Het algemene boekentopic #4

Niet per se simpel maar kinder/jeugboeken misschien?
Films die nergens draaien, de lijst van Violet Sopjes, de jongen die van de wereld hield, tori (en de opvolgende delen).

2 likes

Ik vond films die nergens draaien echt heel mooi. Dus raad die ook aan

3 likes

Als je van katten houdt misschien Een Kat Voor Kerst? Vond ik een erg simpel verhaal maar wel cute.

2 likes

Deze lijken me echt perfect

1 like

De boeken van Jenny Colgan zijn leuk en simpel. Hendrik Groen heeft ook leuke boeken als je die nog niet gelezen hebt.

2 likes

Het lukt mij de laatste tijd niet om mega veel te lezen dus ik ben iets minder actief in dit topic, maar ik wil toch heel graag de Russische klassiekers in recente vertalingen tippen! Ik heb onlangs aantekeningen uit het ondergrondse gelezen, en lees nu misdaad en straf (beide Dostojevski en redelijk recentelijk vertaald door Hans Boland) en het is zoooo goed en helemaal niet moeilijk te lezen

Heb zoveel plezier ermee

(Dus ja ik bedoel, laat je niet afschrikken)

5 likes

Ik lees net dit. Wat erg. Zo jong nog. Zij schreef echt leuke boeken.

2 likes

Ik heb recent Witte Nachten gelezen en dat vond ik een mooi verhaal, maar wel echt een verouderde vertaling (hoewel de slechte editing/typfouten etc van de editie wel nog vervelender waren), dus deze tip komt voor mij op een goed moment, bedankt!

1 like

:pensive:

Het boek wat zij heeft geschreven over de periode na haar diagnose is ook heel aangrijpend - zeker omdat zij normaal juist van die luchtige/grappige boeken schrijft.

4 likes

Is dat What Does it Feel Like? Die moet ik nog lezen, ga ik binnenkort doen denk ik.

3 likes

Oh damn ik vond haar boeken als tiener echt het hoogtepunt van humor! Wat erg zeg, ik wist helemaal niet dat zij ziek was.

7 likes

Ja, dat is dat boek inderdaad. Ik vond dat boek erg goed.

2 likes

Ik ook niet dus schrok echt. Heb alles van haar gelezen volgens mij, behalve dan het boek waar @Drosera het over heeft.

2 likes

Werd eens tijd!

8 likes

Linda van Rijn

1 like

Dank jullie wel allemaal! Ik ga vandaag even naar de bibliotheek om te kijken voor Jenny Colgan en Linda van Rijn. En ben ‘films die nergens draaien’ inmiddels aan het luisteren.

2 likes

In de auto naar het werk (+/- 60 minuten enkele reistijd) luister ik graag luisterboeken. Ik ben nu aan ‘t hooge nest van Roxanne van Ieperen, deze stond al erg lang op mijn lijstje. Maar amai, lijkt gewoon alsof ik naar een studieboek van 3vwo luister. Het valt echt zwaar tegen.

Het was wel Loretta Schrijver welke hem voor las :broken_heart: dat was wel even gek om te horen

1 like

Paulien Cornelissen - De verwarde cavia (beide delen) vond ik ook erg leuk en makkelijk om te lezen.

5 likes

Ik moet nog 100 pagina’s in wie is van hout voor m’n leesclub over 2 uur en nog 250 pagina’s in misdaad en straf voor mn boekenclub om 19:00 vanavond Lets go!!

5 likes

Kroegpraat had eind november weer een aflevering met boekentips. Zaten wel leuke dingen tussen. En ze staan er deze keer onder gelinkt in de opmerkingen.

1 like