Het algemene boekentopic #3

Ik hou van de Genezer serie. Echt een van mijn favo reeksen die ik heb gelezen het afgelopen jaar!

3 likes

Misschien vind jij dat wel helemaal niet hoor en ben ik gewoon een zeur. Ik ben benieuwd wat je er van vindt in elk geval!

Hier sluit ik me bij aan!

Ik heb vandaag De tijd van mijn leven gelezen van Rosie Mullender, over een vrouw die op vrijdag de 13e in een timeloop komt te zitten. Ik hou niet zo van het timeloop principe (merk ik nu hahah), maar verder best een leuk boek.

Vrij veel gelezen in april, maar niet echt boeken die eruit sprongen. Het boek over Ruinerworld was een luisterboek en daar kwam is soms wat moeilijk doorheen omdat zijn stem niet altijd even fijn vond om naar te luisteren.

6 likes

Hier een lastige leesmaand gehad. Ik had echt veel verwachtingen van het nachtcircus maar ik kwam er lastig doorheen. Misschien had ik te hoge verwachtingen.

Het andere boek in een dag geluisterd.

7 likes

Haha het zou zomaar kunnen hoor! Heb er pas 150 pagina’s opzitten ofzo dus geen idee waar we gaan eindigen. I’ll let you know!

2 likes

Ik heb maar twee boeken gelezen deze maand. :smiling_face_with_tear: Heb een erg drukke maand gehad, dus niet veel gelezen.

The Eighth Detective viel zo erg tegen. Het waren eigenlijk gewoon acht losse verhalen die met een slap verhaaltje waren verbonden. De clue lag er ook zo dik bovenop. Jammer.

6 likes

Een beetje een matige leesmaand, kwam er niet helemaal lekker in en weet ook nog niet zo goed wat ik van Definitie van liefde vond, las wel lovende recensies maar vond het vooral apart, terwijl de thema’s me we aanspraken, dus weet het nog niet zo. Nog wel in 2 boeken bezig (Before the coffee gets cold en Ok dan niet).

8 likes

Ben hier heel benieuwd naar!

Ben nu halverwege en heel interessant en ook wel herkenbaar. Wel redelijk wat verwijzingen naar andere essays en boeken, daardoor wel onderbouwd, maar leest voor mij dan iets trager dan fictie haha.

3 likes

De zeven zussen: Parel - Lucinda Riley
Merk dat ik deel 3 en 4 een stuk minder leuk/interessant vond dan de eerste twee, dus hopelijk zijn de delen hierna weer iets meer in m’n straatje. Want ik ben nog altijd wel heel benieuwd naar het overkoepelende verhaal rond Pa Salt. Toch weer prima vermaakt met dit boek, wel blij dat ik overgestapt ben op luisteren met deze serie want ik vind ze wel te dik om zelf te lezen (ik lees heeel traag omdat m’n focus slecht is dus luisteren gaat veel sneller).

Bonusland - Jasper van Kuijk
Gelezen omdat we zelf zoeken naar een huisje op het Zweedse platteland. Erg leuk om hun ervaringen met het land te lezen, en ook wat er mee- en tegenvalt.

Redenen om te blijven leven - Matt Haig
Had hier andere verwachtingen van, maar het ging voornamelijk over zijn eigen ervaringen met depressie en dat maakt het toch vooral een neerslachtig boek. Zitten wel een paar mooie stukjes in.

Daisy Jones & The Six - Taylor Jenkins Reid
Geluisterd naar dit boek en dat vond ik echt een aanrader. Zoveel stemacteurs die echt goed in karakter hun verhaal vertellen. Het verhaal had ik door de hype rond dit boek iets spectaculairder verwacht maar vond het desondanks mooi. Benieuwd naar de serie op Prime, daar ga ik binnenkort aan beginnen.

5 likes

ik vond het tweede deel van Madame le commissaire tegen vallen. Ben nu in deel 3 bezig, benieuwd of die beter is. Verder ben ik ook begonnen aan Shuggie Bain.

5 likes

Een aantal jaren geleden heb ik 't Hooge Nest voor een groot deel geluisterd, maar ongeveer halverwege gestopt omdat het verhaal me niet echt pakte. Omdat de recensies zo lovend zijn en zoveel mensen er zó positief over zijn, ben ik nogmaals aan het boek begonnen, deze keer gewoon op mn ereader. Ik ben nu over de helft, ik vind het erg prettig geschreven, het leest vlot, maar nog altijd pakt het verhaal me niet. Het leest - voor mij - als een aaneenschakeling van gebeurtenissen en situaties die bijna mis gaan maar uiteindelijk goed aflopen, en verder worden er ongelooflijk veel namen genoemd van mensen die soms pas 50 bladzijden later weer terugkomen, of helemaal niet terugkomen. Ik ben heel benieuwd of mensen dit herkennen, of dat jullie het boek heel anders gelezen hebben? Ik voel me er bijna een beetje schuldig over, omdat het gaat over echte mensen en echte gebeurtenissen, dus misschien moet ik het boek ook minder zien als een verhaal, en meer als een soort optekening van het leven van een familie tijdens de Tweede Wereldoorlog.

4 likes

Ik herken helemaal wat je schrijft en dit was voor mij ook de reden dat ik het boek nog altijd niet heb uitgelezen. Ik hoor zo veel enthousiaste verhalen over dit boek en ik vind het ook een belangrijk en interessant onderwerp maar ik kom er gewoon niet doorheen.

1 like

Ja ik snap wel wat je bedoelt met aaneenschakeling van gebeurtenissen. Vooral omdat er volgens mij ook algemeen wordt verteld over de situatie in de oorlog op dat moment (dus los van het “verhaal”).
Ik vond het daardoor juist ook wel intrigerend omdat het meer tot de verbeelding spreekt en soms versterkt het het verhaal, maar vaak maakt het het ook wel wat taai.

@crazyvibes @Pantalones Klinkt goed over Ok dan niet! Ik zet hem op mijn to read lijst
En @Pantalones ook fijn dat het herkenbaar was over We hebben het over je gehad haha ik las hier eerst bijna alleen maar van die lovende omg leuk reacties maar het is niks voor mij, ben het ook helemaal met je eens. Shitshow heb ik weleens geprobeerd maar vond ik ook niet zo dus misschien had ik het kunnen weten.

2 likes

Ik las vooraf dat het een soort documentaire op papier is en zo heb ik het ook gelezen. Misschien scheelt dat? Ik vond het ook meer een optekening van losse oorlogsverhalen die allemaal bij elkaar kwamen door die villa.

2 likes

Boeken van april!

7 likes

Ik herken heel erg wat je hier beschrijft.

1 like

Ja ik vond dit ook, kwam er ook maar moeilijk doorheen terwijl het wel een interessant verhaal is. Maar kan me echt helemaal vinden in jouw beschrijving, miste er gewoon wat in.

1 like

En @McApple

Ik herken wat jullie zeggen maar vind het wel de moeite waard om uit te lezen. Het is al even geleden en ik kan me ook nog herinneren dat ik er best moeilijk in kwam en me afvroeg wanneer ik het nou goed ging vinden (gelukkig las ik hem op vakantie dus had de tijd), en dat kwam volgens mij ook pas bij de laatste 25% van het boek. Uiteindelijk heb ik het namelijk wel 5 sterren gegeven!
Kan nu niet meer zo goed bedenken waar het hem in zat dat het uiteindelijk beter werd, maar mocht je het nog een kans willen geven weet ik dus nog wel dat het laatste deel wel beter was!

3 likes