Het algemene boekentopic #3

Mijn boeken van juli!
Ik was niet onder de indruk van allemaal. Dit was daarnaast de allerlaatste keer dat ik een boek van Murakami las. Ik ga mijn sekse niet meer verloochenen door deze oversekste man.

Schemerleven was een aanrader van hier, en die vond ik heel mooi!

Herfstige bonus

7 likes

Inderdaad wat @vitaminwater zegt, hard pass :relieved:

Trouwens, voor ieder boek dat uitkomt heeft ze een nieuwe identiteit en woont ze ergens anders? Bij de eerste was ze biseksueel en in Hongkong, voor de tweede autistisch en in London en nu is ze queer en woont ze in Berlijn? Uiteraard helemaal niks mis met deze categorieën, maar het is best komisch hoe ze iedere keer opnieuw een hapklare persoonlijkheid introduceert in interviews als haar ‘author brand’ :expressionless: Maar daarnaast vind ik haar ook gewoon niets interessants schrijven en teert ze op het succes van haar landgenoot Ms. Rooney

edit: Ik ga beginnen in August Blue van Deborah Levy :smiling_face_with_three_hearts: Ben een grote fan van haar dus heel benieuwd

3 likes

Ik heb maar één boek uitgelezen afgelopen maand en dat is Een hoofd vol spoken van Paul Tremblay.

:star::star::star: Wel oke, maar niet per se een aanrader. Het is een exorcisme-verhaal, maar het komt moeilijk op gang. Tegen het einde werd het pas spannend eigenlijk.

Ik ben nog bezig in De Beproeving van Stephen King, maar ik denk dat ik wat anders ga lezen ondertussen. Normaal wel fan van King, maar ik heb ff wat lichters nodig om uit mijn “meh geen zin om te lezen” te komen.

6 likes

Ja ik ga ook! Hopelijk valt de regen mee

1 like

Ik heb de afgelopen maand Doodsvogel van Samuel Björk gelezen. Ben nu met Sneeuwwit, ook van hem, bezig. Ik moet me er wel even op concentreren soms, beetje onduidelijke stukken in de tekst soms.

Iemand nog tips voor boeken met lugubere moorden en dood en verderf? Ik ga daar wel goed op! :smiley:

2 likes

Ik heb deze afgelopen maand gelezen! Ik vond het heeeel goed :blue_heart: Ik heb verder alleen hot milk gelezen van haar maar ben nu heel benieuwd naar de rest van haar werk

1 like

1793 van Niklas Natt och Dag! Het is een trilogie maar ik heb boek 2 en 3 nog niet gelezen want ik had na boek 1 na alle gore dingen even een pauze nodig haha

2 likes

Deze maand eindelijk Atlas uitgelezen! Kwam er goed doorheen, maar vond de “onthullingen” vrij voorspelbaar. Vind het wel een heerlijk gevoel als ik de reeks uitgelezen heb. :smiling_face:

3 likes

Hahaha dat klinkt goed. Ik ga het even opzoeken!

Mijn boeken voor juli, waren allemaal erg leuke reads!

3 likes

Ik had moeite met lezen deze maand, alle boeken waren het net niet, op “Het bloemenmeisje” na. Erg mooi boek, goed uitgewerkt. Had vorige maand al de camino gelezen en ben nu ook echt benieuwd naar haar andere boeken.

De stille patient heeft mij verast, zag het einde echt niet aankomen. Vind het wel een aanrader (maar vind ook dat het niet zo goed is als sommigen op internet erover zeggen).

Ben “Vang de haas” gaan lezen op aanraden van een collega nadat ik zei dat de camino mij zo geraakt heeft. Vond het tegenvallen, vooral na al het positieve wat ik online gelezen had. Had ook verwacht dat het boek mij erg zou raken door familie/een achtergrond die met die oorlog waar het boek indirect over gaat. Maar het lukte vooral niet. Ik vond het boek niet fijn geschreven, vond de relatie tussen de twee vriendinnen gek en daardoor kwamen de achterliggende boodschappen juist minder sterk over.

3 likes

Hopelijk een 5 ster in augustus? :star2:

4 likes

Allemaal best prima boeken, maar niet geweldig. Ik heb nu vakantie en hoop in augustus weer veel te lezen. Net begonnen in De terugkeer van Mia van Samuel Bjork en de eerste hoofdstukken beloven in ieder geval veel goeds.

2 likes

Kopen jullie je boeken nieuw of tweedehands? Ikzelf het liefst tweedehands, want boeken zijn zo duur. Maar ja, dan heb je dus niet de aller nieuwste boeken of de bijzondere exemplaren.

1 like

Vrij mager voor een zomermaand.
Enorm ‘genoten’ van t Hooge Nest, zat regelmatig met kippenvel op mijn armen en moest een traantje laten om het laatste hoofdstuk.
‘None of this is serious’ vond ik ook wel een vermakelijk boek, het gaf me een beetje Sally Rooney vibes, blijkt Prasifka haar schoonzus te zijn. Niet een must read, maar wel een leuk boek voor de afwisseling.

4 likes

Hier veel gelezen voor mijn doen! 10 boeken maar heb natuurlijk wel vakantie nu.

Haunting Adeline - H.D. Carlton :star: :star:
Fairy tale - Stephen King :star::star::star::star::star:
Get a life, Chloe Brown - Talia Hibbert :star::star::star::star:
Happy Life - Emily Henry :star::star::star::star:
Pieces of her soul - Serena Lindahl :star::star::star::star:
Girl in pieces - Kathleen Glasgow :star::star::star::star::star:
Spanish Love Deception - Elena Armas :star::star::star::star:
Punk 57 - Penelope Douglas - :star::star::star:
The Luminaries - Susan Dennard :star::star::star:
The Deal - Elle Kennedy :star::star::star:

Goede maand! 2x 5 sterren gegeven, beide boeken echt in een ruk uitgelezen. Vooral Girl in pieces vond ik echt heftig, op een goede manier.

5 likes

Ik koop zelden boeken nieuw, maar krijg wel eens de nieuwste boeken via bijvoorbeeld mijn schoonmoeder en dan geven we boeken aan elkaar door. Verder koop ik geregeld bij Boekenkraam boeken!

1 like

Zou je These Hollow Vows aanraden? Deze staat al even op m’n TBR lijst.

De meeste boeken leen ik van de bieb. Ik koop wel regelmatig tweedehands boeken. Ook wel veel afgeschreven boeken bij de bieb. Heel soms nieuw, maar ook dan lang niet altijd de volle prijs, dus dan is het wel een wat ouder boek al. Ik vind het wel jammer dat boeken behoorlijk prijzig zijn en ik daarom niet vaak gloednieuwe boeken koop.

Edit: ik koop trouwens meestal in de zomervakantie en kerstvakantie een nieuw boek en wat tijdschriften. Misschien dat je voor jezelf ook zoiets kunt doen als je dat nog niet doet. Dan kan je er eventueel wat voor sparen en je hebt wat om naar uit te kijken.

2 likes

Slechte score :smiling_face_with_tear: maaarrr, bijna vakantie

4 likes