Wat leuk een boekenclub! Tijdens mijn opleiding was er ook een boekenclub, kinder- en jeugdliteratuur, iedere keer weer een eye-opener hoe anderen hetzelfde boek kunnen ervaren
Een whatsapp community haha. Als je iets terug zoekt dan vind je er wel meer berichten over. Er wordt zoveel via de app veel besproken mbt boeken, maar er zijn ook fysieke boekenclubjes vanuit die WhatsApp community.
Wat is die Online Bibliotheek waardeloos zeg. Sowieso kan je niet lekker door de boeken âbladerenâ, staan ook veel bouquetromannetjes tussen, maar dan heb je wat goede boeken gevonden, zijn ze niet eens geschikt voor de ereader. Sowieso alle Engelstalige boeken die ik had opgeslagen als favorieten kan ik niet lezen.
Als in: niet verkrijgbaar in een ebook?
Want in principe zouden volgens mij alle ebooken geschikt zijn voor een ereader alleen moet je die op een omslachtige manier op je ereader zetten
Ja inderdaad. Ze hebben wel veel aanbod voor weinig geld, zo jammer dat die website niet beter is ingericht. Op hun instagramaccount zetten ze vaak boekentips/leeslijsten, daar kijk ik dan op.
En leen er ook minder vaak boeken omdat het zo omslachtig is om op de ereader te zetten. Of omdat programma dan weer niet werkt bij mij. Hoop dat dat in de toekomst wat makkelijker wordt.
Nee, het zijn ebooks die je alleen op je computer of telefoon kan lezen.
Deze bijvoorbeeld. Ik kan hem ook niet downloaden.
Volgens mij is de Nederlandse vertaling wel beschikbaar voor ereader! En klopt, het is irritant zoeken. Maar anderen en ikzelf hebben hier regelmatig lijstjes met boekentips gepost, dan kun je gerichter zoeken
Ja ik lees liever Engelse vertalingen, helaas. Ik zal het topic eens doorspitten.
Qua Engelse boeken is het aanbod echt dramatisch. Voor oriënteren op nieuwe boeken vind ik de telefoonapp wel beter, want daar heb je leuke lijstjes met tips. Alleen als je dan op je ereader wil zetten moet je het wel alsnog via je laptop doen. Erg omslachtig allemaal, maar voor gratis bij je bieb abbo, waar ik wel veel gebruik van maak, doe ik het er maar mee had vooraf wel verwacht dat ik mijn ereader vaker zou gebruiken, maar nieuwe boeken zijn erg duur en kobo plus vind ik ook maar matig.
Ik had tot even geleden een Kindle, ik wilde vooral Kobo zodat ik ook biebboeken kon lenen en Kobo Plus kon nemen, maar allebei vallen eigenlijk tegen. Eboeken op Amazon zijn vaak goedkoper dan de fysieke versie, maar dat merk ik bij Kobo niet. Het is dat ik Amazon niet meer wil steunen, maar ik vind het wel jammer.
Alsnog heel blij met mijn Kobo, mijn Kindle was ook bijna tien jaar oud en werd wat langzamer, en ik vind het niet erg om wat meer geld uit te geven aan boeken, maar het was niet helemaal waarom ik ben overgestapt.
Ik kan wel alle boeken die ik download op mijn E-reader zetten. Ik heb een Kobo geloof ik en gebruik een Adobe programma op mijn laptop om het voor elkaar te krijgen. Beetje omslachtig maar elke keer ook weer zo gepiept eigenlijk. Maar ik lees wel veel Nederlands, zou dat het verschil zijn?
Ik zie regelmatig boeken die je alleen via de app kunt lezen en die niet geschikt zijn voor de e-reader.
Volgens mij zijn met name Engelse boeken niet beschikbaar voor ereader inderdaad, dus ik gebruik het aanbod vooral om meer Nederlands te lezen. Ik gebruik het daarnaast ook om een bulk aan boeken op mân ereader te zetten, als ik op vakantie ga bijvoorbeeld. Dan ga ik er echt even lekker voor zitten en zet ik in één keer vijf boeken op mân Kindle en kan ik even vooruit.
Ik wil van alle vrouwelijke nobelprijs winnaars van de literatuur een boek lezen, de eerste is Selma Lagerlöf. Ze heeft Nils Holgerssons geschreven, dus heb die nu gereserveerd bij de bieb. Vond die tekenfilmserie daarvan vroeger best eng haha.
Leuk! Welke editie ga je lezen? Er is namelijk een paar jaar geleden ook een hertaling uitgekomen door Bette Westera die leest heel fijn maar doet geen afbreuk aan het verhaal.
Die heb ik gereserveerd. Fijn dat ie trouw aan het verhaal is.
Haha ik zong vroeger altijd Nils Wolk en Zon omdat ik dacht dat ie zo heette. Leuk idee om van alle vrouwelijke winnaars een boek te lezen!
Ik keek een youtube video en ze zei iets van âin the really popular fantasy romances Iâve read the men are always such huge red flagsâ.
Zijn er hier mensen die veel romance en/of romantasy lezen, en is dat herkenbaar?
Ik heb dat ook wel vaker dan ik lief heb, dat ik een feelgood/romance lees (ik lees niet echt romantasy dus daar kan ik niet over oordelen) en denk ??? Moet het echt een happy ending voorstellen dat je leuke hoofdpersoon met deze zak eindigt?
Ik lees wel af en toe romance maar ook weer niet zĂłveel dus ik ben benieuwd of dit echt een veelvoorkomend iets is, of dat ik gewoon er een paar red flags tussen had zitten.
Haha nee dit is wel echt een ding. Ik heb het nooit door en dan lees ik daarna de reviews op Goodreads en is het zo van âglass shatteringâ. En dan kan ik het ook niet ontzien.
Beste voorbeeld is a Court of thorns and Roses, even screenshot uit een review.
Oh wow, ik ben dit samen met een vriendin gaan lezen, op aanraden van een andere vriendin. Heel die serie lang heb ik alleen maar gedacht âwat een gekke boekenâ en ânou het wordt vast leuker als zij er zo enthousiast over isâ (spoiler heel ACOTAR door geakkerd, het werd echt niet beter), maar het is wel echt dit ja.