op zoek naar iets makkelijks om te lezen dus ik ga het wel doen. Vond je de hulp vermakelijk? Die serie staat ook op kobo plus.

Ja ik vond die ook niet zo goed. Ik vond de hulp serie zeker leuk. Ik denk dat je de boeken van Riley Sager ook wel leuk gaat vinden!

3 likes

Ik vind het wel net zo makkelijk weglezen en qua plottwist komt het wel overeen, verder vind ik Colleen echt minder goed/leuk. Ben echt fan van Freida! Maar ik ben dan ook niet echt een hele kritische lezer :upside_down_face: De Hulp 1 en 2 zijn goed! 3 lekker skippen.

2 likes

Haha same!

1 like

Ik vond Jij, ik zij heel makkelijk weglezen en spannend, en ook een beetje in het straatje van Freida McFadden (maar dan iets leuker, vond ik. Al moet je geen hoogstaande literatuur verwachten natuurlijk)

2 likes

Oh, ik vond The Housemaid echt zo verschrikkeijk, heb daar echt zo lang over gedaan ook. Zo voorspelbaar!

1 like

Ik vind het echt serieus heel knap dat je dat als voorspelbaar zag want ik zag het echt to-taaaal niet aankomen, ik vond het zelfs vergezocht

2 likes

Heb nog even nagezocht in mijn goodreads, want ik dacht dat ik misschien een ander boek in gedachten had, maar het was idd deze. Vond het ook echt heel simplistisch geschreven, waardoor ik het heel vervelend vond lezen (en ik lees graag makkelijke boeken, en ik verwacht van een thriller ook geen hoogdravende literatuur). Heb hem ook maar 2 sterren gegeven en dat doe ik niet snel

Ooo ben benieuwd na jullie berichten, ik ben namelijk net in De hulp begonnen omdat ik zoveel heb gehoord over de boeken van Freida McFadden.

1 like

Ik vind dit Freida McFadden echt hele chille boeken als je niet teveel wil nadenken en gewoon wat wil lezen, makkelijk taalgebruik etc.

6 likes

Precies, ik lees echt voor ontspanning en dan zijn ze ideaal. Vind het echt prima dat mijn boeken lat niet zo hoog ligt :relieved:

De boeken van Lisa Jewell lezen ook makkelijk weg, ook wel leuke twist. Maar niet zo leuk als Freida.

Ik ben nu op 30% en het pakt me nog niet heel erg. Ik vind ze allebei best vervelende mensen :sweat_smile:. Maarja ben nu natuurlijk wel benieuwd naar de clu.

De Hulp wordt ook verfilmd, ben benieuwd!

Jisa Jewell is inderdaad ook vermakelijk in dat genre!

1 like

Oh dan blijkt het hoe verschillend dit is. Ik weet niet of ik dan nog door zou zetten (ze worden niet minder irritant namelijlk).

1 like

Mijn gelezen boeken in mei!

Nightbitch en The Vegetarian waren echt geweldig. Beide gaan over female rage maar echt op een heel andere manier. The Vegetarian is echt zo’n boek waar je na het lezen nog lang over nadenkt. Nightbitch zou echt mijn favoriete boek zijn als ik een moeder was maar ik heb geen kinderen.

Chain-gang All Stars is een soort mix tussen The Hunger Games en Orange Is the New Black. In een dystopische toekomst kunnen veroordeelde gevangenen vechten tot de dood in een realityshow als alternatief voor hun doodstraf en als ze 3 jaar overleven uiteindelijk vrij komen. Het is heel duidelijk een kritiek op het Amerikaanse gevangenissysteem en de hoeveelheid zwarte mensen in de gevangenis.

Ik las Drew’s memoir want ik vind haar online content leuk maar dit boek was echt 10x niks, sorry. Het is eerder een self help boek dan een memoir en ik denk dat het meer iets voor tienermeisjes is.

Dolly Alderton’s memoir was niet saai maar ik had liever gezien dat de focus meer lag op vrienden dan op de liefde want de schrijfster heeft duidelijk bindingsangst en heeft nog nooit een lange serieuze relatie gehad :thinking:

In Universes had een heel interessant concept. De hoofdpersoon werkt als kwantummechanica en heeft een crush maar durft diegene nooit aan te spreken. Ze denkt dan dat er ergens een universum is waar ze wél die stap heeft gezet. Elk hoofdstuk speelt zich daarna af in een ander universum. Soms post-apocalyptisch, soms absurd.

13 likes

Ik heb vandaag The Vipers uitgelezen, van Katy Hays, een leuke thriller gebaseerd op/rond de familiedynamiek van een rijke familie. Vond het verhaal interessant, de schrijfstijl vlot alleen de ontknoping net iets té. Toch lekker gelezen en zou het wel aanraden, vooral vanwege de vragen over familiebanden en achterliggende motieven.

3 likes

Against the loveless world gaat over een Palestijnse activiste die gevangen zit in een Israëlische isolatiecel. Vanuit die cel beschrijft ze haar leven dat zich in Koeweit, Jordanië en Palestina heeft afgespeeld. Erg indrukwekkend en mooi.

Homegoing volgt de stamboom van 2 Ghanese zussen van de 18e eeuw tot het heden, waarvan de een verkocht is als slavin en de ander getrouwd is met een Brit die slavenhandelaar was. Het perspectief verandert elk hoofdstuk naar een kind van degene uit het hoofdstuk daarvoor waardoor je op een vrij vloeiende manier door black history geleid wordt. Heel aangrijpend.

Al het blauw van de hemel heb ik geluisterd en vond ik voornamelijk een boeiend verhaal (volgens mij wel bekend, maar het gaat over een jongen met jong alzheimer die besluit om zijn laatste levensfase reizend met een camper door te brengen ipv in ziekenhuizen met onderzoeken) en fijn voorgelezen.

6 likes

Stiekem heeel erg genoten van Love, Theoretically. Ik zeg stiekem, omdat de hoofdpersoon ‘gered’ moest worden door een wandelende red flag. Maar daar kon ik doorheen lezen, en het las lekker weg.

Verder vond ik Paris Hiltons boek indrukwekkend, met alles wat ze heeft meegemaakt rondom die opvoedkampen, en vooral ook hoe ze nog zo goed contact met haar ouders kan hebben na dit.

The house we grew up in vond ik heel aangrijpend. Het gaat over een gezin dat ogenschijnlijk heel gelukkig lijkt, maar dan pleegt een van de zoons zelfmoord (tw hiervoor dus). Het coping mechanisme van de moeder is hoarden, wat ontzettend schrijnend is en waardoor ze iedereen ‘wegjaagt’. Naast dat ik het aangrijpend vond, was het ook een heel fijn boek om in te lezen.

De rest was verder prima.

Nu bezig in The Flatshare (Beth O’Leary) en Ik die nooit een man heb gekend (Jacqueline Harpman).

5 likes

Gelezen in mei:

Krekel en wolf allebei 5/5
Krekel is een kinderboek maar ook heel leuk als je geen kind bent. Wolf is autobiografisch over het broertje van de schrijfster die verdwijnt, heel verdrietig maar heel mooi. It lasts forever and then it’s over (zombieverhaal, maar focus op rouw en liefde) vond ik ook goed. The Seven busbands of Evelyn Hugo vond ik helemaal kut, normaal hou ik wel van af en toe een Taylor jenkins Reid boek omdat het wel vermakelijk is ondanks dat ik haar boeken ook tenenkrommend vind, maar dit was vooral echt heel heel heel slecht :face_with_spiral_eyes: De andere drie boeken allemaal meh/prima.

2 likes

Ik vond the unworthy echt best stom voor hoe goed tender is the flesh was!