Oeh echt leuk dit soort favorietenlijstjes!
Ik hou erg van fantasy en literatuur. Toevallig zijn de fantasyboeken me dit jaar het meest bijgebleven.
Favorieten dit jaar:
Ik vond dit zo’n bijzonder boek, echt een heel dromerige manier van fantasy vertellen. De personages maken een reis, wat in een soort toneelstuk wordt uitgebeeld. Ik zat er echt helemaal in, moeilijk weg te leggen.
Van dezelfde schrijver, meer sci-fi dit keer. Kreeg een beetje Interstellar vibes. Overbruggen van tijd en ruimte door de band die je met mensen hebt. Ook weer heel bijzonder.
Tof fantasyboek, soort detective en YA fantasy ineen. Las het in een ruk uit.
Een combinatie tussen fantasy en literatuur. Uniek boek, bleef nog lang hangen.
Wat ik echt kutboeken vond:
Ik las deze epische sci-fi serie maar vond er echt geen reet aan. Alleen maar intens lange monologen en onboeiende karakters. Elke keer als er iets spannends ging gebeuren was er weer een time jump van 100 jaar dus alle spanning er gelijk af.
Deze werd best wel gehyped, over een eerste liefde en een meisje dat daar helemaal in mee gezogen wordt. Ik vond het vrij infantiel allemaal (en ja ben zelf ook hoteldebotel verliefd geweest). Het werd verpakt als hoogstaande literatuur maar ging eigenlijk gewoon over een chronisch ontevreden chick die als tiener verliefd was op een jongen met een grote leuter en verder geen persoonlijkheid, en daar nu nog steeds mee bezig is, ook al heeft ze inmiddels een gezin. Snap nog steeds de lovende recensies niet.