Elke dag minstens 15 minuten lezen. En degene die het organiseert (in dit geval ik dus) plaatst dan een poll om te vragen of je dat hebt gedaan en wat extra vragen als diegene daar zin in heeft. Kan zijn waar je hebt gelezen bijvoorbeeld, en vorige keer had de organisator (sorry, weet even niet meer wie het was) allerlei analysevragen over de boeken. Ik weet niet of ik daar genoeg inspiratie voor zal hebben, maar ik ga mijn best doen (het ziet er nu iig uit alsof er genoeg animo is)
ik vond hem uiteindelijk heel goed, maar dat was wel pas vanaf 2/3e van het boek. Het duurde echt lang voordat het me boeide en je wordt als lezer lang in het duister gehouden over wat er nu precies speelt. Dat maakte dus dat het mij ook niet zo interesseerde voor een groot deel, ook omdat die hoofdpersoon niet mega sympathiek is. Dus ik zou het aanraden als je zin hebt je ergens in vast te bijten en misschien tijd hebt om veel achter elkaar te lezen zodat je wat tempo houdt en in het verhaal kan komen.
Vorige maand weer begonnen met lezen sinds een lange tijd dus vooral wat luchtige en vrolijke boeken gelezen, dat hielp goed om het weer op te pakken.
Gelezen in mei
- Ghosted van Jenn Ashworth
- Schoon genoeg van Tugrul Çirakoglu (luisterboek)
- Reprieve van James Han Mattson
- Je bent jong en je rouwt wat van Lisanne van Sadelhoff
- Motherthing van Ainslie Hogarth
- The Schoolhouse van Sophie Ward
- Sedating Elaine van Dawn Winter
- Twelve nights at Rotter House van J.W. Ocker
- The Spite House van Johnny Compton
- Dear Dolly van Dolly Alderton
En vanavond lees ik Hell House van Richard Matheson uit
De boeken die ik gelezen heb in mei:
Best veel gelezen voor mijn doen. Ik zit nu vaak in de tuin te lezen en lees nu eigenlijk veel meer dan in de winter. Binnen pak ik toch sneller mijn telefoon er bij
5 boeken gelezen deze maand! Wel een redelijk aantal, niet echt bijzondere boeken dit keer maar wel leuk om te lezen
Heeft iemand toevallig het boek heks! Heks! Heks! Van Jente Posthuma gelezen? Ik ben wel benieuwd wat je er dna van vindt. Ik vind ze namelijk nogal hard in boeken fm. Al ben ik zelf ook niet helemaal overtuigd van het boek ik weet niet of ik de kritiek perse terecht vind in de podcast.
Heeft iemand een goede tip na Atlas? Ik wil m’n hervonden liefde voor lezen doorzetten maar zonder dat het als een to do taak voelt. Ik hou wel van literatuur maar ben er een beetje uit. Iets wat tussen de zeven zussen en wat zwaarder leesvoer ligt, als iemand begrijpt wat ik bedoel? De geschiedenis in het boek sprak me het meeste aan!
De Camino van Anya Niewierra moet ik meteen aan denken. Veel achtergrond over de oorlog in Joegoslavië in combinatie met een spannend verhaal op de Camino van nu.
Thanks!
Ik heb het boek halverwege weggelegd, ik vond het wat simpel eigenlijk, en een stuk minder interessant dan ik had verwacht.
mijn gelezen boeken in mei:
The Iron King - Julie Kagawa
Master your mindset - Michael Pilarczyk
The Empire of Gold - S.A. Chakraborty
The Midnight Library - Matt Haig
Josh and Hazel’s guide to not dating - Christina Lauren
Song of Silver, Flame like night - Amelie Zhao Wen
My Killer Vacation - Tessa Bailey
Lekker mijn jeugd aan het herleven met Hoe overleef ik deze maand Hele serie op marktplaats gekocht.
Ik heb op de valreep nog een boek uitgelezen! Was gewoon een prima boek van Simone van der Vlugt, ik hou van haar historische romans.
Dromen van jou vond ik prachtig, die heb ik een in dag uitgelezen omdat ik telkens maar wou weten hoe het verder ging. Gelukkig op tijd in begonnen die dag
En ja de zeven zussen. Volgens mij hoef ik daar niet veel over te zeggen.
Goede leesmaand voor mijn doen. Ook echt net nog de laatste uitgelezen haha.
Edit:
- Vond de Nicci French niet mega spannend, zoals sommige eerdere boeken, maar las wel lekker weg. Einde ging opeens beetje (te) snel, terwijl het begin juist vrij traag was.
- Before the coffee gets cold: vond dit vooral een lief boek, en toen ik eenmaal aan de personages (veel namen die voor mij op elkaar leken) gewend was, vloog ik er doorheen en werd ook wel geraakt door een van de verhalen.
- iene miene mutte & piep zei de muis: leest makkelijk, prima thrillers voor tussendoor met dezelfde inspecteur. Dus ga de rest uit de reeks ook nog wel lezen!
- OK dan niet: interessant en ook wel herkenbaar, echt een “havermelkelite” boek.
- Op alle fronten: mega interessant boek over de ervaringen van Clarissa Ward als oorlogsverslaggever in het midden-oosten, bizarre verhalen en best pakkend geschreven ook. Soms nog wat ingewikkeld omdat ik niet zo op de hoogte was van alle gebeurtenissen.
Nu nog even bedenken wat de volgende wordt en of ik al aan Atlas ga beginnen, of die voor mijn vakantie bewaar.
Boeken die ik er een beetje op vind lijken qua stiijl zijn De Jasmijnvilla van Elena Conrad (dit is een serie), De Italiaanse dochter van Soraya Lane, en de Ridgewood Hall serie van Marijke Vos. Ook een leuke historische roman met een mix van familiegeschiedenis en hedendaagse romantiek.
Iets zwaarder qua leesvoer zou ik denken aan Meneer Wilder en ik van Jonathan Coe, of Vier wandelaars en een Siciliaan (en het vervolg Een familie en een Griekse god).
Als je meer van historisch houdt, en iets zwaarder wil, zou ik Het museum van verbroken beloftes van Elizabeth Buchan of Jacht van Geert Klaasen aanraden.
–
Ik ben momenteel Strandfeest van Suzanne Vermeer aan het lezen. Vermakelijk, maar ik vind de boeken wel minder goed dan ze eerst waren. Het is vooral lekker blik op oneindig en lezen in de zon-voer haha.
Dankjewel! Ik ga reserveren bij de bieb, klinkt goed allemaal.