Het boek heet zusje onder de trap, geen aanrader dus ![]()
Heeft iemand nog tips voor boeken in de trant van: ik weet zeker dat het liefde was (Sanne van Rij) en Liefde, als dat het is (Marijke schermer). Roman, geen verhaal met een kop en staart maar wel interacties tussen mensen heel mooi beschreven.
Ja hoor. Ik denk in eerste instantie aan Drift van Bregje Hofstede. En dan misschien ook
Jante Wortel - Ik, de ander
Dorien Dijkhuis - Dezelfde maan
Rinske Bouwman - Korstmos
En ik heb er nog wel een paar, maar dan met wat meer een plot.
Met plot mag ook! Probeerde te beschrijven wat de overeenkomsten tussen die twee boeken waren.
Oh, dan drop ik er nog een paar:
Maud Vanhauwaert - Tosca
Forugh Karimi - In mijn ogen draag ik wolken (en ook Moeders van Mahipar)
Andere boeken van Marijke Schermer: In het oog en Noodweer
Bart Moeyaert - Het is de liefde die we niet begrijpen (ook niet heel veel plot overigens)
Kris van Steenberge - Pechstrook (en ook Woesten)
Nina Polak - We zullen niet te pletter slaan (en ook Buitenleven)
Oude kobo stuk RIP
Clara BW met remote gekocht!!
Ik weet wat ik doe na werk deze winter ![]()
![]()
![]()
![]()
(dat is een ijsbeer in halve winterslaap)
On topic: Ossenkop heerlijk snel uitgelezen
https://share.google/wD40n4Q2AmpFiSQPi
Ik heb deze er nog bij en het is echt heerlijk in de winter! De schroef(?) van plastic ging wel kapot maar daar heeft m’n man toen een echte schroef op gezet en sindsdien is het een 10/10.
Weet je wat ik ga ervoor hartelijk bedankt!!
Ik ben halverwege boek 3! Het is echt amazing, er is zó veel meer duiding op van alles. Ik hou het nog even spoiler vrij!
Ik vond het einde van 2 ook echt fantastisch! ![]()
Ik lees Ik was zijn bezit en ben pas rond pagina 250 ofzo maar vind het wel lastig te lezen dat zij in het begin al zo snel meeging in wat hij van haar vroeg, zonder dat hij haar bedreigde. Zoals midden in de nacht naar zijn huis rijden voor seks terwijl zij haar kleine kinderen alleen achter laat in huis. De kinderen worden dan ook wakker en weten niet waar mama zijn en zijn uiteraard helemaal overstuur.
Haha ben deze nu aan het luisteren en net voorbij dit stuk. Vind dit wel altijd fijne boeken voor fietsen en wandelen etc
Heeft iemand anders hier ook het boek man neemt vrouw van Eva Hofman gelezen? ik ben wel benieuwd wat je er dan van vindt! Ze zegt interessante dingen, scherpe analyses, al ben ik het niet met alles eens, maar het is soms wel bijzonder opgeschreven. Je moet goed opletten want voor je het weet neemt ze weer een zijpad of ja geen idee verteld ze iets wat interessant klinkt maar niet echt meteen wat lijkt te zeggen.
Ik zag trouwens net op youtube dat er een boek van Bart Moeyaert is verfilmd, die komt 17 oktober uit in de bioscoop. Het gaat om het boek Iedereen heet tegenwoordig sorry. Zelf heb ik hem nog niet gelezen maar nu ik de trailer heb gezien van de film wil ik en de film kijken en het boek lezen.
Vindt jij dit niet storend dan bij deze boeken? Ik zit dan echt met mijn ogen te rollen tijdens het lezen van waarom?? Waarom dacht de schrijfster dat dit logisch was??
Haalt me gewoon helemaal uit het verhaal daardoor.
Bij boeken voor de makkelijke vermaak heb ik er minder last van, vind het wel irritant maar zet me er snel overheen.
Ik heb man neemt vrouw ook gelezen. Vond het idd een beetje rommelig geschreven ook niet echt iets gelezen wat ik eyeopening vond. Heb wel interessantere boeken gelezen over dit onderwerp. Wel vermakelijk verder, middagje bij een strandtent in een zit uitgelezen.