Ik heb beladen huis net uit en ik vond het echt heel mooi en liefdevol, eigenlijk had ik helemaal niet de ervaring van de vuile was buiten hangen! Ik vind het heel erg vanuit haar ervaring beschreven met heel veel begrip voor hem, en voor haar eigen rol in hun interactie ook, maar wel met aandacht voor wat het allemaal met háár deed. Ik krijg niet het idee dat hij een naar mens was ofzo maar ik kan mij wel voorstellen dat het voor haar moeilijk was met hem samen te zijn.
Heb je links naar die interviews waaruit blijkt dat ze nu gebrouilleerd is, ben daar wel verrast over en benieuwd naar omdat ze in haar dankwoord haar kinderen bedankt voor meelezen enzo! Zal zelf ook wel ff googlen haha
Edit: niet aan jou @zwaardvis maar in het algemeen want zag meer mensen die zoiets zeiden over dit boek op Goodreads, en het viel mij ook op bij boeken zoals the year of magical thinking van didion, autobiografie van mijn lichaam van spit en I.M. van palmen, dat mensen (niet perse de professionele critici, daarvan weet ik het niet) vinden dat het te intiem is etc en dat dan dus afkeuren omdat het niet netjes is naar die mensen toe of aandachtsgeil of weet ik veel wat - ik ben benieuwd of mensen dat ook zeggen over soortgelijke boeken van mannelijke schrijvers? Ik heb zelf niet direct een voorbeeld behalve patrimonium van Roth; of schrijven mannen zulke boeken überhaupt niet?
Iemand een idee/voorbeelden van waar het bij mannelijke schrijvers ook of juist niet gebeurt? haha