Ah ja ik zie dit staan als ik gericht zoek op een titel of auteur idd, maar ben eigenlijk op zoek naar iets waarbij ik gewoon in de hele database kan kijken zonder per se gericht te zoeken
Ik vind het altijd het makkelijkste om gewoon via de bol.com site de boeken die ik wil lezen toe te voegen aan mijn kobo haha.
Ik lees ook alleen in bed! Ik vroeg me dat pas ook af, ik vind lezen echt een avond activiteit, ik kan dat niet overdag, net als films kijken!
Maar ik probeer wel minimaal 50 bladzijden te lezen voor ik ga slapen.
Ik luister boeken in de auto en lees in bed!
Leuk om te weten! Dan ga ik maar vaker mijn boek erbij pakken als ik op de bank zit. Ook wel beter dan mijn telefoon.
Even in een spoiler want saaie screenshots, maar in de bol.com (dus niet de Kobo bol.com) app kan dit. Je kunt dan als je een boek hebt gevonden gewoon klikken op Lezen in Kobo Plus en dan wordt ie toegevoegd aan je Kobo bol.com app.
Je hebt meer filters om op te zoeken (genre bijvoorbeeld), maar soms is ie dan ineens het filter Kobo Plus kwijt dus die moet je dan opnieuw instellen. Je kunt ook sorteren op Populariteit (dat doet ie trouwens automatisch) dus dan heb je de meest gelezen boeken bovenaan.
Ik gebruik de Kobo bol.com app nooit om nieuwe boeken te zoeken, ik heb altijd het idee dat ik daar maar 0,1% van de beschikbare boeken zie.
had deze lijst voor een deel al, maar specifiek door gaan zoeken en uiteindelijk nog best een mooie lijst voor jullie!!!
Summary
Elena Ferrante - Neapolitan Novels: My Brilliant Friend, The Story of a New Name, Those Who Leave and Those Who Stay, The Story of the Lost Child; The Lost Daughter, The Lying Life of Adults, The Days of Abandonment
Auður Ava ĂlafsdĂłttir - Hotel Silence, Miss Iceland, Butterflies in November, Animal Life
Kathy Wang - Impostor Syndrome
Euphoria - Lily King
Karina Sainz Borgo - It would be night in Caracas
Banana Yoshimoto - Kitchen, Hardboiled & Hard Luck, Goodbye Tsugumi
Sylvia Plath - The Bell Jar
Eliza Clark - Boy Parts
Narine Abgaryan - To Go On Living
Nataliya Deleva - Four Minutes
Bharati Mukherjee - Jasmine
Dolores Reys - Eartheater
Alina Bronsky - The Hottest Dishes of the Tartar Cuisine, Broken Glass Park, Baba Dunjaâs Last Love
Negar Djavadi - Disoriental
Chantel Acevedo - The Distant Marvels, The Living Infinite
Audrey Schulman - Theory of Bastards
Bridget Collins - The Silence Factory
Diana Clarke - Thin Girls
Amir Ahmadi Arian - Then the Fish Swallowed Him
James Han Mattson - Reprieve
Louise Nealon - Snowflake
Tara June Winch - The Yield
Robin Wall Kimmerer - Braiding Sweetgrass
Claudia Pineiro - A Little Luck; Elena Knows
Ronan Hession - Panenka
Celia Dale - Sheepâs Clothing, A Helping Hand
Audrey Schulman - Three Weeks in December
Chanelle Benz - The Gone Dead
Morgan Jerkins - Caul Baby
Deorah Levy - Swimming Home
Caitlin Starling - The Starving Saints
Vanessa Onwuemezi - Dark Neighbourhood
Annie Ernaux - A Womanâs Story
Bora Chung - Cursed Bunny
Catherine Chogey - Pet
Rebecca Makkai - I Have Some Questions for You
Viola Di Grado - Hollow Heart
Aley Waterman - Mudflowers
Nicole Krauss - Great House
Elisa Shua Dusapin - Winter in Sokcho
Carellin Brooks - One Hundred Days of Rain
Marcelo Hernandez Castillo - Children of the Land
Ladee Hubbard - The Rib King
Jasmin Iolani Hakes - Hula
Guadalupe Nettel - Still Born
Christina Hesselholdt - Companions
Gina Apostol - Insurrecto
Fernanda Melchor - Hurricane Season
Shokoofeh Azar - The Enlightenment of the Greengage Tree
Olga Tokarczuk - Drive Your Plows over the Bones of the Dead, Flights, The Empusium, The Books of Jacob
Mieko Kawakami - Ms Ice Sandwich
Camilla Grudova - The Dollâs Alphabet
Algemene tips:
- het is inderdaad best lastig zoeken en de kans is klein(er) dat je een exact boek vindt.
- sommige uitgevers hebben opeens veel of zelfs bijna alles op kobo plus staan. goede (op dit moment) zijn: europa editions (veel wereldliteratuur), en nu zelfs fitzcarraldo editions!!! (met die mooie blauwe kaften). op uitgever zoeken kan helaas niet, maar als je zelf het aanbod van de uitgever opzoekt heb je best grote kans dat je 'm wel vindt.
- zoeken op de suggesties bij een boek dat je leuk vindt en dan scrollen tot ergens âkobo plusâ bij staat heeft me ook aan veel goede boeken geholpen
Ik ben pas op 10% maar ik vind het wel heel hoogdravend met al die referenties naar andere literatuur
. Doet me een beetje aan de wereld van sofie denken (dit is vast een belediging voor de wereld van sofie).
Ja beetje pretentieus maar vond dat wel passen bij de hoofdpersoon
Ik ben al het blauw van de hemel aan het lezen, wat een kutboek. Ik had hele hoge verwachtingen nav recensies op goodreads maar mensen hebben geen smaaaak!!! De hoofdpersoon is een misogyne zak met nul karakterontwikkeling of zelfreflectie. De twee belangrijke vrouwen in het boek zijn zo typisch en achterhaald beschreven: het gemene wijf dat wraak neemt op andere vrouwen en de sad manic pixie girl. HOE zijn mensen zo positief over dit boek ![]()
Ein-de-lijk iemand die mijn mening deelt!!!
Ik had dit echt zo erg met het boek Blue Sisters (hele goede recensies op goodreads/youtube etc.) het idee van complexe familiebanden/zussen trekt mij heel erg, maar ik wist niet dat het boek ging over rijke, privileged vrouwen (en natuurlijk was er één zus model), heb daar echt nul interesse in ![]()
Oh no ik heb die ook in huis gehaald na positieve reviews
nog niet aan begonnen, maar dit stemt niet hoopvol haha.
Ja walgelijk boek en ik kan niemand die dit mooi vind serieus nemen (sorry
)
Er is nog zoân heel populair boek wat echt zo teringkut is, over een jongetje dat een zomer moet werken op een boerderij omdat hij thuis heel kut is en daar dan heel slecht behandeld wordt, ook echt zo slecht geschreven, een soort a little life voor mensen met drie actieve hersencellen, ik zal de titel even proberen te zoeken zodat je je die kunt besparen
Edit: liften naar de hemel
Ha ik dacht dat deze werd bedoeld maar idd dit is een stom boek.
Ik had voor mijn kerstpakket een bon die je bij lokale winkeliers kon uitgeven en ik heb bij de boekenwinkel Al het blauw van de hemel én Liften naar de hemel gehaald ![]()
![]()
Ik vond ze allebei wel mooi hoor haha. Boeien wat een paar forummers ervan vinden toch.
Ik vond waar de rivierkreeften zingen dan weer niet zo boeiend terwijl daar ook veel mensen enthousiast over waren.