Sorry ben blijkbaar niet wakker ![]()
Boeken van Oktober:
Vampires of el Norte was mijn favoriet, die heb ik in 1 ruk uitgelezen in het vliegtuig. Bunny vond ik tegenvallen, was voor mij een beetje te absurd. Witchcraft for Wayward Girls vond ik erg leuk, minder eng/bizar dan zijn andere boeken. The Familiar vond ik leuk, maar minder goed dan haar andere boeken.
Heb je boekwinkeltjes.nl al geprobeerd? En sommige boekhandels hebben ook een grote tweedehands collectie bijvoorbeeld boekhandel van der velde. Je kan nog even uitzoeken of deel 1 t/m 3 veel aangeboden worden, hoe lang ze te koop staan en wat ze er voor vragen. Als dat een beetje oké is kan je ook de eerste drie delen verkopen en een hele set in een keer aanschaffen. Met series sparen tweede moet je soms veel geduld hebben.
Ik heb ze niet maar ik zal erom denken in de kringloop/tweedehands boekenwinkel! Hopelijk vind je ze snel voor je nichtje - sneu voor d’r. Lief dat je zoveel moeite doet ![]()
Ik heb het vorige deel uit nostalgie gekocht en dat was echt vreselijke geldverspilling. Toch stond ik op het punt om het nieuwste deel ook weer te kopen maar wacht toch maar even totdat ‘ie beschikbaar is bij de online bibliotheek ![]()
Deze worden ook wel eens op Vinted aangeboden!
Heb je al op de facebookgroep Young adults boeken en series <3 ? Dat is een vrij actieve groep qua verkoop en kan me voorstellen dat je daar wel kans maakt. En heb jr de ISBN’s van die je zoekt?
Iedereen super bedankt voor de tips!
Ik ga een Facebook account aanmaken en in deze groep zoeken. Totaal niet aan Facebook gedacht. Heb inmiddels deel 6 ook. Dus hopelijk vind ik ze langzaam. En dinsdag na werktijd ga ik boekenwinkels in Amsterdam af.
Is er hier toevallig iemand die a.s. zaterdagavond naar de (uitverkochte) boekpresentatie zou willen van het nieuwe boek van Thomas Olde Heuvelt? Het is een gratis ticket, je moest alleen reserveren.
Ik wilde erheen gaan maar dat hoeft eigenlijk niet meer, want ik heb een meet & greet met Thomas Olde Heuvelt gewonnen! Met ook een kijkje achter de schermen bij de uitgever, zo leuk! M’n favo schrijver ![]()
Oh dan zou ik in Amsterdam even The Book Exchange bekijken, daar zijn veel tweedehands boeken. Volgens mij staat dit genre in de kelder?
Bij Scheltema is de doorlooptijd sneller / verkoopt goed, maar hebben ze wel veel dus kijk vooral even, en het personeel daar op de YA afdeling is heel goed en lief en kijkt graag mee.
ze hebben daar toch geen nederlandse boeken? (book exchange) maar verder zeker een aanrader
Ohhh je hebt helemaal gelijk wat stom! Slechte tip, ik neem m terug.
Weekje te laat, want mijn derde boek duurde wat langer om uit te lezen. In 1 maand heb ik gelezen:
-
We are all guilty here van Karin Slaughter. Ik vond haar Pretty Girls boek echt leuk, en ook deze vond ik top. Haar schrijfstijl vind ik zo makkelijk weglezen, het is een dik boek maar had er geen last van. Ben heel benieuwd naar het volgende deel.

-
The last party van AR Torre. Ook leuk! Interessant onderwerp, vond bepaalde dingen wel echt onrealistisch maar ach daar kan ik altijd wel makkelijk overheen kijken. De plottwist vond ik wel te raden tho en daar ben ik normaal niet zo goed in. Love boeken met een knettergek hoofdpersonage! 7.5/10
-
The good samaritan van John Marrs. Echt een interessant concept voor een boek. De hoofdpersoon is echt knettergek ook! Hoe het eindigt vind ik ook nice. 7.5/10
Ik heb ook pas pretty girls gelezen van Karin Slaughter en ik vond het echt heel erg slecht ![]()
Die andere boeken waar je over schrijft heb ik ook allebei gelezen en vond ik wel leuk maar bij dat boek van Karin Slaughter vond ik gewoon zo’n stomme en onlogische dingen gebeuren, zat me echt te ergeren tijdens het lezen.
Wat vond je van De mythe van het gezin? De moeite waard?
Ongevraagd maar hier gelezen en ik vond het erg goed en herkenbaar. Wel wat onbevredigend maar goed, een essay is ook geen zelfhulpboek.
Ja vond ik wel! Weet niet of je toevallig lid bent van de online Bibliotheek, maar via daar had ik ‘m gelezen.
“Sociale problemen zoals eenzaamheid worden toegeschreven aan het hogere aantal alleenstaanden. Maar wat als het kerngezin een deel van het probleem is en niet de oplossing? Het financieel steeds meer onhaalbare ideaal van het kerngezin spoort mensen aan om al hun economische en emotionele middelen op hun gezin te richten. Mensen hebben steeds minder tijd en ruimte voor andere sociale contacten en zitten in eengezinswoningen met de kleinst mogelijke groep. We schermen ons bezit af voor anderen. Wie de sleur van het kerngezin afwijst is inderdaad vaak alleen, omdat er nog te weinig alternatieven zijn.”
Ik vond het een sterk essay, ook icm wat historische toelichting, over bijvoorbeeld de opzet van de kinderbijslag in het verleden e.d.
thanks @Blarn en @thekellyfam, hij staat op Kobo Plus dus ik ga er vanavond meteen mee beginnen!