Het algemene boekentopic #3

• The Every vond ik echt een verschrikkelijk slecht boek. Normaal geef ik alleen 1 ster aan boeken die ik niet heb uitgelezen, maar deze heb ik uiteindelijk wel uitgelezen en kon er echt niet meer dan 1 ster voor geven. Een flinterdun plot, saaie karakters en niet boeiend geschreven.
  • Max, Mischa en het Tet offensief was ook wel even doorzetten, maar heb in the end wel genoten van het verhaal.
  • Atlas was gewoon een fijn boek.
3 likes

Ietsje minder gelezen deze maand, maar geen slechte boeken in ieder geval!

6 likes

En nog Los geslagen van Saskia Oudshoorn (heb ik drie sterren gegeven)

De parttime junkie wilde ik eigenlijk 3.5 sterren geven ipv 4 maar dat kon niet. Vond het begin sterk maar daarna veel herhaling. Vroeger was ik best een Colleen Hoover fan, laatste tijd niet echt, maar 9 november viel goed in de smaak en las lekker weg (maar die wilde ik al jaren terug lezen, maar stond toen nog niet op Kobo).

Leukste gelezen boeken was wel echt “De hulp: van achter gesloten deuren ziet zij alles”. Vond het goed geschreven en zag het totaal niet aankomen (alleen een klein dingetje aan het einde viel tegen, anders had ik 5 sterren gegeven).

3 likes

Ik ben tot de helft gekomen in the every en ik vond het ook echt een schijtboek, ik ben blij dat ik niet door heb gelezen

Ja, echt niks gemist. Ik hoopte steeds op een spannende wending die het nog goed zou maken, maar het laatste stuk is ook nog eens een enorme anticlimax.

1 like

Love deze lijst haha. Ik lees ook echt weer sinds 2 jaar fanatiek maar vooral smut (wat een term ook). Heerlijk voor het slapen haha. De fantasy kant van dit genre had ik nog niet gelezen, maar jullie hebben me enthousiast gemaakt. Dus ga beginnen aan ACOTAR.

1 like

He zo leuk om mijn boek erbij te zien staan, dankjewel voor de rating! :purple_heart: Ik ben van de week begonnen met het schrijven van mijn tweede roman

17 likes

Housemaid vond ik echt heerlijk. Verity ook, maar de seksscènes zijn echt niks voor mij :joy: dus daarom 4 ipv 5 haha!

Hoop komende maand meer te lezen/luisteren.
Alter Ego en Geheugenspel staan op de planning!

3 likes

Haha leuk om te lezen dat hier mede smut liefhebbers zijn. Ik zal morgen nog wel even kijken in mijn Calibri bibliotheek wat ik nog meer heb want ik heb inmiddels zoveel gelezen :joy:.
Voor (fantasy/monster) smut hit me up haha.

4 likes

Mei gelezen:

• The Island of Missing Trees van Elif Shafak (4 :star:) - het duurde even voor ik erin kwam, maar toen ik er eenmaal in zat, zat ik er ook goed in
  • A Court of Thorns and Roses (4 :star:), A Court of Mist and Fury (3,5 :star) en A Court of Wings and Ruin (3,5 :star:) van Sarah J Maas. Heerlijke boeken om in te verdwijnen

Nu bezig in deel 3.1 (volgens Goodreads), A Court of Frost and Starlight.
Maar heb sinds ik terug ben van vakantie (6 mei) eigenlijk amper nog gelezen. Ga proberen het weer op te pakken. Als er interesse is kan ik hier weer zo’n challenge doen (als stok achter de deur voor mezelf :sweat_smile:)?

Wie doet mee met een leeschallenge (4 t/m 10 juni)?
  • Ja, ik!
  • Nee, geen interesse
  • Misschien, weet het nog niet zeker

0 stemmers

6 likes

Probeer weer in mijn leesflow te komen maar het gaat nog wat moeizaam tot nu toe dus ik zou zeker mee willen doen :blush:

2 likes

Aah zie dat jij thursday murder club 5 sterren hebt gegeven en ben heel benieuwd waarom. Ik vond deze minder leuk dan andere delen, maar had ook een stressvolle maand qua werk. Dus ben benieuwd of het daar misschien aan lag

Ik vond de vorige juist wat minder. Bij deze was ik weer best wel verrast op het einde en ik vond de dialogen echt hilarisch. Moet ook steeds lachen om die hond.

1 like

Ik kan me de laatste tijd moeilijk concentreren op lezen maar toch nog 4 boeken uitgelezen

Gegijzeld: de cover verraadt het al, het is een thriller over een gijzeling op een vliegtuig. Leest lekker weg, maar niet memorabel.

Betty: Coming-of-ageroman over een half-Indiaans, half-wit meisje dat opgroeit in een gezin dat te maken heeft met racisme en intergenerationele trauma’s. Heavy scènes worden afgewisseld observaties vanuit kinderperspectief. Ik vond dit een heel sterk boek. Good to know: het fysieke boek telt meer dan 600 pagina’s maar laat je dat niet afschrikken. Er is veel witruimte en het zijn korte hoofdstukken. Hierdoor leest het best snel.

Perfectie: Medische thriller over designerbaby’s. Nogal voorspelbaar plot en vrij afstandelijk geschreven.

Lapvona: Roman die zich afspeelt in de middeleeuwen. Veel vieze details. Voor liefhebbers van het TMI topic.

3 likes

Jeetje, mei is alweer voorbij! Maar ik heb weer lekker doorgelezen afgelopen maand.
All My Mothers en De tweede heb ik geluisterd, de rest fysiek gelezen.

Ik heb in mei ook mijn leesdoel van 26 boeken gehaald! :tada: Dat had ik niet zo verwacht nu m’n kind groter wordt en minder slaapt overdag. Maar boeken luisteren (onderweg of tijdens het opruimen) helpt goed.

Verder zit ik de laatste week een beetje in een leesdip. Ik heb er al wel vier boeken bij gepakt en weer weggelegd. Nu ben ik dan maar begonnen in Harry Potter en de relieken van de dood. Eens kijken of die me eruit sleurt.

7 likes

Ik heb dit derde (toch?) boek nog niet gelezen maar de eerste twee wel, en vind de dialogen dus ook echt goed!! Ze lezen over het algemeen heel natuurlijk en dingen die grappig bedoeld zijn, zijn regelmatig ook echt grappig. Niet hardop-lachen-grappig, maar wel inwendige-glimlach-grappig zeg maar

2 likes

Ik heb in mei deze boeken gelezen:
R.F. Kuang - Babel :star: :star: :star: (3)
Emily Tesh - Some Desperate Glory :star::star::star::star: (4)
T.J. Klune - Under the Whispering Door :star::star::star: (3)
Lola Jaye - The Attic Child :star::star::star: :dizzy: (3.5)

Ik vond Babel uiteindelijk wat tegenvallen, maar ik denk dat dit enerzijds komt doordat het boek enorm was opgehypet en anderzijds omdat ik The Poppy War zo tof vond. Dit is een totaal ander verhaal, wat natuurlijk prima is, maar gewoon niet helemaal wat ik had verwacht.
Some Desperate Glory vond ik heel tof! Ik ben niet altijd even fan van verhalen die zich in de ruimte afspelen, maar vond deze tof. Ook heel duidelijke groei in het karakter van de hoofdpersoon.
Under The Whispering Door vond ik minder wauw, maar ik denk dat het ook komt omdat ik The House in the Cerulean Sea eigenlijk een beter versie vond (ondanks dat het wel verschillende verhalen zijn). En ik ben het niet eens met het einde.
En The Attic Child vond ik weer best goed, al heeft het twee perspectieven waarvan ik de ene op bepaalde moment vrij weinig toe vond voegen. En het was een stukje meer bewustwording (met daarna een deep dive op Wikipedia) over genocide in de Democratische Republiek Congo.

3 likes

Wat vond je van "de gevaren van roken in bed’? Ik heb net haar andere boek Our share of the Night’ gelezen en wilde toen in die sfeer blijven en dit boek en "dingen die we verloren in het vuur’ van haar gaan lezen, maar had ook kennelijk even mn buik vol van die nare gorigheid ofzo.

Wat houdt de challenge in?

Ik vond het wel een tof boek! Wel echt een groot verschil in de verhalen (hoe leuk/spannend ze waren) en ik ben niet zo gemaakt voor verhalenbundels, ik heb liever een lang verhaal. Wel ook nare gorigheid haha dus als je daar even geen zin hebt misschien minder.
Hoe vond jij our share of the night? Ik lees daar veel goede reviews over in ieder geval! Zat daar zelf dan weer een beetje over te twijfelen.

1 like