Het algemene boekentopic #3

Ik ging ook zoeken op Chat GPT maar heb het deel van de rapper weggelaten. Is het Verdacht van Carry Slee?

1 like

Nee, dit is het helaas niet. Maar lief dat je meedenkt!

1 like

Ik weet niet of er nog Freida Mcfadden fans zijn hier, maar ik heb drie boeken van haar gelezen de afgelopen 2 weken. Ik dacht misschien wel leuk om te reviewen.

The Tenant: gaat over een man die zijn werk verliest en daardoor een huisgenoot in huis moet nemen, maar dan gebeuren er allemaal rare dingen. Ik vond deze verrassend en zag de plottwist echt niet aankomen. De thema’s in het boek spraken me ook wel aan. Het tempo was ook goed. Gewoon prima eigenlijk. 3,5/5

The Crash: gaat over een zwangere vrouw die een ongeluk krijgt, door een man meegenomen wordt naar zijn huis en vreest dat ze daar niet meer levend vertrekt. Ik vond deze prima geschreven, maar wat saai. Het thema zwangerschap doet mij niet zoveel. Daarnaast zaten er bijna geen twists en turns in het verhaal, ik zag alles van mijlenver aankomen. Maar dat maakte het niet per se slecht boek. 3/5

The Coworker: gaat over een vrouw die op werk komt en haar collega die normaal altijd op tijd komt is er niet. Al snel wordt de vrouw verdacht van betrokkenheid bij de vermissing, maar ze snapt niet waarom. Deze vond ik echt tof. Er wordt in het boek ook veel gecommuniceerd met mails, maar als lezer voel je al snel dat er iets met die mails niet pluis is, maar je moet nog ontrafelen wat. Goede twists en turns ook. Deze vond ik het leukst. 4/5

Let op: deze ratings zijn genrespecifiek natuurlijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Ik heb even wat van haar boeken op kobo plus opgezocht, en schrijft ze een beetje als Colleen Hoover? Het leest namelijk wel hetzelfde qua wat er gebeurt in die boeken dan. (maar die jij hebt gelezen staan er niet op).

Thanks!
Ik heb de Housemaid serie gelezen en De perfecte zoon. Had nu wel het gevoel dat ik de boeken snel ā€˜doorhad’. Had jij dat ook?

3 likes

Ik heb alleen Verity gelezen en dat was wel vergelijkbaar ja. Maar Colleen Hoover is ook wat meer smut en liefde toch? Dat zit er niet in.

@Pampas die heb ik idd ook allemaal gelezen! Ja ik snap wel dat je het trucje een beetje door begint te hebben maar ik vind ze nog steeds leuk om te lezen

Ja ik vind het ook vermakelijk! Niet allemaal achter elkaar alleenšŸ˜‰

Haha omygod verity was echt een van de slechtste boeken die ik ooit gelezen heb. Ik zie dat die echt een hoge rating op goodreads heeft.
Maarr ik ben op zoek naar iets makkelijks om te lezen dus ik ga het wel doen. Vond je de hulp vermakelijk? Die serie staat ook op kobo plus.

Ja ik vond die ook niet zo goed. Ik vond de hulp serie zeker leuk. Ik denk dat je de boeken van Riley Sager ook wel leuk gaat vinden!

3 likes

Ik vind het wel net zo makkelijk weglezen en qua plottwist komt het wel overeen, verder vind ik Colleen echt minder goed/leuk. Ben echt fan van Freida! Maar ik ben dan ook niet echt een hele kritische lezer :upside_down_face: De Hulp 1 en 2 zijn goed! 3 lekker skippen.

2 likes

Haha same!

1 like

Ik vond Jij, ik zij heel makkelijk weglezen en spannend, en ook een beetje in het straatje van Freida McFadden (maar dan iets leuker, vond ik. Al moet je geen hoogstaande literatuur verwachten natuurlijk)

3 likes

Oh, ik vond The Housemaid echt zo verschrikkeijk, heb daar echt zo lang over gedaan ook. Zo voorspelbaar!

1 like

Ik vind het echt serieus heel knap dat je dat als voorspelbaar zag want ik zag het echt to-taaaal niet aankomen, ik vond het zelfs vergezocht

2 likes

Heb nog even nagezocht in mijn goodreads, want ik dacht dat ik misschien een ander boek in gedachten had, maar het was idd deze. Vond het ook echt heel simplistisch geschreven, waardoor ik het heel vervelend vond lezen (en ik lees graag makkelijke boeken, en ik verwacht van een thriller ook geen hoogdravende literatuur). Heb hem ook maar 2 sterren gegeven en dat doe ik niet snel

Ooo ben benieuwd na jullie berichten, ik ben namelijk net in De hulp begonnen omdat ik zoveel heb gehoord over de boeken van Freida McFadden.

1 like

Ik vind dit Freida McFadden echt hele chille boeken als je niet teveel wil nadenken en gewoon wat wil lezen, makkelijk taalgebruik etc.

6 likes

Precies, ik lees echt voor ontspanning en dan zijn ze ideaal. Vind het echt prima dat mijn boeken lat niet zo hoog ligt :relieved:

De boeken van Lisa Jewell lezen ook makkelijk weg, ook wel leuke twist. Maar niet zo leuk als Freida.

Ik ben nu op 30% en het pakt me nog niet heel erg. Ik vind ze allebei best vervelende mensen :sweat_smile:. Maarja ben nu natuurlijk wel benieuwd naar de clu.

De Hulp wordt ook verfilmd, ben benieuwd!

Jisa Jewell is inderdaad ook vermakelijk in dat genre!

1 like