Het algemene boekentopic #4

Hoe vond jij deel twee in verhouding tot de rest? Ik was namelijk best wel enthousiast over het eerste deel maar vond deel twee zo mwah dat ik de serie afgeschreven had, maar de synopsis van drie en vier klinkt wel weer interessant…

1 like

Ik vond deel 1 het beste, deel 2 vond ik prima, maar ook heel frustrerend om te lezen. Deel 3 was echt totaal anders; qua opzet deed dat me meer denken aan Cluedo. Ik vond deel 2 en 3 in ieder geval niet te vergelijken omdat het zo anders was. Zou het dus wel proberen.
Deel 4 heb ik nog niet gelezen.

Net niet genoemd, maar de thrillers van Mathijs Deen vind ik ook echt aanraders!

2 likes

Okee cool, dank je! Dan ga ik eens kijken wat de bieb al heeft, nadat ik de reeks van Mathijs Deen uitheb (!) want dat is momenteel mijn crack haha

2 likes

Ik vind de boeken van MJ Arlidge ook top hiervoor! Lekker korte hoofdstukken en verandering van perspectief telkens waardoor de spanning goed opbouwt.

2 likes

Ik lees graag regelmatig luchtige/feelgood boeken die gewoon lekker weg lezen. Maar feelgood boeken zijn bijna altijd romances en ik was helemaal klaar met dat standaard riedeltje met nietsige mannen.

En toen had ik ergens wat tips gevraagd voor feelgood boeken die ergens anders over gaan of waar de romantiek iig niet het hoofdverhaal is, en toen tipte iemand cosy fantasy als lichte boeken en dat was echt een schot in de roos voor mij!

Er zit meestal ook nog wel wat romance in, maar er is ook nog meer aan het verhaal dan alléén dat.
(Met de kanttekening dat je wel moet opletten dat je niet in romantasy terecht komt :upside_down_face: op de reddit ervan staan veel tips en ook een “without romance” kopje)

Ik heb nu de Emily Wilde serie gelezen en dit vult voor mij ook heel goed die behoefte om gewoon lekker te lezen en te ontspannen.

@Kusjessoldaat ik denk dat die Wizard’s Guide to Defensive Baking die jij tipte hier ook wel onder valt?
En @Marquez ik moest ook aan jou denken omdat jij ook niet zo lang geleden hebt gepost met een vergelijkbare vraag! Ik heb Hotel 21 nav daarvan gelezen en die was inderdaad ook leuk

7 likes

Ha, ik zat net bij iemand in de trein die dat aan het lezen was. Vroeg me al af wat het voor soort boek was

2 likes

Legendes en lattes is ook leuk als je niet van de romance houdt. In rewitched is de romance ook maar minimaal aanwezig. Emily wilde is ook leuk maar wel een beetje romance. Oh en van dezelfde schrijfster Agnes auberts mystieke kattenopvang, ook met maar een klein beetje romance

2 likes

Heb m ff prioriteit gegeven dus inmiddels uit, maar het is weer een toppertje hoor! Lekker spannend, gothic, bloederig en vlot geschreven. Ik ben wel fan van Laura Purcell :slightly_smiling_face:‍:arrow_up_down:

Ik ben voor het eerst boeken op mijn ereader aan het zetten via adobe digetal, alleen krijg ik op mijn ereader steeds een foutmelding dat de boeken vergrendeld zijn van ADE. Kobo heeft een stappenplan op hun website wat je dan moet doen en dat volg ik en dan ik krijg opnieuw de foutmelding :sob:

Iemand tips?

Ik ken Adobe digetal niet, maar misschien dat het lukt om de boeken via send.djazz.se naar je Kobo te sturen? Op je Kobo ga je (via beta) naar dezelfde website, daar kan je de code vinden die je op je telefoon/laptop invoert op de website.

1 like

Heb je hier wat aan?

Ik denk dat het probleem is dat ik mijn e reader niet kan autoriseren. Ik lees online dat het kan helpen om ADE 3.0 te instaleren, ipv 4.5, wat ik nu heb. Alleen voor de 3.0 versie kan ik niet meer instaleren op deze computer. Ik ga nu even de andere website gebruiken.

@Twijfelaar ik ben al heel veel stappen verder helaas :stuck_out_tongue:

1 like

Oke het is me gelukt om ze via deze weg op mn ereader te zetten, alleen het boek bevat nu geen letters!?!? ik ben gewoon al uren bezig en ik wordt helemaal gek

Staat je ereader niet op donkere modus en dat je ze daardoor niet kan zien? Dat heb ik weleens gehad met boeken.

Hmm ik denk het niet, ik zie dat nergens!

2 likes

Had je het vinkje bij “Kepubify” aan gelaten? Want ik weet niet of het wel werkt als dat vinkje uit staat

2 likes

Ja die stond zeker aan!

Ik lees op reddit wel dat veel andere mensen ook problemen hebben en hun kobo willen weggooien :joy:.

Echt een random leesmaand, niks sprong eruit helaas. Uit leesellende maar een interieurboek gepakt.

4 likes

De cover van dat interieurboek is echt mijn nachtmerrie, niks zo seksloos als op kleur sorteren (behalve mss de paar posts van mensen die hun boeken omgedraaid in de kast hadden gezet zodat het rustiger oogt).

9 likes

Oh pff! Vervelend zeg.

Zelf gebruik ik Calibre met een plugin (heet ACSM geloof ik). Heb je dat ook geprobeerd?

2 likes