Zijn nieuwste vind ik ook top, Witchcraft for Wayward Girls.
Jaa ik heb de slaying vampires en best friends exorsism ook gelezen! Vind hem ook fijn schrijven. The final girl support groep staat nog op mijn lijstje, witchcraft for wayward girls kende ik nog niet maar gaat ook op mān tbr lijst haha
Juli en augustus: vakantie gehad en veel kunnen lezen. Ook echt fijne en mooie boeken gelezen. De bewaring vond ik in het begin even inkomen, maar uiteindelijk echt goed! Hetzelfde met De namen, wel heftig qua thematiek, maar interessante opzet!
De wedding people vond ik echt heel vermakelijk, fijn geschreven en origineel verhaal. Echt van genoten!
Karin Slaughter is wat mij betreft altijd goed, ook eens met @Feather dat het wel leuk is dat er nu een nieuwe reeks start met nieuwe personages.
En de rest was eigenlijk ook allemaal leuk en lekker uiteenlopend. Dus zit weer helemaal in mān leesflow (een nieuwe ereader helpt daarbij ook hahah).
Ik vond De Namen ook heel goed!
De Namen
Een mooi en bijzonder verhaal in een hele heftige context van huiselijk geweld. Het huis waar je wieg staat kan veel invloed hebben op het verdere verloop van je leven. In dit boek wordt daarbij als extra laag de keuze voor je naam meegenomen. Heel bijzonder en het zet je aan het denken. Ik ben het met andere reviews wel eens dat het misschien niet geheel de keuze voor de naam is die je leven bepaalt, maar in dit geval ook vader Gordon en zijn invloed binnen het gezin in de verschillende (naam)scenarioās. Enige minpunt voor mij is dat de drie verhaallijnen wat lastig te volgen zijn, omdat in elke verhaallijn bijvoorbeeld onderlinge relaties anders zijn. Ik kon dat moeilijk uit elkaar halen. Wel echt een aanrader .
Het volgende station
Dit boek heeft een interessante opzet met een heen- en terugreis van een trein waarin verschillende mensen elkaars leven passeren. De āheenreisā smaakte naar meer maar helaas maakte de āterugreisā mijn verdere verwachtingen niet waar. Het verhaal bleef wat oppervlakkig met weinig diepgaande conversaties en personages. Ik had soms ook het idee dat het meer een jeugdboek was door de wat āsimpeleā vertelling. Kortom, het pakte me helaas niet zo. .
Het beste wat we hebben
Beklemmend verhaal en een boek waarin je wilt blijven lezen: enkele ingrediƫnten die er bij mij voor zorgen dat ik een boek goed vind. Bijzonder verhaal over Lucas die zijn leven van de een op andere dag on hold zet, zo lijkt het in ieder geval. Later blijkt dat zijn verleden en dat van zijn gezin hierin ook een rol speelt. Uiteindelijk is het leven het beste wat we hebben. Mooi!
Ik moet de namen eigenlijk lezen voor mijn boekenclub van dinsdag maar ik heb echt geen ruimte voor zulke zware thematiek
Ik heb deze maand maar ƩƩn boek gelezen: Misdaad en straf, van Fjodor Dostojevski. Erg indrukwekkend, hoewel het af en toe even doorzetten was en intens was, haha. 4,5 ster.
Oh die staat echt al een eeuw op mijn to read!
Ik hoorde pas in een podcast dat Russische romans van rond die tijd vaak in eerste instantie als afleveringen in de krant kwamen. Voor de auteurs was er dus een financiƫle prikkel om maar te blijven schrijven, waardoor die boeken zo ontzettend (en soms onnodig) dik zijn uitgevallen. Ik heb onthouden dat dit niet geldt voor Anna Karenina, omdat die auteur al rijk was en dus gewoon kon schrijven wat hij wilde zonder rekening te houden met de financiƫn. In de categorie leuke boekenweetjes.
Ik heb nog nooit durven beginnen aan een Russische klassieker, maar me nu daarom voorgenomen om binnenkort aan Anna Karenina te beginnen.
Ik heb Anna karenina, misdaad en straf en de gebroeders karamazov allemaal voor 3/4 gelezen zelfde met de toverberg (geen Russisch boek natuurlijk maar wel een klassieke dikke pil), zo dom, want ik vond het allemaal wel heel mooi en de moeite waard, maar er is dan iets waardoor ik het niet uitlees???
Voor boekenclub gaan wij nu aantekeningen uit het ondergrondse lezen, misschien ook leuk om mee te beginnen. Dat is heel dun maar schijnt wel heel goed en heel Russisch (haha) te zijn, en een belangrijk boek voor de ontwikkeling van de rest van het oeuvre van Dostojevski
Ooh leuk, dit wist ik niet - thanks voor de achtergrond! Ik vond Anna Karenina ook erg mooi, aanrader!
@boonie: Ah, haha, wel jammer dat je dan net het einde uiteindelijk niet meekrijgt! Ik ben wel benieuwd naar Aantekeningen uit het ondergrondse, ben je al begonnen?
Heeft iemand de nieuwe hoe overleef ik al gelezen? Is hij net zo vreselijk als de vorige of is deze beter te doen?
Welke vond je vreselijk haha? Ik heb net die nieuwe gekocht! (hoe overleef ik alles wat anders gaat dan gedacht)
Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel. Echt een koortsdroom dat boek
Nog niet gelezen, maar ik vond de vorige vreselijk en ik zag wel een slechte review dat de allernieuwste een beetje dezelfde vibes heeft. Dus ik denk dat ik m ga lenen bij de bibliotheek, want ben wel nieuwsgierig. Ik verwacht niet veel beters
Die hele reeks is toch slecht geschreven, waarom denk je dat deze anders zou zijn?
Nou misschien dat ze inmiddels beseft dat als je een boekenserie voor tieners gaat voortzetten voor volwassenen, er ook iets anders moet veranderen dan alleen de personages ouder laten worden. Ik denk echt dat het best iets had kunnen worden als ze ook volwassener was gaan schrijven (en die voicememoās had weggelaten omg). Maar uit puur nostalgische overwegingen zal ik het boek waarschijnlijk alsnog gaan lenen van de bieb en hopen dat Neuz en Rooz weer bij elkaar komen
Ik heb 'm net uit. Hij is wel beter dan de vorige, minder koortsdroom, leest lekker weg, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Als je houdt van therapie in boekvorm en show donāt tell onzin vindt, is het vast een leuk boek.
Als je geen nostalgie hebt voor de serie, zou ik er niet aan beginnen.
Ik ben bezig in Sunburn en wil echt dat het nooit ophoudt <3 wat een prachtig boek
Jaaa een van mijn favorieten van vorig jaar, echt een mooi boek!
Ik wil graag aan the thursday murder club van Rochard Osman beginnen. (Zie dat hij nu op netflix is verfilmd)
Alleen weet ik niet of ik NL of Eng moet doen. Ik lees liever in NL, want dat gaat gewoon soepeler. Maar als het een simpel boek is wil ik ook wel engels proberen. (Als tiener las ik gewoon Engelse boeken ook) En de originele taal, zeker met humor, komt toch vaak het beste tot zijn recht.
Zou iemand die het boek heeft gelezen hem bestempelen al makkelijk leesbaar?