Ik lees Ik was zijn bezit en ben pas rond pagina 250 ofzo maar vind het wel lastig te lezen dat zij in het begin al zo snel meeging in wat hij van haar vroeg, zonder dat hij haar bedreigde. Zoals midden in de nacht naar zijn huis rijden voor seks terwijl zij haar kleine kinderen alleen achter laat in huis. De kinderen worden dan ook wakker en weten niet waar mama zijn en zijn uiteraard helemaal overstuur.
Haha ben deze nu aan het luisteren en net voorbij dit stuk. Vind dit wel altijd fijne boeken voor fietsen en wandelen etc
Heeft iemand anders hier ook het boek man neemt vrouw van Eva Hofman gelezen? ik ben wel benieuwd wat je er dan van vindt! Ze zegt interessante dingen, scherpe analyses, al ben ik het niet met alles eens, maar het is soms wel bijzonder opgeschreven. Je moet goed opletten want voor je het weet neemt ze weer een zijpad of ja geen idee verteld ze iets wat interessant klinkt maar niet echt meteen wat lijkt te zeggen.
Ik zag trouwens net op youtube dat er een boek van Bart Moeyaert is verfilmd, die komt 17 oktober uit in de bioscoop. Het gaat om het boek Iedereen heet tegenwoordig sorry. Zelf heb ik hem nog niet gelezen maar nu ik de trailer heb gezien van de film wil ik en de film kijken en het boek lezen.
Vindt jij dit niet storend dan bij deze boeken? Ik zit dan echt met mijn ogen te rollen tijdens het lezen van waarom?? Waarom dacht de schrijfster dat dit logisch was??
Haalt me gewoon helemaal uit het verhaal daardoor.
Bij boeken voor de makkelijke vermaak heb ik er minder last van, vind het wel irritant maar zet me er snel overheen.
Ik heb man neemt vrouw ook gelezen. Vond het idd een beetje rommelig geschreven ook niet echt iets gelezen wat ik eyeopening vond. Heb wel interessantere boeken gelezen over dit onderwerp. Wel vermakelijk verder, middagje bij een strandtent in een zit uitgelezen.
Heb ACOTAR gelezen, snap de hype wel maar vond het boek ook vrij lang. Even iets anders lezen voor ik doorga met boek twee.
Ik begreep de hype eigenlijk niet, ik vond het zooooo’n dom boek. Het sloeg allemaal echt nergens op
Ik heb ‘m toevallig ook net uit en vond er niet veel aan. Vond het verhaal niet heel boeiend, die Tamlin stom, het taalgebruik soms wat kinderachtig en ik ben eigenlijk ook wel klaar met de het-tienerkind-red-de-wereld lore. Omdat ik overal las dat het tweede boek beter is, ben ik daar wel in begonnen en die is inderdaad een stuk boeiender, maar ik kom er toch moeilijk doorheen, dus ga er na dit boek mee stoppen.
Ik heb ook net boek 2 uit en ook al zei iedereen dat die veel beter is dan een, vond ik hem vrij slecht? Zoveel plotholes, slecht geschreven (steeds al die afgebroken zinnen en ‘…’) en tweedimensionale personages. Ik ga drie ook niet lezen denk ik.
Ik kijk amper nog in de online bibliotheek omdat ik het aanbod Engelse boeken matig vond maar er staan ineens heel veel goede boeken bij!
@Banananana en @EleanorRigby sluit me wel aan bij jullie kritiek. Het plot is maf, het is niet geweldig geschreven, de personages en hun chemie zijn vrij ongeloofwaardig. Heb ook echt moeten lachen om sommige vergelijkingen (iets met een stem die zoet klonk, ‘als appels die verwarmd werden door de zon’ + ogen die de kleur van ‘bladeren in de schaduw’ hebben). Maar ik snap dat mensen zich hierin kunnen verliezen – ik zat er zelf in ieder geval lekker in. De fantasiewereld, de spannende elementen, de sexy (doch uitermate clichématige) mannen. Ik ben ook weleens begonnen in De wrede prins en dat vond ik dan toch een stuk minder vermakelijk.
Anyway nu bezig in Aan het einde van de oorlog. ![]()
ACOTAR staat dus ook nog op mijn lijstje maar kwam gewoon niet echt er doorheen dus bij het 2e boek ofzo blijven hangen. Misschien ooit weer.
Nu lees ik mee met een andere hype, meer een cosy SF achtig boek en krijg ook een beetje Douglas Adams vibes, precies wat ik nu nodig heb.
Gaat om de Dunger Crawler Carl serie van Matt Dinniman. De audioboeken worden in dit geval in het bijzonder aangeraden, omdat ze dus ook echt stemmen inspreken ipv droog voorlezen. Ik wissel dus nu af met lezen en audio tijdens mn wandeling (heb geen geduld om 2000 uur aan audioboeken te luisteren want zijn 8 boeken ofzo haha).
Ah leuk ik heb die vorige week gekocht, ik ben heel benieuwd!
Oh dit heb ik ook vaak voorbij zien komen! Heb me alleen nog niet verdiept in wat het is en geen idee wie Douglas Adams is haha. Op zich klinkt Cosy SF al wel chill
Omg, Hitchhikers’s guide to the galaxy! Echt geweldige boeken ![]()
Ohh die heb ik toevallig laatst op m’n ereader gezet! Ben nu Pachinko aan het lezen, maar dan doe ik ‘m daarna
Ik zou dungeon crawler carl nou niet bepaald cozy noemen
soms is het best bruut
Ik ben recent begonnen in Dungeon Crawler Carl en heb inmiddels de eerste drie boeken uit, haha. Cozy zou ik het inderdaad ook niet noemen, maar ik vind het wel echt toffe boeken. Het is af en toe wel veeeeeel informatie, maar op zich hoef je ook weer niet alles te onthouden, dus dat scheelt. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat.
Vind de vergelijking met Douglas Adams trouwens wel goed gevonden!
Er is ook een nieuw abonnement met een aanbieder afgesloten en ik verwacht dan echt veeel meer goede Engelse titels! Het is nog niet algemen bekend wanneer dat allemaal ingesteld is, maar wel een hele fijne ontwikkeling want daar gaat de online bibliotheek enorm op mee vooruit