3 in een maand is veel voor mij! Nu toch na jaren weer verder met Project Hail Mary.
Had echt een goede eerste maand!
Children of Time was echt fantastisch. Adrian Tchaikovsky is echt een van mijn favoriete auteurs tegenwoordig. Hij heeft zulke orginele ideĆ«n en personages. Ik wil de serie echt graag verder lezen, maar ik heb er twee maanden over gedaan, dus ga eerst even iets anders lezenš
Haalt het niet bij Lampje, maar vond het weer goed!
Mijn gelezen boeken van Januari.
Mijn favoriet was Name of the Wind. Zo lang uitgesteld, maar die trok ik als eerste uit mijn TBR jar en ik heb er echt van genoten. Zo goed geschreven, al vind ik de hoofdpersoon wel arrogant maar uiteindelijk vond ik dat toch niet zo erg.
Percy Jackson heb ik aan mijn dochter voorgelezen en ik blijf het leuk vinden en zij gelukkig ook.
De rest vond ik prima, niet heel bijzonder, Goddess of the River vond ik niet veel aan, kwam denk ik door de schrijfstijl.
Wat lezen jullie allemaal snel! Mijn doel maar niet echte doel is om dit jaar 20 boeken uit te lezen, denk niet dat ik dat ga halen haha
Maar ik lees alleen in bed, jullie ook overdag of in de avond denk ik?
Ik lees inderdaad veel op andere momenten, tijdens de pauze op mijn werk, 's avonds als mijn dochter op bed ligt, heel soms kijk ik wel tv mee met mijn man, maar meestal ben ik aan het lezen. Ik werk ook parttime en op de dagen dat ik vrij ben werk ik soms voor mezelf en zo niet, dan lees ik ook.
Ik lees in principe alleen in bed, maar als ik dan eenmaal goed in een boek zit lees ik soms ook overdag of savonds op de bank (ik zit ziek thuis dus die ruimte is er ook). Daarnaast lees ik sochtends ook altijd even in bed, 20 minuten ofzo. Ik vind dat fijn om zo rustig wakker te worden.
Mijn telefoon neem ik niet mee in mān slaapkamer. Dus mān keuzes zijn ook slapen of lezen.
Ik luister ook boeken! Onderweg, tijdens het opruimen⦠En verder inderdaad voordat ik ga slapen.
Ik verbaas me ook altijd in dit topic inderdaad! Ik vind mezelf dan echt een niksige lezer haha, maar dat slaat natuurlijk ook nergens op want het niet een prestatieding natuurlijk.
Iemand een tip om in de app van Kobo/bol.com engelstalige titels te vinden? Soms ben ik benieuwd of er populaire boeken op staan maar ik lees het liefst in het engels als dat ook de oorspronkelijke taal is van het boek, handmatig titels opzoeken kan natuurlijk maar ik vraag me af of dit ook makkelijker/sneller kan
Hoe was katabasis? Ik vond babel echt fantastisch. Is het dan een aanrader?
Je kunt filteren op taal toch? Of bedoel je dat niet
Kobo zelf weet ik niet maar op kobo plus staat bar weinig Engels! Ik lees normaal ook alleen maar Engels, maar met Kobo Plus dus niet ![]()
valt wel mee, alleen is vooral lastig zoeken. en minder vaak geluk als je een bepaalde titel zoekt. maar ik heb echt prima engelse boeken gelezen. zou later wel ff lijstje bouwen. zo staan bijv bijna alle boeken van elena ferrante er in het engels op.
Ja kobo vind ik sowieso niet lekker zoeken want heel vaak vind ik dingdn pas na heel lang zoeken.
Maar ik zou heel graag het lijstje willen hebben! ![]()
![]()
![]()
In de app? Ik probeerde al even of ik die optie zag staan, maar volgens mij niet.
@instantramen oehh ik zou ook wel heel blij zijn met een lijstje populaire Engelstalige boeken op Kobo plus!
Ik heb alleen yellowface gelezen dus geen idee maar ik vond katabasis prima leuk! Een soort combinatie van harry potter en PhD / academische wereld trauma
Ik vond Babel leuk en katabasis ook.
Ik nen blij met een boek per maand. Binnenkort ga ik wat meer reistijd hebben en ik koppel dat maar als een lees moment. Als ik het red dan kan ik ongv 2 uur per dag lezen.
Voor nu vaak savonds of in het weekend in de ochtend.
Ik lees sowieso niet snel! En ook niet megaveel, maar het gaat beter als ik elke ochtend een half uurtje lees, meteen als ik wakker word (ben wel zzp-er dus mijn ochtendroutine is sowieso chill haha)
Zo zit ik wel echt in een boek en pak ik het ook vaker tussendoor op.