Het algemene boekentopic #3

Wat leuk, die moet ik ook maar eens gaan lezen want hij schrijft wel prettig. Ken 'm vooral van De Slimste Mens waar Zweden vaak ter sprake kwam, haha. Hij las het luisterboek trouwens zelf voor, ook erg leuk gedaan.

Ik lees de laatste tijd weer veel op mijn ereader. Fysiek heb ik dan ook maar grijp meer naar ereader. Zal wel weer een fase zijn.
Nu heb ik een sleepcover bij mijn kobo libra h2o. Maar die is met het lezen zo irritant als je hem vast houd. Schijnbaar zijn er geen normale cases gemaakt en kom ik meerdere reddit posts tegen die hierover zeuren.

Denk dat ik hem maar uit de hoes ga halen en hopen dat ik hem niet stuk maak. Tot over twee dagen. Of ik knip dat slaap stuk er af.

Ik had 'm ook zonder sleepcover en ik snap niet hoe maar het hele scherm zit onder de krassen. Gebruik die cover alsnog niet nu, maar tis wel zonde.

1 like

Even een juigberichtje wat ik heb na weken struinen op marktplaats eindelijk de Glazen Troon serie voor een redelijke prijs kunnen kopen. Mijn moeder gaat zo blij zijn voor Moederdag.

2 likes

Ik gebruik hem nu al twee jaar zonder cover. En behalve een butsje hier en daar geen noemenswaardige beschadigingen. Ook geen krassen.
Ik lees elke dag.

1 like

Ik heb een kobo aura h2o maar hij is ineens zo traag met bladzijdes omslaan. Heel irritant. Ik raak dan echt uit het verhaal als je niet gelijk verder kunt lezen. Ik heb er al veel boeken vanaf gehaald, hem teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw gesynchroniseerd. Heeft iemand nog tips? Of evt tips voor een snellere ereader?

Dit had ik precies hetzelfde. Ook op vakantie gelezen en uiteindelijk 5 sterren gegeven, maar kwam er in het begin heel moeilijk doorheen.

1 like

Ik heb net het laatste deel van de geniale vriendin in een dag uitgelezen en nu voel ik mij leeg.
Het eerste deel had ik overigens helemaal niet goed beoordeeld, dus wel bijzonder dat de de rest van de serie uiteindelijk echt een grote indruk heeft achtergelaten.

2 likes

Klopt het dat van One True Loves geen Nederlandse versie bestaat? (Voor Kobo)

1 like

Deze lees ik nu ook, in het Engels. Wat vind je er tot nu toe van?

April :orange_book:

9 likes

Ik weet dat dit het boekentopic is, maar je hebt ook nog de serie (op npo+ of hbo max geloof ik). Misschien helpt dat iets om de leegte op te vullen;)

Vond het ook hele mooie boeken. Heb ze al tijden geleden gelezen maar wat me zo bijbleef is dat Tina vermist raakte en ze haar niet konden vinden. Bleef me na het lezen afvragen wat er met haar was gebeurd.

2 likes

Hersenschimmen zo laag ja? Het is voor mij wel een poos geleden maar het heeft toen wel indruk gemaakt!

2 likes

Ik heb zo’n vilten hoes waar ik hem ingooi als ik hem meeneem, en lees dan gewoon zonder hoes. Heb hem al een tijdje en nog geen kras op te zien. Heb mijn hoesje van een Duitse site (stilbag.com), maar er is vast ook wel wat vergelijkbaars in NL te vinden

3 likes

Ik heb laatst deel 1 herlezen en het viel me een beetje tegen, maar nu ik dit zo lees denk ik: hm, misschien toch maar deel 2 een kans geven.

Mijn gelezen boeken in April.

Nu bezig in Tress of The Emerald Sea.

8 likes

Ik heb de afgelopen maanden echt niets uitgelezen (zonde, want had er juist veel tijd voor maar oké reading slump + vermoeidheid zwangerschap is real). Ik ben maar opnieuw naar The Bone Shard Emperor aan het luisteren, zodat ik daarna verder kan met The Bone Shard War (laatste boek van de trilogie, is net uitgekomen) van Andrea Stewart. Ik was al aan War begonnen, maar ik herinner me echt te weinig van Emperor en er staat nergens een recap online helaas. :smiling_face_with_tear:

Oh en ik moet The Dragon’s Promise van Elizabeth slim ook eindelijk maar eens uitlezen haha.

Hopelijk kom ik weer een beetje in een leesflow.

4 likes

Ik had dat ook toen ik zwanger was. Ik mocht vanaf 20 weken niks meer doen en dacht toen, ik ga mijn hele TBR uitlezen. Maar niet eens door 1 boek gekomen :sweat_smile: Komt wel weer een keer!

1 like

Mijn boeken van april!

Johan Harstad - Hässelby: Ik vind zijn schrijfstijl zo zo zo fijn, ik wil altijd alleen maar doorlezen als ik met een boek van hem bezig ben. Dit boek was heel vervreemdend maar ik vond het echt heel goed. Eén van mijn favoriete auteurs. 4/5

Lize Spit - De eerlijke vinder: Superknap hoe ze in zo’n kort verhaal zoveel (90’s) sfeer en spanning weet te scheppen. Was echt even van de leg na het einde. Hoe denken jullie dat het afloopt? 4/5

Min Jin Lee - Han: Helaas een ontzettende teleurstelling na Pachinko. Ik vond de schrijfstijl niet fijn, de personages vervelend/clichématig en het verhaal leidt nergens toe. Kwam er bijna niet doorheen. 2/5

4 likes

@kika & iedereen die gereageerd heeft:

Bedankt voor het laten weten! Ik heb hem nu ui de hoes gehaald en de popsocket op de achterkant geplakt.
Ik neem de ereader niet heel veel meer mee naar buiten. Vooral binnenshuis versleep ik hem.

En als hij stuk gaat dan is het maar zo. Dan sparen we wel weer voor een nieuwe

Alvast voor research; hoe bevalt Kindle jullie?

3 likes