Het algemene boekentopic #4

Ik heb in maart 7 boeken uitgelezen en 1 weggelegd:

• Alleen en duizend mensen - Malou Holshuijsen (als luisterboek): ik kwam er lastig in omdat je elk hoofdstuk wisselt tussen ‘heden’ en ‘verleden’, maar werd op een gegeven moment gepakt en wilde toen niet meer stoppen. Prachtig, ontroerend boek over een eindredacteur waarbij een van haar gasten in de talkshow zelfmoord pleegt en je tijdens het lezen van het boek achter hun band komt. :star::star::star::star::sparkles:
  • En wat dan liefde is - Lisette Jonkman: leest makkelijk weg, leuke roman met een niet standaard liefdes verhaal :star::star::star::star:
  • Mijn vrouw pikt zeepjes: colums van Joost Prinsen. Vermakelijk, korte verhalen, lekker om te lezen als je maar een paar minuten hebt. :star::star::star::sparkles:
  • Dertig dates cadeau - Noor Spanjer: dit boek wisselt de dates af met inhoudelijkere informatie over singles, hoe de maatschappij naar singles kijkt etc. Die hoofdstukken spraken mij niet zo aan. De dates waren ‘wel leuk’ :star::star::star:
  • Rode schoenen - Joanne Harris (luisterboek): het vervolg op de andere boeken van Vianne die ik al luisterde. Dit maal in Parijs waar ze een nieuwe chocolaterie opent. De hoofdstukken zijn vanuit Vianne, haar dochter Annie en een nieuwe “vriendin” Zozie geschreven. Ook hier werd ik in het verhaal meegezogen al viel het einde een beetje tegen… :star::star::star::sparkles:
  • Wie heeft er wel een boek bij zich? - Johan Goossens: net als het boek van Joost Prinsen een verzameling van colums. Nu vanuit Johan, een leraar op het MBO niveau 2. Schokkende maar ook hartverwarmende verhalen. :star::star::star::star:
  • De zoetheid van perziken - Joanne Haris (luisterboek): en weer een vervolg in de Vianne serie. Deze sprak mij (nog) meer aan. Vianne keert terug naar Lansquenet waar nieuwe vreemdelingen zijn komen wonen. Diverse moslim families die niet allemaal even welkom worden ontvangen. Ik vind dit boek veel realistischer dan de andere, minder magie. :star::star::star::star::sparkles:

Over Leven van Isa Hoes heb ik weggelegd. Ik kon er niet in komen en was het tegen mn zin in aan het lezen.

10 likes

Wel totaal andere genres, maar 2 andere boeken die ik fijn vond voor een reading slump: Paulien Cornelisse - De verwarde cavia en Alison Epsach - The Wedding People.
En qua thrillers: Nicci French Maud O’Connor series. Kwam ik ook snel in.

5 likes

Hoe vond jij deel twee in verhouding tot de rest? Ik was namelijk best wel enthousiast over het eerste deel maar vond deel twee zo mwah dat ik de serie afgeschreven had, maar de synopsis van drie en vier klinkt wel weer interessant…

Ik vond deel 1 het beste, deel 2 vond ik prima, maar ook heel frustrerend om te lezen. Deel 3 was echt totaal anders; qua opzet deed dat me meer denken aan Cluedo. Ik vond deel 2 en 3 in ieder geval niet te vergelijken omdat het zo anders was. Zou het dus wel proberen.
Deel 4 heb ik nog niet gelezen.

Net niet genoemd, maar de thrillers van Mathijs Deen vind ik ook echt aanraders!

2 likes

Okee cool, dank je! Dan ga ik eens kijken wat de bieb al heeft, nadat ik de reeks van Mathijs Deen uitheb (!) want dat is momenteel mijn crack haha

2 likes

Ik vind de boeken van MJ Arlidge ook top hiervoor! Lekker korte hoofdstukken en verandering van perspectief telkens waardoor de spanning goed opbouwt.

2 likes

Ik lees graag regelmatig luchtige/feelgood boeken die gewoon lekker weg lezen. Maar feelgood boeken zijn bijna altijd romances en ik was helemaal klaar met dat standaard riedeltje met nietsige mannen.

En toen had ik ergens wat tips gevraagd voor feelgood boeken die ergens anders over gaan of waar de romantiek iig niet het hoofdverhaal is, en toen tipte iemand cosy fantasy als lichte boeken en dat was echt een schot in de roos voor mij!

Er zit meestal ook nog wel wat romance in, maar er is ook nog meer aan het verhaal dan alléén dat.
(Met de kanttekening dat je wel moet opletten dat je niet in romantasy terecht komt :upside_down_face: op de reddit ervan staan veel tips en ook een “without romance” kopje)

Ik heb nu de Emily Wilde serie gelezen en dit vult voor mij ook heel goed die behoefte om gewoon lekker te lezen en te ontspannen.

@Kusjessoldaat ik denk dat die Wizard’s Guide to Defensive Baking die jij tipte hier ook wel onder valt?
En @Marquez ik moest ook aan jou denken omdat jij ook niet zo lang geleden hebt gepost met een vergelijkbare vraag! Ik heb Hotel 21 nav daarvan gelezen en die was inderdaad ook leuk

7 likes

Ha, ik zat net bij iemand in de trein die dat aan het lezen was. Vroeg me al af wat het voor soort boek was

2 likes

Legendes en lattes is ook leuk als je niet van de romance houdt. In rewitched is de romance ook maar minimaal aanwezig. Emily wilde is ook leuk maar wel een beetje romance. Oh en van dezelfde schrijfster Agnes auberts mystieke kattenopvang, ook met maar een klein beetje romance

2 likes

Heb m ff prioriteit gegeven dus inmiddels uit, maar het is weer een toppertje hoor! Lekker spannend, gothic, bloederig en vlot geschreven. Ik ben wel fan van Laura Purcell :slightly_smiling_face:‍:arrow_up_down:

Ik ben voor het eerst boeken op mijn ereader aan het zetten via adobe digetal, alleen krijg ik op mijn ereader steeds een foutmelding dat de boeken vergrendeld zijn van ADE. Kobo heeft een stappenplan op hun website wat je dan moet doen en dat volg ik en dan ik krijg opnieuw de foutmelding :sob:

Iemand tips?

Ik ken Adobe digetal niet, maar misschien dat het lukt om de boeken via send.djazz.se naar je Kobo te sturen? Op je Kobo ga je (via beta) naar dezelfde website, daar kan je de code vinden die je op je telefoon/laptop invoert op de website.

1 like

Heb je hier wat aan?

Ik denk dat het probleem is dat ik mijn e reader niet kan autoriseren. Ik lees online dat het kan helpen om ADE 3.0 te instaleren, ipv 4.5, wat ik nu heb. Alleen voor de 3.0 versie kan ik niet meer instaleren op deze computer. Ik ga nu even de andere website gebruiken.

@Twijfelaar ik ben al heel veel stappen verder helaas :stuck_out_tongue:

Oke het is me gelukt om ze via deze weg op mn ereader te zetten, alleen het boek bevat nu geen letters!?!? ik ben gewoon al uren bezig en ik wordt helemaal gek

Staat je ereader niet op donkere modus en dat je ze daardoor niet kan zien? Dat heb ik weleens gehad met boeken.

Hmm ik denk het niet, ik zie dat nergens!

1 like

Had je het vinkje bij “Kepubify” aan gelaten? Want ik weet niet of het wel werkt als dat vinkje uit staat

Ja die stond zeker aan!

Ik lees op reddit wel dat veel andere mensen ook problemen hebben en hun kobo willen weggooien :joy:.

Echt een random leesmaand, niks sprong eruit helaas. Uit leesellende maar een interieurboek gepakt.

4 likes