Het algemene boekentopic #3

nee ik vond dit ook ruk, en sally Rooneys laatste boeken overigens ook. Wel om verschillende redenen denk ik, maar ik herken wel wat je zegt dat ze een beetje pretentieus zijn.

3 likes

aaah dit motiveert me wel om ze nu te gaan lezen! Ik heb al een tijdje het eerste deel geleend maar steeds maar niet echt in begonnen. Vond die van Elena Ferrante ook pakkend en fijn lezen, terwijl ik altijd het vooroordeel had dat het een beetje simpel romantisch boek was ofzo

2 likes

Oh jaaaa :heart:

2 likes

Precies wat je zegt!

1 like

Ik heb echt een fantastisch boek gelezen, the Wedding People, zo ontzettend grappig en mooi geschreven. Gaat over een vrouw die zelfmoord wil plegen in een hotel, maar dan op een bruiloft terechtkomt. Echt nu al mijn boek van het jaar.

Ben nu de nieuwe van Fredrik Backman aan het lezen en kom er maar moeizaam in, die man is echt een metaforenmachine, heel moeilijk doorheen te komen

15 likes

Die staat op mijn lijstje, heel benieuwd naar. Heb gisteravond The Names van Florence Knapp gelezen en denk er steeds aan. Echt prachtig (en hartverscheurend)

1 like

The wedding people wil ik ook heel graag lezen nadat ik hem op meerdere ā€œbest of 2024ā€ lijstjes zag staan! Ik denk dat ik hem voor de zomervakantie ga aanschaffen :smile:

2 likes

Heb je the wedding people in het Nederlands of in het Engels gelezen?

3 likes

Leuk dan wordt dat mijn volgende vakantieboek!!

1 like

Engels!

1 like

Hmm ik vind het verhaal meer voor een boek dan voor een serie? Ik fa niet kijken denk ik. Zo goed vond ik het boek ook niet

1 like

Iemand anders toevallig ook Beladen Huis gelezen?

Door bovenstaande reacties ook erg benieuwd naar Wedding People

1 like

Mwoah, zo echt vond ik het hoofdpersonage eigenlijk niet haha. Rooney vond ik op zich okƩ na het lezen van Normal People, maar ik vind alles erna best wel inwisselbaar.

Ja klopt, het is niet dat ik ze niet meer zou lezen. Misschien gewoon met andere of lagere verwachtingen haha.

1 like

Heb vorige week ook de nieuwe Backman gelezen en was ook beetje underwhelmed :frowning: vond de trilogie over Beartown echt goed, en Een man die Ove heet ook. Daar zat ik ook al vrij snel lekker in, dat was bij dit boek echt niet zo. Jammer want had er naar uitgekeken!

1 like

Ben er gisteren aan begonnen en het kijkt wel lekker weg! Ik was vooral benieuwd naar Joseph Zada omdat hij straks ook de hoofdrol heeft in de nieuwe Hunger Games films als jonge Haymitch.

Maar het verhaal van We Were Liars hangt natuurlijk heel erg op de reveal van wat er nou is gebeurd, dus het is dan niet spannend meer als je het boek al kent. Was toch ook wel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben en (MAJOR SPOILER voor het boek/de serie): hoe ze het in beeld brengen dat de andere Liars er eigenlijk niet echt zijn. Ook wel ā€˜grappig’ om te zien dat je het wel kan merken als je het al wel weet, maar de onwetende kijker heeft dat dan uiteraard niet door.

Ja ik. Wat vond jij ervan? Ik moest me er eerlijk gezegd echt doorheen worstelen, het kwam totaal niet bij me binnen. Ik denk dat het komt omdat ik (in de verste verte :sweat_smile:) niet de doelgroep ben en me niet kan identificeren met haar. Ook de schrijfstijl pakte me niet echt eigenlijk. Hele lange zinnen die ik soms 2 keer moest lezen. Ik kan me wel voorstellen dat het een totaal ander leeservaring is als je wel herkenning vindt in het verhaal!

3 likes

Ik ben nu op driekwart en mijn mening is dus helemaal het tegenovergestelde. Ik herken er super veel in, oa vanuit jeugd en relaties die ik ken(de). Ik verbaas me er juist over dat ik zoveel herken terwijl ik mijlenver van deze vrouw verwijderd ben op een heleboel vakken, waaronder leeftijd en sociale klasse. Maar ik vind haar verhaal dus juist heel actueel. Althans dat is het voor mij en mogelijk ook voor vele anderen. En ik kan het echt met moeite wegleggen.

1 like

Haha wat grappig dat het zo anders is. Ik vind dit ook echt zo’n boek wat je wel of niet aanspreekt, er zit niet echt iets tussen denk ik.

Veel plezier er nog meeā˜ŗļø

1 like

Ik heb voor het eerst een boek van Kristin Hannah gelezen - four winds - en vond het heerlijk weglezen op het strand, houd van historische romans. Zeker als het gaat over een periode zoals hier over the great depression en de binnenlandse migratie in Amerika waar ik nog weinig van weet. Nog een andere aanrader van haar?

Firefly lane 🄹

1 like