Het algemene boekentopic #3

Ja he, ik kom daar altijd met stapels terug

1 like

Als ik nu kijk zie ik een ander boek voor die prijs, was deze vorige week dan?

2 likes

Hij is als ik google overal nog 4,99

2 likes

Ik ben bezig in A Court of Silver Flames bezig en er is tot nu toe meer :hot_pepper: dan in deel 3. Heb in het begin heel erg moeten wennen aan de switch tussen Cassian en Nesta maar dat went nu wel.
Nu op 300 van de 660. Biiijna op de helft. :dizzy_face:

1 like

Heeft iemand aanraders voor boeken over
Egyptische mythologie? Ik heb al veel gelezen gelezen over Griekse mythologie en zoek een boek zoals Circe of The Song of Achilles qua vertelvorm.

3 likes

Misschien deze

Ik ken hem zelf niet, maar het klinkt leuk! Onderaan de recensie staan nog meer tips voor vergelijkbare boeken. Je hebt trouwens ook nog Penelope van Margaret Atwood, die vond ik ook wel lekker lezen.

1 like

Ik vind de ACOTAR series leuk, maar dit boek sprak mij iets minder aan. Nog steeds leuke verhaallijn, maar kon er wat moeilijker inkomen dan de andere delen, ook door de overkill aan :hot_pepper:.
Maar blijft een leuke reeks!

1 like

Ja het is wel anders en de spice is nu inderdaad best veel. Ik moet nu nog 150 blz en ik heb het idee dat het einde een beetje open gaat zijn zodat er evt nog een nieuwe kan komen
Het had beter een nieuwe reeks miss kunnen zijn in hetzelfde universum.

Denk dat ik hierna naar Crescent ga. Of naar Wrede Prins van Holly Black of Alex steen serie van Leigh bardugo. Keuzes keuzes.

2 likes

Ik heb deel 2 en 3 in limited edition van de serie Daevabad. Nu ging ik even kijken of er nog een tweedehandsje deel 1 te vinden is.
Toch wel leuk als de set compleet is.
Maar op de koperen stad wordt al €65,- geboden! :sob:

Hoe heet die webwinkel ook weer waar ze tweede keus boeken verkopen?

1 like

Wow wat veel geld! Het zijn wel hele mooie edities, maar ik zou er geen 65 euro voor over hebben. Hoe vond je het laatste deel? Ik heb hem net deze week gelezen en vond hem wel leuk, maar ook een beetje zozo. Dat ik dacht heb ik hier nou zoveel pagina’s voor gelezen? Beetje anticlimax ofzo.

Ik ben net begonnen! Deel één was echt de leukste versie en 2 eindigde ook heel fijn.
Maar wel dat het boek een stuk dunner had gekund.
Maar…… toch heeft het mijn hart gestolen.

En nee… ik heb dat er nou ook met niet voor over.

1 like

Oja ik heb Crescent city en die van Holly Black gelezen.
Vond Crescent City wel ander soort fantasy, wat minder “dromerig”, maar wel heel leuk! Holly Black zit wat meer in dezelfde sfeer als ACOTAR, maar vond ik iets minder sterk (maar mijn smaak, heel veel zijn daar wel enthousiast over). In ieder geval heb je nog genoeg leuke boeken te lezen!

1 like

Weet iemand welk boek dit in het Engels is? Ik kwam het tegen in de boekhandel maar denk dat ik het al gelezen heb maar ik kan op goodreads het boek überhaupt niet vinden

1 like

Emotional Ignorance denk ik

1 like

Ik heb deel 1 Limited gekocht via Boekenkraam een tijdje terug. Misschien dat je daar nog gelukt hebt? Eens in de tijd komen sommige LE daar ook terug als voorraad.

Ik vind het sowieso belachelijk om al die LE zo duur tweedehands te verkopen. de reden waarom ik Wrede prins waarschijnlijk ook niet LE af kan maken.

Oh ja boekenkraam tnx!

Ja joh wat een gekkenhuis blijkt. Gewoon twee stuks kopen en met grote winst doorverkopen

1 like

Dit heb ik nu ook. Moet nog 50 pagina’s van dat hoofdstuk. En dan is het nog 150 pagina’s tot dat essay waarvan ik steeds lees dat het een beetje afbreuk doet aan het boek. Kan mezelf zo niet motiveren :sweat_smile:

@Kusjessoldaat heb jij the Toll al uit? Daar ben ik nu ongeveer op de helft en vind het tot nu toe best spannend! Alleen soms heel verwarrend door de tijdspaden die door elkaar lopen (toch?).

Jaa die tijdspaden moest ik ook echt aan wennen! Ik heb 'm al een paar weken uit. Vond het ook wel lastig om nu in het Engels te lezen terwijl ik de termen in het Nederlands kende.

4 likes

Nou je zou er bijna aan gaan denken ja!

Nu we het zo over LE hebben, heb net deel 2 van Kleuren van Magie en de Glazentroon besteld in LE. Dat moest ik nog doen 🥹

1 like

Er is bij ons ruimte in de kamer ontstaan en ik wil daar een open kast met ruimte voor planten en mooie boeken.
Dus oh oh LE verzameling uitbreiding :laughing:

1 like