Het algemene boekentopic #3

Zo hee. Heb je die ongelezen boeken dan tussen je al wel gelezen boeken staan of toch apart? Ik heb nu een ‘ongelezen’ plank en het voelt toch net weer elke keer alsof ik in de boekwinkel wat kan uitzoeken haha.

2 likes

Ja alles staat door elkaar, dus had niet zo’n goed overzicht van hoe dramatisch het eigenlijk is haha.

2 likes

Dit is een fantastisch boek!!

4 likes

Twijfel of dit hier hoort of in het duurzaamheidstopic. Ik wil/moet veel boeken weg doen, wat is de beste manier om dat te doen? Sommige zijn niet gelezen of 1x en nog in goede staat, maar ik heb geen zin om ze te verkopen want ik wil er liefst in 1x vanaf. Naar de kringloop brengen kan en is makkelijk, maar ik zou het fijner vinden als ik ze ergens heen kan brengen waar ze gratis een nieuwe eigenaar krijgen. Hier in de buurt zijn alleen geen minibiebs. Misschien naar zo’n deelboekenkast op een station? Heeft iemand nog een idee?

2 likes

Op marktplaats en dan gratis af te halen. Bij mijn bieb staat er ook een kast waar je spullen in kan leggen voor andere mensen.

3 likes

Is er bij jou in de buurt misschien iets zoals de Leeszaal in Rotterdam?

Bij de bieb zal ik eens kijken ja. Met gratis op marktplaats zetten heb ik geen goede ervaringen, vooral veel communicatie en no-shows waardoor het veel tijd en gedoe kost.

@trademark Wat is dat precies?

1 like

Doneren aan (vrouwen)opvanghuizen?

3 likes

Leeszaal is een plek waar iedereen naar binnen kan lopen en boeken kan doneren en mag meenemen. Eigenlijk een soort maxibieb in plaats van minibieb dus. :crazy_face:

2 likes

Ik kwam weer een advertentie tegen. Misschien heb je hem al wel gezien hoor maar voor de zekerheid

Er word nog niet super veel op geboden, misschien kun je ze voor een redelijke prijs alledrie kopen!

Edit: oh sorry ik dacht dat ze alle 3 in een keer verkocht maar dat is niet zo. Nu is 27 euro wel minder dan die 52 euro maar toch nog steeds veel geld.

1 like

Begin dit jaar heb ik twee kinderboeken gelezen, namelijk ‘Films die nergens draaien’ en ‘Het weeshuis in de azuurblauwe zee’. Ik vind dit soort boeken prachtig om te lezen, hebben jullie nog tips voor vergelijkbare boeken?

(Ik heb Lampje al gelezen)

1 like

Haha, ik wilde Lampje zeggen.

De meisjes van Annet Schaap. Of Under the whispering door van TJ Klune, kwam ik zelf niet doorheen maar krijgt wel goede reviews.

1 like

Gozert van Pieter Koolwijk!

1 like

Blegh, ik lees nu Atlas, het laatste deel van de Zeven Zussen. Dat is geschreven door de zoon van Lucinda Riley, maar ik vind het echt slecht? Ik vind alle gebeurtenissen té toevallig, ik erger mij aan de zinsopbouw en al helemaal aan de hoofdpersoon. Vind hem (Atlas) echt véél te perfect, super zonde.

4 likes

Toch wel interessant dat Het Weeshuis eerst als YA en nu blijkbaar als kinderboek wordt aangeduid. Ik vind het echt alles behalve een kinderboek, ook omdat het over een middelbare man gaat :sweat_smile:

Ik vind trouwens alle boeken van Jan Terlouw en Tonke Dragt prachtig!

Een oudje, maar ik heb De Gebroeders Leeuwenhart gelezen, vond ik ook echt een aanrader!

Haha, ik heb zelfde het genre kinderboek eraan gehangen hoor :rofl:

Ja, Jan Terlouw en Tonke Dragt ook allemaal al in de kast en gelezen :smile:

1 like

Ik vind ‘remarkably bright creatures’ wel wat in dat straatje passen. Vanuit mij in elk geval een aanrader.

4 likes

als jullie hardcovers lezen met zo’n omslag, halen jullie die eraf tijdens het lezen? ja toch?

1 like

Ja altijd, leest anders irritant en wil ze graag netjes houden!

2 likes