Het algemene boekentopic #3

Ik vond het lied van Dromedaris en Ooievaar heel erg tof. Er waren zeker verhalen die me meer raakten dan anderen, in m’n herinnering zaten m’n favoriete verhalen wel meer na de helft. Maar snap ook helemaal als het niks voor iemand is.

3 likes

Wat dacht jij van het einde? Een vraag die bij mij wel blijft hangen is: Waarom ging W. weg?

2 likes

Sorry, dat einde weet ik echt niet meer! Langer dan een jaar geleden gelezen. Dat er geen antwoord wordt gegeven op waarom hij wegging vind ik juist wel interessanter dan dat alles wordt ingevuld

Ik was ook gegrepen in het begin maar vond het echt te lang. Heb het wel uitgelezen maar wat mij betreft had het 1/3 korter gemogen haha, en dat heb ik eigenlijk bijna nooit

1 like

Ik heb via Reddit lopen zoeken maar kwam deze oplossing helemaal niet tegen, terwijl dit voor mij ook gewerkt heeft! Kan nu eindelijk weer op m’n telefoon in de app inloggen, haha. Thanks!

1 like
spoiler einde

Op het einde staat W. ineens in de galerie waar die meid exposeert (weet de namen niet meer sorry). Zijn beste vriend ziet hem dan. Hij spreekt 'm aan maar W. ontkent W. te zijn. Ze krijgen er slaande ruzie over en uiteindelijk is aan de pasfoto op zijn id-kaart te zien dat het toch W. is.

Impliciet denk ik dat er wel antwoord wordt gegeven op de vraag die ik stel. Maar ik ben benieuwd wat jij denkt. Ik ga ook meteen ff online speuren. :innocent:

2 likes

Ja ik heb ook een hoop reddit topics moeten doorspitten voor de oplossing :smile:

1 like

Ik vond Het Lied van de ooievaar zo’n vreselijk saai boek, begon nog wel interessant maar kabbelde maar voort naar mijn mening :joy:

3 likes

Ik had hetzelfde met Het lied van ooievaar en dromedaris, eerste helft saai en herhalend. Maar heb doorgezet en nu ik het uit heb vind ik het echt een monumentaal boek. Het laatste hoofdstuk/verhaal weeft alle verhalen prachtig samen. Je zou evt ook alleen dat laatste hoofdstuk kunnen lezen want daarin zat voor mij dus wel de wow-factor :grin:

1 like

Ik quote mezelf nog maar even over Het Lied van Ooievaar en Dromedaris, als je het na een derde nog niet leuk vindt zou ik zeker niet doorlezen, want het wordt alleen maar erger :sweat_smile: Heb de afgelopen jaren echt geen enkel boek met zoveel moeite doorgeworsteld en vond het het echt niet waard @Janniebeton

1 like

Wat grappig dat je door mijn bericht weer aan het boek werd herinnerd! Leuk hoe zoiets kan werken. Hoe vind je het boek?
Wbt de roze koeken, eigenlijk wat @hippe_kikker zegt grote koeken voor op zondag/het weekend. Maar dan vroeger was het specifiek roze koeken. Mijn familieleden, ooms/tantes enzo, eten bijna geen roze koeken meer omdat ze die elke zondag aten. Ik ben ook opgevoed met dat je op zondag lekkere duurdere koeken kreeg, en dat kon van alles zijn niet alleen roze koeken. Voor mij heeft het trouwens geen negatieve associatie, ik eet nog steeds graag op zondag luxe/andere koeken en door de week schoolkoekjes/biscuitjes. Van die zondagse koeken zijn vaak zo groot en die hoef ik niet elke dag.

Nog een leuke prentenboektip is het schermdiefje. Dit gaat over een meisje (een dier ofzo ik weet niet precies wat het is) die nieuw is aangekomen in een stad en vrienden wil maken. Maar iedereen zit op/achter een scherm. Zij snapt niet waarom en vind het stom. Op een gegeven moment gaat ze een scherm opeten en dat vind ze erg lekker en zo gaat ze de hele stad door overal een spoor van vernieling achter laten. Heel grappig gedaan, leuke vrolijke tekeningen en een mooie boodschap. Geschikt om met kinderen te lezen maar zeker ook met tieners en volwassenen.

Over weinig tijd voor anderen hebben gesproken, momo en de tijdspaarders is dan ook nog een hele toffe aanrader!

4 likes

Ik ben op zoek naar de titel/auteur van een boek dat ik ooit las. Ik kan me er nog vage details van herinneren. Ik kan maar niet loslaten dat ik niet meer weet welk boek het is en het blijft maar in mijn hoofd hangen, heel irritant. ChatGPT kan me niet helpen, wie weet heeft één van jullie een idee over welk boek ik het heb:

Het gaat over een single moeder met dochter (tiener?) die teruggaat naar haar geboorteplaats, ik denk dat het zich afspeelt in Engeland. Ze gaat daar werken bij een juwelier, waar op een gegeven moment iets wordt gestolen/een overval plaatsvindt. Zij wordt daar ook nog van verdacht.
Er is ook nog een artiest/rapper met een grill/gouden tanden die een rol speelt. Volgens mij gaat hij om met die dochter. Aan het einde van het boek maakt hij reclame voor iets in dat dorp of hij neemt daar een videoclip op ofzo? Er is vast ook een man bij betrokken met wie die moeder dan lang en gelukkig leeft, dat deel heb ik totaal niet opgeslagen.

Het klinkt zo als een heel slecht verhaal en ik ben ergens ook bang dat ik twee boeken samen heb gevoegd tot eentje. Ik hoop dat iemand er iets van kan maken :joy:

2 likes

Vanmiddag Het perfecte plaatje van Marijke Vos uitgelezen. Waar ik haar vorige boek echt superleuk vond, was ik van deze niet zo onder de indruk. Ze blijft wel één van m’n favoriete Nederlandse feel good-schrijfsters.

Nu weer verder in Met het bloed van mijn hart deel 2 van Diana Gabaldon. Ik zit in een Outlander-leesclubje en lig inmiddels achter op de rest, dus moet even voort maken.

1 like

Ik ging ook zoeken op Chat GPT maar heb het deel van de rapper weggelaten. Is het Verdacht van Carry Slee?

1 like

Nee, dit is het helaas niet. Maar lief dat je meedenkt!

1 like

Ik weet niet of er nog Freida Mcfadden fans zijn hier, maar ik heb drie boeken van haar gelezen de afgelopen 2 weken. Ik dacht misschien wel leuk om te reviewen.

The Tenant: gaat over een man die zijn werk verliest en daardoor een huisgenoot in huis moet nemen, maar dan gebeuren er allemaal rare dingen. Ik vond deze verrassend en zag de plottwist echt niet aankomen. De thema’s in het boek spraken me ook wel aan. Het tempo was ook goed. Gewoon prima eigenlijk. 3,5/5

The Crash: gaat over een zwangere vrouw die een ongeluk krijgt, door een man meegenomen wordt naar zijn huis en vreest dat ze daar niet meer levend vertrekt. Ik vond deze prima geschreven, maar wat saai. Het thema zwangerschap doet mij niet zoveel. Daarnaast zaten er bijna geen twists en turns in het verhaal, ik zag alles van mijlenver aankomen. Maar dat maakte het niet per se slecht boek. 3/5

The Coworker: gaat over een vrouw die op werk komt en haar collega die normaal altijd op tijd komt is er niet. Al snel wordt de vrouw verdacht van betrokkenheid bij de vermissing, maar ze snapt niet waarom. Deze vond ik echt tof. Er wordt in het boek ook veel gecommuniceerd met mails, maar als lezer voel je al snel dat er iets met die mails niet pluis is, maar je moet nog ontrafelen wat. Goede twists en turns ook. Deze vond ik het leukst. 4/5

Let op: deze ratings zijn genrespecifiek natuurlijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Ik heb even wat van haar boeken op kobo plus opgezocht, en schrijft ze een beetje als Colleen Hoover? Het leest namelijk wel hetzelfde qua wat er gebeurt in die boeken dan. (maar die jij hebt gelezen staan er niet op).

Thanks!
Ik heb de Housemaid serie gelezen en De perfecte zoon. Had nu wel het gevoel dat ik de boeken snel ‘doorhad’. Had jij dat ook?

3 likes

Ik heb alleen Verity gelezen en dat was wel vergelijkbaar ja. Maar Colleen Hoover is ook wat meer smut en liefde toch? Dat zit er niet in.

@Pampas die heb ik idd ook allemaal gelezen! Ja ik snap wel dat je het trucje een beetje door begint te hebben maar ik vind ze nog steeds leuk om te lezen

Ja ik vind het ook vermakelijk! Niet allemaal achter elkaar alleen😉