Het algemene boekentopic #3

December maar 3 boeken gelezen

1 like

Afgelopen jaar was echt een lees-fiasco. Maar ik heb vorige week een e-reader gekregen en al bijna 1 boek uit, dus goede hoop dat ik m’n leesboel van 15 gewoon weer ga halen!

7 likes

Dit jaar was een grote reading-slump voor mij, ‘maar’ 29 boeken gelezen. Nu kom ik er langzaam uit en heb vandaag ‘Crossroads’ uitgelezen van Laurel Hightower. Aanrader als je van horror novella’s houdt, had erg veel Pet Semetary vibes van Stephen King. Mijn doel dit jaar heb ik op 35 gezet, want in mei word ik voor het eerst moeder (en kan nu al niet wachten op die periode, al is de zwangerschap zwaar ik voel nu al zoveel liefde) en ik weet dat dat gewoon al mijn tijd in beslag gaat nemen voor misschien wel een paar maanden. Al ga ik mezelf nog wel trakteren op een ereader zodat ik ‘s nachts (misschien) makkelijker een paar bladzijden kan lezen. En zo niet, cadeautje voor mezelf haha. Iemand nog advies of voorkeur wat betreft Kobo vs Kindle?

4 likes

Gisteren het boek over wellnessrechts uitgelezen van Roxane van Iperen. Voor een uitgebreid essay vind ik het wel okĂ©, al werden er naar mijn gevoel veel stukjes herhaald. Ik ga akkoord met de kritiek van iemand hier die zei dat ze vond dat van Iperen wat op de oppervlakte bleef en niet echt oplossingen aanreikte. Ik heb trouwens ‘geluk’ dat ik al heel wat van de Nederlandse partijpolitiek kende (bv het mondmaskerschandaal rond Sywert van Lienden) dankzij het forum, want anders was ik als Belgische lezeres niet echt mee met wat ze schreef. Ik geef het een 6, had er ergens meer van verwacht.

Volgende boek wordt The Myth of Normal van Gabor Maté; lijkt me voor fans van The Body Keeps The Score ook een aanrader!

7 likes

Is in vorige topics al veel over gedeeld!

1 like

Leuk om alle favorieten en minder favorieten te bekijken van jullie, heb mn leeslijstje weer aangevuld. Ik heb afgelopen jaar eindelijk weer mn leesplezier teruggevonden en echt weer boeken verslonden zoals ik dat vroeger deed, echt heerlijk om 's avonds te lezen ipv Netflixen soms.

Mijn boeken van 2022, heb mn doel van 25 met 2 boeken extra gehaald:

Lastig om een favoriet te kiezen, zie dat ik vooral veel 4 sterren gegeven heb, maar las dus bijna allemaal erg lekker weg.
Minst favoriete: Langste. Kerst. Ooit en De Gunst van Nicci French (terwijl ik de boeken van Nicci French normaal fantastisch vind)

Net uitgelezen: Kitchen van Banana Yoshimoto, dus de eerste van 2023 is een feit. Op het lijstje nu: Het schaarse licht of Het weeskind

4 likes

Ik heb voor dit jaar mijn goal op 20 volwassen boeken gezet maar lees wanneer ik werk zeker wel 2kinderboeken per dag. Sommige zijn trouwens echt heel leuk en ook best lang :blush:

2 likes

Ik houd heel veel van fantasy, horror en sciencefiction.

Heb net Ready Player One van Ernest Cline besteld.

Heeft iemand nog aanraders? :hugs:

3 likes

Vannacht tot half 2 doorgelezen (wekker ging om 7 uur weer) :smiling_face_with_tear: ben zo slecht in boeken aan de kant leggen

3 likes

Net met een cadeaubon die ik met kerst had gekregen deze twee gescoord:

Ik kom eigenlijk nooit bij de boekhandel want heb een bieb-abonnement en koop verder veel e-books maar ik vond het weer helemaal heerlijk. Een verrassend groot aanbod (veel nieuws en Engels) en zo’n gezellig zaakje met een koffiehoekje :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ik heb deze net op mijn Kindle gezet! Ik ben zoo benieuwd. Vorig jaar was er al een keer een proefhoofdstuk of wat hoofdstukken. Ik zat er toen direct in

3 likes

Oeh leukk, ben echt benieuwd of het wat is! Ik wil juist niks wetenover de synopsis ofzo dus heb die hoofdstukken toen ook niet gelezen, maar denk dat als de fysieke editie binnenkomt ik hem meteen ga lezen :heart: Wordt wel echt het jaar van Sanderson met die 4 boeken en The Way of Kings, The Lost Metal en Cytonic (+novella) op mn tbr haha

2 likes

Jaa dat heb ik ook wel! Ik heb vorige week de bundel gekocht van de novella’s van de skywardserie, dit jaar komt hopelijk deel 4 ook uit Ă©n dan deze vier boeken inderdaad :open_mouth: hij schrijft veeel. En dan zijn er nog zo veel

1 like

Ja ik heb dat boek ook geluisterd en hing echt aan haar lippen. Ondanks haar vrij monotone stem bleef je luisteren, echt een sneu verhaal.

2 likes

The Haunting of Ashburn House van Darcy Coates!

2 likes

Ik probeer dit topic weer op te pakken :see_no_evil:
Ik heb vorig jaar 84 boeken gelezen (doel was 100). (Kinderboeken die ik heb voorgelezen niet meegeteld). Niet gelukt. Komend jaar weer doel op 100. En proberen om elke avond in bed te lezen ipv uren op mijn telefoon te scrollen.

Ik heb afgelopen jaar ook een aantal (denk 4 of5) non-fictie (zelfhulpboek achtig) gelezen, wil ik dit jaar weer.

4 likes

Ah leuk! Zo te zien zijn er meer die het leuk vinden. Ik wil het wel doen dit keer. Dan begin ik zondag en ga door t/m zondag. Dan kunnen we in totaal 7 dagen lezen voor de challenge.

Ga je mee doen met de leeschallenge? De challenges is elke dag minimaal een kwartier lezen.

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Het is leuk als je deelt welk boek je leest/gaat lezen!

2 likes

Leuk ik doe mee! Ik ga iig knikkerkoning lezen want die moet ik die donderdag uit hebben voor de leesclub.

1 like

7 dagen! Goeie keuze om dat boek te gaan lezen. Is echt heel mooi.

2 likes

Ik heb net Normal People van Sally Rooney uit, die vond ik een stuk leuker dan Conversations with friends. Ik twijfel nu of ik zal beginnen aan haar derde boek, of (ook!) aan I’m glad my mom died. Gezien alle positieve berichten hier denk ik dat ik die eerst maar lees.

2 likes