Het algemene boekentopic #3

Ik heb deze week Leave the World Behind uitgelezen, wat een goed en intens onheilspellend boek, ik moet er steeds aan denken. Na zo’n boek duurt het altijd even voor ik weer lekker in een nieuw boek zit. Ik heb nu De Beesten van Gijs Wilbrink er weer bijgepakt. Daar was ik de avond voor mijn bevalling in begonnen haha, maar ik vond het vrij zwaar en “dense”, en daar had ik een tijdje geen brainspace voor. Inmiddels ook het een en ander gereserveerd bij de bieb dus ik ben bang dat De Beesten weer blijft liggen als ik m’n biebboeken binnen heb :slight_smile:

@Feather wow, dat klinkt als een intrigerend boek maar ik begin al haast te janken bij de synopsis, knap dat je dat aandurft

1 like

Ik had 'm al in handen toen ik hoogzwanger was en dat leek me even niet zo’n goed idee :sweat_smile:

Ik heb Leave the world behind ook op mijn lijstje gezet, klinkt spannend!

2 likes

In mijn plaatselijke boekenwinkel @d12baby :smiley:

22 likes

Ik heb vanmorgen Beitelaar van Ted van Lieshout gelezen. Indringend, genuanceerd boek met een heftig thema. Erg mooi (en knap) geschreven.

Nu ben ik bezig in The Phantom of the Opera :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Ik heb op het nippertje het boekenweekgeschenk gehaald, bij de bruna wel helaas want mijn cute lokale boekhandel had ze niet meer :broken_heart: voortaan maar niet meer op het laatste moment gaan

5 likes

Heeft een van jullie ook de Shadow & Bone boeken gelezen? Ik vind ze zo tof, zeker de Kraaien-duologie. Ben nu ook dol op de Netflix serie en heb afgelopen week De verminkte prins gekocht

1 like

Yes! Wel al een aantal jaren geleden haha. De trilogie was oké, maar die las ik eigenlijk vooral om te kunnen beginnen aan Six of Crows (vond die duologie wel enorm leuk!). Ik heb King of Scars wel gelezen, het vervolg daarop nog niet. Wel al een tijdje in de kast.

1 like

Ja ik! Ook Six of Crows en King of Scars. Ben zelf niet zo’n fan van de Netflix serie, maar vooral omdat Kaz en consorten er niet in horen te zitten, het klopt niet met de boeken

5 likes

Heb m gekocht, maar moet m nog lezen! Blij te horen dat ie mooi is, de recensies klonken heel ‘lief’

1 like

O wauw!! Zo leuk :purple_heart: En ook heel erg bedankt @Era voor je recensie, wat lief en ik ben blij dat je het kon waarderen

Om eerlijk te zijn raken jullie berichtjes me best wel :pleading_face: Ik ben nu een tijdje weer terug in Hongkong en had voor ik wegging mijn boek aan een aantal vrienden en familieleden gegeven in Nederland en niemand heeft er eigenlijk iets over gezegd haha. Dus heel erg bedankt :purple_heart:

12 likes

Ja allemaal gelezen! Ik vond de Shadow and Bone boeken oke, Six of Crows duology echt geweldig, de duology over Nikolai (verminkte prins en die andere ook) vond ik ook erg leuk.
Heel veel leesplezier!

3 likes

Ze hebben je boek ook besproken op insta “Nederlandstalige boeken”
Boeken geschikt om te lezen voor Nederlands op de middelbare school.

https://www.instagram.com/p/CpaUZe_I3Fi/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

6 likes

Klinkt goed! Ik was toevallig vrijdag in de bieb, maar helemaal vergeten het bord te checken!

2 likes

Ik lees Gejaagd door de wind op dit moment. De film had ik nog nooit gezien en mijn vriend vind dat heel bijzonder. Dus ik dacht, laat ik het boek gaan lezen. En het verhaal is echt heel mooi, alleen ben nu op pagina 454 van 779 en ben er wel een beetje klaar mee ofzo. Ik lees m zeker uit maar zulke dikke boeken zal ik niet gauw weer lezen denk ik.

Wat een doorzettingsvermogen. Ik kwam niet door het boek heen en de film heb ik ook met moeite uitgekeken. Wel goed geacteerd maar je merkt wel dat het oud is. Het is wel erg achterhaald en racistische allemaal, dat is toch wel een hele grote min vind ik.

1 like

Ja de eerste keer dat ik bepaalde woorden zag voorbij komen dacht ik, ohja jeetje, zo ging dat toen. En nu nog als ik het lees ben ik blij dat we dat niet meer doen en dat de wereld anders is nu.

Doorzettingsvermogen misschien wel maar ik wil weten hoe het afloopt :grin:

1 like

Ik! Ook de vervolgserie van The Grisha over Nikolai Lantsov. The Crows zijn wel mijn favo en vooral Kaz. :heart_eyes:

Ik heb eindelijk The American Roommate Experiment uit. Wat een draak van een boek, zeg. Ook Misfit van Elle Kennedy gelezen en ik vond het totaal geen Elle-boek ofzo? Hij was verder prima, maar niet heel bijzonder. Nu beginnen in het nieuwste boek van Lucy Score :blush:

1 like

Aaaah, ik wil de Illumicrate exclusives van de Wayfarers serie graag, maar dat geld… :sob:

2 likes

Ugh ze worden echt duur he!

Ik heb van dat Afterlight van hun eerder 2 boeken gekocht voor 20 per boek waarbij in ieder geval die 2e al met extra’s kwam en nu is het derde boek van die schrijfster ineens 45?? Wel met extra dustjackets voor alle 3 maar wat moet ik met dubbele dustjackets voor 25 extra :sweat:

Het was eerst echt nog de betaalbare versie van special editions maar inmiddels kan je bijna voor dezelfde prijs naar de echt fancy bedrijven

1 like

Ik ben dinsdagavond in De prins van Toorn begonnen. Na lang staren naar hoe mooi de LE is. Om het lezen weer even op te pakken inpv door te gaan met ACOTAR3. het is best vermakelijk maar de hoeveelheid er over eten gaat en de moods wat op en neer gaat van het hoofd personage. Pfoe.

Weet iemand anders een fijne fantasy met heksen, demonen etc. Want het sfeertje vind ik wel heel leuk.

1 like