De cover van dat interieurboek is echt mijn nachtmerrie, niks zo seksloos als op kleur sorteren (behalve mss de paar posts van mensen die hun boeken omgedraaid in de kast hadden gezet zodat het rustiger oogt).
Oh pff! Vervelend zeg.
Zelf gebruik ik Calibre met een plugin (heet ACSM geloof ik). Heb je dat ook geprobeerd?
Dat hele boek is mijn nachtmerrie.
Ik irriteer me echt aan die twee vrouwen, ik zag dat ze een voorraad kast hadden āgeorganiseerdā en dat was ook op kleur ipv producten en dan hadden ze echt onzin dingen zoals 3 blikken soep op zoān draaischijf, echt waar gaat dit over ![]()
Hoe vond je 2 prinsen?
Haha ja ze werken voor klanten met tijd, geld en personeel te veel dus wat valt er nog te doen. Gat in de markt wel
Thematisch sterk, beetje sprookjesachtig en mythisch maar dan net niet sterk genoeg aangezet waardoor het een beetje ongeloofwaardig werd. Wel echt de moeite waard om te lezen, met name het stuk over de jeugd van de hoofdpersoon, dat deels op echte gebeurtenissen is gebaseerd.
Ik heb The Power van Naomi Alderman gelezen en alhoewel ik het wel een interessant idee vond en het sterk begon, vond ik de tweede helft echt lastig om doorheen te komen.
Ik ben nu bezig in Children of Time van Adrian Tchaikovsky en die vind ik wel echt geweldig, ik ben nu op de helft en ik had nooit gedacht dat ik het leven van de spinnen zo interessant zou vinden, haha. Ik vind het wel echt een pittig boek qua Engelse taal, ik kan elke pagina wel iets opzoeken.
Een deel van de boeken die ik afgelopen maanden gelezen heb!
Long Island Compromise vond ik echt heerlijk, was even inkomen op het begin maar daarna vloog ik er doorheen. In tijden niet meer zo in een boek gezeten. Over een disfunctionele, mega rijke Joods-Amerikaanse familie, mensen vergelijken het een beetje met Succession.
Still Born vond ik ook mooi, heel liefdevol hoe de relaties beschreven werden, heel warm en menselijk. Gaat over ouderschap, maar ook in de niet-traditionele zin (als in wel voor een kind een ouderfiguur zijn, zonder biologische relatie).
Russo Ukranian war vond ik ook boeiend, krijgt een betere achtergrond van de oorlog en opbouw dan alleen van krantenartikelen zo.
Vroeger ben ik ooit eens aan de Twilight boeken begonnen. Ik had dacht ik de eerste twee films gezien maar misschien ook wel alleen deel 1. We gingen op vakantie en ik had de boeken meegenomen en had er echt zin in om ze te gaan lezen die vakantie. De films vond ik echt ge-wel-dig dus ik zag er echt naar uit en had de boeken speciaal bewaard voor die vakantie. Maar ik vond er helemaal niks aan. Bella was een zeur, het was allemaal langdradig en die driehoeksverhouding vond ik helemaal suf. Ik was zo teleurgesteld maar dacht wel van goed de films zijn top dus dan weet ik over x jaar wel hoe het afloopt. Zo ging het ook.
Alleen toen vond ik laatst in de kringloop het tweede korte leven van Bree Tanner en ik dacht vooruit laat ik die eens herlezen want die vond ik volgens mij wel okƩ. En @Bakkes had wel eens gezegd dat ze de boeken goed vond dus ik dacht we doen een poging. Die novelle is idd een goed kort verhaal. Dus ik dacht we gaan de rest van de boeken ook verzamelen en ze gewoon nog eens lezen. Het duurde even maar toen had ik ze allemaal en ben ik met het eerste deel begonnen.
Maar nu komt het ik vond de boeken leuk en ik vloog er doorheen! Oké er zitten erg rare dingen in zoals dat inprenten en discriminerend is het ook, twilight is niet geweldig geschreven als je gaat letten op hoe vaak hij boos is of woedend of kwaad of⦠Maar ik vond het dus leuk om Bella haar gedachten te lezen en daar in mee te gaan, die hele depressieve periode in Nieuwe maan vond ik ineens heel logisch en niet zeurderig (ik las op Reddit iets over dat ze zo herkenbaar is als ze zo depri is ivm haar verliefdheid, dat had ik nog nooit meegemaakt toen ik het voor het eerst las dus misschien is dat het) en er waren best wat dingen uit de films die nu meer inhoud hebben/logischer zijn.
Ik vind het trouwens heel knap hoe goed ze deze boeken hebben verfilmd. Breaking Part 1 en 2 vind ik wel echt vele malen beter dan het boek. Het boek is spannend maar de films⦠Ha ik baalde zo hard toen ze haar ogen open deed en die film stopte en we een jaar moesten wachten en al die tijd geen spoilers lezen want we wilden het einde niet weten. En oh man mijn vriendin en ik zaten op het puntje van onze stoel toen ze gingen vechten tegen de Volturi en er allemaal leuke personages dood gingen. We dachten alleen maar NEE wat gebeurt hier?! Die hele bioscoopervaring was trouwens top want zo zaten heel veel in de zaal haha. (op de films is ook genoeg aan te merken ik heb de films al vaak herkeken en elke keer valt me weer op hoe slecht die kapsels en de make-up zijn en dan die stemmen van die wolven)
Volgens mij is dit voor het eerst dat ik een jeugdboek nu wel leuk vind en vroeger niet. Ik ben wel benieuwd of jullie dat eens hebben gehad? En met welk boek?
Echt leuk om je enthousiasme te lezen door je verhaal heen haha! Ik kan me nog goed herinneren dat ik na film 1 thuis kwam en ook meteen de boeken wilde lezen. Ik vond het wel meteen verslaafd (maar ik was ook een zeurderige, depri tiener dus dat past wel bij de vibe
) en heb na deel 3 in het NL alle 4 de boeken opnieuw in het Engels gelezen omdat 4 nog niet uit was in het Nederlands.
Je hebt tegenwoordig ook Midnight Sun (Twilight vanuit Edwards perspectief). Dat vond ik weer heerlijk trashy een paar jaar terug, dus mocht je die nog niet hebben gelezenā¦
Oh en op je vraag, ik heb het tot nu toe alleen andersom gehad (dingen die als 20 jarige fantastisch vond maar met reread in zie hoe slecht het eigenlijk is haha)
Ik heb deze week De laatste dagen van de dorpsgek gelezen. Gaat over geestelijke gezondheid(szorg) op het (Friese) platteland. Echt een mega interessant boek en ik vloog er doorheen. Ook voor iedereen die niks met ggz, Friesland of het platteland te maken heeft. Echt een aanrader!
Vandaag begonnen in de Hollander van Matthijs Deen en een begin gemaakt in Het Derde Rijk (KnausgƄrd)
Ik heb Children of Time uit en ik vond het echt een goed boek, wel heel technisch en vooral veel world building, maar ook wel een sterk verhaal. Ik ben wel benieuwd naar de volgende boeken maar ik moet even bijkomen van de moeilijke taal.
Nu begonnen in Wild Dark Shore van Charlotte McConaghy en dat begint al heel sterk.
@Janniebeton ah ik was Long Island Compromise vergeten. Ik had die opgezocht maar was toen begonnen in Fleishmann is in Trouble van dezelfde schrijver. Ben heel benieuwd!
Ik kwam er juist niet doorheen en heb het moeten wegleggen. Ik geef het later nog wel een kans misschien.
Ik ben nu op een derde en ik ben wel benieuwd waarom je er niet doorheen kwam, haha. Ik vind het best intrigerend geschreven!
@twijfelaar ik herken allebei wel. Ik ben nu halverwege en vind dat er een goede spanningsboog in zit. Ik wil graag weten wat er gebeurd is. En tegelijkertijd is de spanningsboog of het tempo niet groot genoeg om echt lekker door te willen lezen.
Heeft iemand nog leuke kobo plus tips? Niet te moeilijk graag, ik hoef geen hoogstaande literatuur. Maar ook geen slechte vertalingen of echt slechte/domme boeken (al het blauw van de hemel looking at you
)
Ik vond lessen in chemie en waar is bernadette allebei heel leuk en makkelijk lezen.
Ik ben 3 maanden geleden aan Grand Hotel Europa begonnen, maar ik kom er gewoon niet doorheen. Iedereen lijkt zo lyrisch te zijn over dit boek. Anderen die hetzelfde hadden?
Ik vond het ook echt ploeteren!
Ik ben the great believers aan het lezen van Rebecca Makkai en ik vind het best wel een teleurstelling. Het is echt niet slecht en ik lees het ook wel uit, maar ik had er meer van verwacht. Het is echt zoān boek dat helemaal niks van je vraagt. Het onderwerp (Aids epidemie in Chicago in de jaren '80, ingewikkelde ouder-kind relaties) is wel zwaar, en met momenten is het ook wel ontroerend en meeslepend en mooi geschreven, maar ik vind het verder beetje āplatā ofzo. āEn toen ditā āen toen datā, maar behalve het verhaal zit er niet veel. Ligt het aan mij? Mis ik iets?