Mijn Kobo Nia van 3 jaar oud blijft een wit scherm houden. Ik heb hem helemaal opgeladen en verbonden met de computer, maar het scherm blijft wit. De ene keer ziet de computer hem wel, de andere keer niet. Ik kan ook geen gaatje vinden waar ik hem handmatig kan resetten. Heeft iemand tips?
Hoe vermoord ik mijn familie is leuk!
Edit: ik lees nu de reacties hierboven, haha. Smaken verschillen blijkbaar, dat minachtige is mij niet opgevallen (of heeft me niet gestoord). Ik vond het wel interessant om in het brein van een toch wel bijzonder personage te zitten en vanuit haar perspectief naar de wereld/gebeurtenissen te kijken.
Ik vond de Camino wel lekker weglezen moet ik zeggen, vooral alle geschiedenis die erin aan bod komt. Maar ik ben ook een vrouw van middelbare leeftijd (40+) dus dan past het wel
Ik doe wel regelmatig boeken weg, maar heb ook heeeel veel boeken. En vind het wegdoen wel moeilijk maar ik heb een boekenkast van een paar meter en tot het plafond en die staat vol, dus het is wel noodzaak om niet alles te houden. Dan kan ik straks mn huis niet meer uit
Haha ik ben geen 40+ en vond het ook een fijn boek hoor
Als helemaal opladen en resetten niet werkt, dan is er weinig dat je nog kan doen. Behalve misschien voor reparatie ergens aanbieden bij Coolblue ofzo en kijken of zij er nog wat van kunnen maken. Kobo gaat bij mij maar een paar jaar mee bij intensief gebruik, beide keren zijn ze precies op deze manier overleden
Misschien suf hoor, maar ik had 'm pas opgeladen dacht ik en toen bleek de oplader kapot. Nog even aan een andere oplader hangen?
Edit - zie nu dat je resetten nog niet hebt geprobeerd. Dat gaat met de power button. Moet je even googelen, de helpdesk site van Kobo zegt er iets over maar die opent bij mij nu niet.
Mijn Kobo is echt een kakkerlak. Blijft maar werken. Vorige heb ik na 8 jaar weggegeven aan een vriendin die er nog steeds mee leest. Huidige heb ik ook al 5 jaar maar vind ik eigenlijk net te klein. Zolang hij nog werkt vind ik het stom om een nieuwe te kopen.
Mijn oude had ook zon mini knopje waar je een paperclip oid in moet steken voor de reset.
Thanks allemaal!
Het resetten via de stappen op de site heb ik wel geprobeerd, heeft niets geholpen. Ik zoek idd zoān klein gaatje waar je met een paperclip in kan, maar ik kan hem nergens vinden haha. Misschien zit dat er niet op?
Ik ben dan bang dat hij helemaal kapot is ⦠stom dat dat zo snel kan gaan!
Edit: @Feather ik ga idd een andere oplader nog proberen! Ik had gelezen dat reparatie waarschijnlijk duurder is dan een nieuwe ā¦
Ja eigenlijk wordt over alles en iedereen minachtend gesproken in dit boek, vond ik ook storend.
Even zo want ik ga nu dingen zeggen over het verhaal:
Ik vond de liefdes geschiedenis met de man die ze op de Camino ontmoette zo tenenkrommend slecht uitgewerkt. Al die kitscherige liefdesverklaringen, ja wat hou je veel van een man die je drie dagen geleden hebt ontmoet. En de algemene schrijfstijl vond ik truttig, en in het bijzonder de moordpogingen eerder iets wat je in een kinderfilm/boek zou verwachten. Ze liep als een soort stripfiguur door Frankrijk en links en rechts kwamen rotsblokken naar beneden en werden anderen in haar bed geliquideerd en zij had zoiets van opsie shit hihi, is hier ergens een bruiloft waar ik de hele nacht kan dansen of een croissantjes voor mān ontbijt? En dat die Paul ook een oorlogsmisdadiger was lag er zoo dik bovenop, ze heeft 36 keer herhaald dat het de liefste man ooit is. Het ontbrak dus aan subtiliteit voor mij, en geloofwaardigheid. Ja echt niet mijn boek dus. OkĆ© nog een toevoeging; het stoorde me ook dat letterlijk elke man in het boek danwel met haar wilde trouwen/instant verliefd werd/seks wilde/all of the above. Met als dieptepunt dat de geharde oorlogsmisdadiger (dat was immers de ergste toch?) die haar om wilde leggen in zān dagboekje schreef dat hij zo mateloos opgewonden van haar werd (welke man schrijft zo en schrijft dat überhaupt op?). Ik heb het idee dat dit boek geschreven is zodat elke Truus die dit leest kan dromen dat zij op dr oude dag net als die gekke geile meid Lotte de Camino kan lopen en zelfs zonder moeite voor dr uiterlijk te doen, een mannenmagneet zal zijn.
Spot on hoe je de schrijfstijl en het gevoel dat dit boek geeft beschrijft.
Soort groteske gekte meets tuttigheid. Had er ook weinig mee. Maar wel veel geleerd over de oorlog.
Haha ondanks dat hij nog op mn lijstje stond toch je spoiler gelezen en ik ga hem maar verwijderen denk ik.
Ik ben nu Brandende Meisjes van C.J. Tudor aan het lezen en pohhhh eindelijk weer een spannend boek met leuke hoofdpersonen. Een vrouwelijke pastoor verhuist met haar dochter naar een dorpje op het Britse platteland dat nogal een duister kerkelijk verleden heeft. Vage omschrijving, maar er zitten geestverschijningen in en het is allemaal lekker schimmig.
Echt een aanrader tot nu toe. Staat gewoon in de online bieb!
Ja de brieven waren niet slecht, maar ook daarin vond ik vreemde woordkeuzes/taalgebruik zitten die wat truttig aanvoelden. En voor zover de brieven al een poging waren om het thema van het boek serieus uit te werken, werd dat weer teniet gedaan door de manier waarop het basis verhaal uitgewerkt was.
Voor irritainmentdoeleinden klinkt dit wel als een fijn boek! Ik denk dat ik hem op mijn lijstje zet
Op zich leest het boek niet onprettig, ik had het in twee avonden uit. Ben benieuwd wat je ervan zal vinden.
Deze net uit.
Samenvatting
āKiara and her brother, Marcus, are scraping by in an East Oakland apartment complex. Both have dropped out of high school, their family fractured by death and prison. Kiara hunts for work to pay their rent and to keep the nine-year-old boy next door, abandoned by his mother, safe and fed. One night, what begins as a drunken misunderstanding with a stranger turns into the job Kiara never imagined wanting but now desperately needs: nightcrawling. Her world breaks open even further when her name surfaces in an investigation that exposes her as a key witness in a massive scandal within the Oakland Police Department.ā
Mijn mening
De schrijfster heeft een poging gedaan een emotioneel en spannend boek te schrijven over een heftig onderwerp (drugsverslavingen, seksueel misbruik van minderjarigen door een groepje politieagenten) maar ik voelde deze totƔƔl niet. Vond het een cringy, overdreven schrijfstijl. Het verhaal gaat alle kanten op en hangt aan elkaar van ongeloofwaardige acties van oppervlakkige personages.
Halverwege het boek komt een grote reveal/plot twist, namelijk dat de naam van de hoofdpersoon in de suicide note staat van een politieman waar ze seks mee heeft gehad. Dus ik dacht: aaah, dat is spannend, ik ben benieuwd. Dan start er een rechtszaak maar die suicide note of waarom haar naam daar in stond wordt helemaal niet meer uitgelegd? En dan worden in de rechtszaak alle politieagenten vrijgesproken en dan eindigt het boek :ā) okee nou bedankt voor niks. Er zit halverwege ook nog iets in over een verdwenen zusje en daar wordt daarna gewoon niks meer over gezegd
Do not recommend!!!
17% van jullie geeft aan Storygraph te gebruiken, dus ik ga het een kans geven! Ik moet wel wennen aan de interface merk ik, maar ik denk dat ik er wel mee kan werken.
Voor iedereen die me wil volgen: hier mijn profiel.
En in navolging op @Blush hier ook mijn vakantieboeken! Waarschijnlijk te veel voor een week weg, maar ik wil wat te kiezen hebben.
Pageboy heb ik al bijna uit trouwens.
Oh ben benieuwd wat je van Lessen en Landlijnen vindt! En van 1984 ook trouwens.
Ik heb Betty net op Vinted gezet, maar als ik iemand er blij mee kan maken tegen verzendkosten, dan hoor ik het graag (ws is via Vinted dan nog steeds het goedkoopst met een heel laag bod, haha).
Ik ben net door mijn boekenkast gedaan om mijn pasgekochte boeken te updaten op Storygraph en ik heb gewoon meer dan 150 ongelezen boeken in de kast staan . Ik mag van mezelf nu echt even geen nieuwe boeken meer kopen, het liefst tot ik weer een beetje heb bijgelezen. Ben nu op de helft van Girl Woman Other (die echt stond te verstoffen in mijn kast), en wil daarna verder met Orlando van Virginia Woolf.