Op instagram zag ik iemand die een rad had gemaakt van alle boeken op zinn fysieke TBR. Daar had ik er flink wat van dus leek me een goed idee. Ik lees in meerdere talen en fysiek en op ereader maar om de een of andere reden heb ik altijd moeite om een nieuw fysiek boek te kiezen. Ik krijg dan keuzestress en kies dan vaak het laatst gekochte boek. Ik heb dus zo’n rad gemaakt in een app en er aan gedraaid en nu lees ik Bernlef - de onzichtbare jongen en ik ben de hele tijd al zo tevreden over mijn aanpak dat ik dit graag wilde delen.
Thanks. Ik moet nog kijken, maar heb het boek jaren geleden gelezen. De meningen verschillen heel erg over t boek, maar ik vond t echt heel leuk
Herkenbaar en wat een goed idee! Leuk ook. Ik heb boeken die best lang blijven liggen, omdat er dan steeds weer een nieuwer/ander boek is dat ik graag wil gaan lezen. Best een leuke oplossing.
En leuke uitkomst met het boek dat je nu aan het lezen bent!
Ik heb dat ook idd, heel handig. Heb er zelfs 2, voor boekenseries en voor standalones
Leuk idee! Waar heb je dat mee gemaakt dan?
Een gratis app, heet spin the wheel maar zijn vast veel vergelijkbare!
Nice! Ik heb het nu gedaan per schrijver. Het kan dus zijn dat ik van een schrijver meerdere ongelezen boeken heb en dan mag ik kiezen. Heb alleen de nederlandse boeken gedaan, ga nog een andere maken voor Engelse boeken
Ohja ook een goeie. Ik gebruik wheelofnames.com ook heel simpel haha. Maar ik vind het zo leuk dat ik het ook bij series en films doe (anders hou ik ook nooit bij wat ik nog wil zien)
Mijn lievelingsboek is “Nog 27 dagen leven” van Maren Stoffels, kennen jullie die?
Ik wil een ereader aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Welke vinden jullie fijn en welke grootte hebben jullie?
Ik heb een Kobo Libra (gewoon de zwart witte en niet de kleur). Deze won voor mij want ik vond de Clara te klein (Libra kan je horizontaal en verticaal neerzetten en leest heel fijn.) Plus ik vind de knopjes heel veel toevoegen qua bladercomfort (en houd dus lekker vast met dat extra deel).
De enige andere die ik overwoog was de Kobo Clara, maar ik heb een IPhone pro Max en die Clara is dus qua scherm even groot, vind dat toch minder chill. En geen knopjes dus. Voordeel tov de Libra, omdat hij klein is past hij in meer tasjes (ik draag veel kleine tasjes).
Dat zijn eigenlijk de hoofdoverwegingen wat mij betreft.
Je hebt ook nog de Libra colour, maar de strips die ik lees zijn helaas nog niet op een Kobo te zetten (ik heb een Marvel unlimited account, dus lees die op m’n IPhone).
Ik ook een kobo libra, heel blij mee! Ook zwart wit. De kleur voegt volgens mij weinig toe en ik dacht dat het scherm zelfs iets slechter is? Een kindle kun je overwegen als je veel Engelse boeken leest. Die kun je dan goedkoop via Amazon kopen (maar ja, wel Amazon ja).
Ik heb een Kobo Clara en ik ben echt tevreden over Kobo maar ik zou met de kennis van nu de Libra kiezen. Ik mis die knopjes echt heel erg want ik heb nu af en toe dat ik naar de volgende bladzijde wil en dat hij in plaats daarvan iets selecteert ofzo. Dus een knopje werkt dan beter.
Verder super tevreden over! Ik heb de colour maar dat voegt verder niet veel toe. Formaat vind ik perfect niet te klein en niet zo groot dat het onhandig vasthouden is.
Ik heb ook een libra! Ik vind hem ook erg fijn. Goed formaat om in bed mee te lezen bijvoorbeeld maar ook onderweg, je stopt hem zo in je tas. En ik heb zo’n hoesje dat je hem kunt neerzetten dus dat is ook chill tijdens het eten ofzo. Hij reageert wel traag soms maar dat is met alle ereaders geloof ik
Wat fijn deze unanieme antwoorden haha! Voor mij hoeft het scherm in kleur ook niet perse maar het lijkt alsof die andere versie niet eens meer aangeboden wordt.
Ik vind een zwart-wit-scherm echt de voorkeur hebben als je voornamelijk gewone boeken leest. Gewone pagina’s zien er beter uit dan op een kleurenscherm: het wit is witter en het zwart zwarter.
Ik zou dus voor een Clara black-white kiezen. Libra heeft wel een groter scherm, wat je prettiger kan vinden. Maar dan ook weer een grote zijkant die hem meteen wel heel groot maakt. En alleen een kleurenversie.
Als je het kleine/standaardformaat prima vindt, zou ik gewoon voor de Clara BW gaan.
Ik heb een Kindle van 9 jaar oud die het nog perfect doet. Ik wil eigenlijk geen boeken van Amazon meer kopen maar vind het ook zonde om mijn apparaat dan maar weg te doen en ik ben bang dat een nieuwe juist sneller kapot gaat.
Ben je technisch een beetje handig? Dan kijken of het je lukt om KOReader erop te installeren?
Daarmee heb ik mijn oude ereader die echt helemaal op leek te zijn weer als nieuw gekregen. Is wel een Kobo, maar schijnt ook op Kindle wel te kunnen.
Kun je dan ook nog de Kindle boeken die je al hebt lezen? Lijkt me best ingewikkeld maar misschien wel handig uiteindelijk, ik ga hier nog eens naar kijken.
Ik heb ook de clara! Vind kobo ook prettig vanwege de koppeling met bol.com. Zwart wit want vond kleur niet nodig. Enigszins waterdicht want ik wil kunnen lezen in bad en in een zwembad en ben vrij onhandig