Het algemene boekentopic #3

<3 haha

Ik vond dit dus heel chill maar ben hier in de minderheid geloof ik.

1 like

Ik heb ook niet echt motiverende woorden voor je helaas, ik heb het essay al scannend gelezen :sweat_smile:
Toch jammer, want het begin van het boek vond ik wel sterk.

Dat gezegd hebbende zit ik de afgelopen weken wel in een heerlijke leesflow. Ik heb onder andere Veranderen: methode van Édouard Louis gelezen, en Diary of a Void van Emi Yagi. Verder heb ik ook nog Rinkeldekink (Martine Bijl) en Cleopatra en Frankenstein (Coco Mellors) geluisterd. Ik zit er lekker in!

Ik wist niet dat het boek verfilmd werd, maar ik ben hier alleszins heel benieuwd naar.

10 likes

Oh, ik ook! Vond het boek heel mooi!

2 likes

Omdat ik niet verwacht morgen nog een heel boek uit te lezen, hierbij mijn gelezen boeken van april. Vooral de laatste twee vond ik een succes, Zeg maar Agaath heb ik vandaag in één ruk uitgelezen. Heerlijk boek voor tussendoor. Ik blijf het leuk vinden om over fitte, vitale en een beetje eigenzinnige ouderen te lezen.

7 likes

Ik doe ook alvast mee (dit is wel nog deels maart)

Geheimen van de Kostschool vond ik heel leuk, alleen duurde erg lang voordat ik er goed in zat. Daarom 1 ster minder :nerd_face:

7 likes

Altijd zo leuk om de lijstjes hier te zien!
Ik ga morgen ook geen boek meer uitlezen, dus hier het mijne. Weer niet super veel gelezen, maar wel genoten van deze vier. En voor het eerst een luisterboek (Daar waar de rivierkreeften zingen) en dat beviel heel erg goed.

10 likes

Denk dat we al wel kunnen raden welke boeken er op mijn gelezen lijstje komen in mei :joy: Zie nu trouwens dat deel 6 waar ik gisteren in ben begonnen 728 pagina’s heeft :face_with_spiral_eyes: gelukkig lees ik op de ereader.

10 likes

Ik ben nu het laatste deel van de spiegelpassante aan het lezen (in goodreads vond ik ze alleen in het Frans, maar ze zijn ook in Engels/Nederlands uitgegeven). Ik moest er even inkomen, maar vind het echt een aanrader als je van fantasy houdt. Zelfde geldt voor de City of brass serie.

9 likes

Wat zijn jullie favoriete feelgood boeken? Als het kan Nederlands (vertaald) en verkrijgbaar via Kobo plus.

Heb even behoefte aan wat feelgood.

Jenny Colgan series vind ik leuke feelgood boeken. Ik heb een aantal via kobo plus gelezen.

5 likes

Ultiem feelgood is voor mij zomer in het Duincafe van Debbie Johnson.
Zomer in de kleine bakkerij van Jenny Colgan.
De boeken van Charlotte de Monchy en dan vooral beter laat dan nooit.

De moordclub op donderdag, heel humoristisch.

En kinderboeken zoals lampje, nevermoor en botje.

3 likes

Voor mijn doen best goed, denk dat het totaal 1300 blz zijn bij elkaar.

Ben nu bezig met atlas six en liefdes hypothese.

10 likes

Twee boeken gelezen (totaal bijna 1300 pagina’s dus ik ben niet ontevreden) en eentje uitgeluisterd. Data op GoodReads kloppen trouwens niet want ik werk dat altijd pas laat bij. The Toll begon ik ook al in maart in. Ik las:

De Morgenster - Karl Ove Knausgård :star::star::star:. Spannend en verrassend, maar toch leest het zo tergend traag en frustrerend. Ik wil niet het halve boek Egil, ik wil weten hoe de verhalen van de verschillende personages aflopen. Er komen nog meer delen en misschien dat het mede daardoor zo ‘onaf’ voelt. Voor hoe enthousiast hier werd geschreven over dit boek, ben ik echt heel teleurgesteld. Meh. (Gekocht als paperback)

The Toll - Neal Shusterman :star::star::star::star:Blij dat ik deze toch gelezen heb, nadat deel 2 van de trilogie mij wat tegen viel. Veel verrassende plotwendingen en weer een hele uitgebreide beschrijving van een dystopische wereld. Soms wat té uitgebreid, dit boek had wat mij betreft zeker 200 paginas ingekort kunnen worden. (Gekocht als ebook)

De vallei van de paarden - Jean M. Auel :star::star::star:(:star:) Tsja, kan hier niet zoveel over zeggen. Ik weet nooit zo goed wat ik van deze serie vind, maar het luistert zo lekker weg met alle uitgebreide beschrijvingen van de natuur en kleine dingen. (Geluisterd via de Online Bibliotheek)

13 likes

Leuke Nederlandse feelgoodauteurs zijn Marijke Vos, Lisette Jonkman, Suzanne Muskee. Ik geloof dat van hen ook wat op kobo plus staat. Ook Kristie Raaijmakers Rock & Flirt serie is erg vermakelijk!

Leuke vertaalde auteurs zijn Beth O’Leary, Holly Martin, Jenny Colgan, Sophie Kinsella!

1 like

April :books:

Heel erg genoten van Heroes, verder allemaal beetje mwah, niet iets wat me heel erg is bijgebleven.

8 likes

Buiten wat al genoemd is:
Wendy Brokers
Chantal Claassen
Jacodine van de Velde

1 like

@Lentex @Kusjessoldaat @Nina Bedankt voor jullie tips! Hier kan ik wat mee.
Een aantal ken ik al en heb ik al gelezen zoals boeken van marijke Vos en de boeken van Charlotte de Monchy zijn top, maar ook een aantal nieuwe namen. :hugs:

5 likes

Eens met alles wat er genoemd is maar wil ook graag Chantal v Gastel nog even tippen! En dan vooral ‘Ik wist het’, echt m’n lievelingsboek ooit want eens een keer niet zo’n voorspelbare chicklit.

2 likes

Ja, heerlijk boek inderdaad! Deze is ook verfilmd, staat op Videoland mocht je het leuk vinden.

1 like