Het algemene boekentopic #4

De sprookjes van Grimm :heart_eyes: Maar ik heb ook de fantasiaboeken verslonden, vond de stofzuigerheks heel leuk en ben opgegroeid met Dolfje Weerwolfje

2 likes

Dit was ook helemaal een ding in de christelijke boekenwereld. Waarschijnlijk omdat er iemand gered werd en drugs en geweld duidelijk thema’s waren waar je bij uit de buurt moest blijven, maar blijf het bijzonder vinden! Haha

2 likes

Ja ik! Dat was meer op de middelbare school. Maar ik vond die boeken fantastisch. Ik vond het heel romantische en ik kon me helemaal inleven in Maaike. Het wat niet het geweld en de drugs die het deden maar die hele Domenico was gewoon super stoer en leuk en aardig en blabla.
De duiventil vond ik ook heel leuk. Heb je die in gelezen?

1 like

Dit is eigenlijk nog steeds mijn lievelingsboek

2 likes

Weet nu niet meer waarom maar vond deze toen ik klein was amazing

3 likes

Nee die ken ik niet!

Ja het was natuurlijk super romantisch dat zo een stoere jongen als Domenico viel voor een braaf en saai meisje :heart_eyes::heart_eyes: en zij kon hem dan redden :heart:

Ik wil nog steesd een keer naar Hamburg door het boek!

2 likes

Ja een groep jongeren die ging kamperen en toen ze terugkwamen was het oorlog toch? Echt heftig, ik was er ook te jong voor hahaha. Toch elke keer een beetje zenuwachtig als ik terugkwam van vakantie.

2 likes

Jaaa die serie heb ik dit jaar helemaal opnieuw gelezen, vond het als 36 jarige nog steeds goed!

1 like

Ohh die heb ik echt zovaak gelezen vroeger!

image
deze heb ik als tiener ook echt verslonden en zovaak opnieuw gelezen. Durf hem niet zo goed meer te herlezen, want waarschijnlijk helemaal niet zon goed boek.

3 likes

Ik heb toen dus in groep 7 een werkstuk gemaakt over de mijnbouw in Limburg :joy:
Iedereen deed het gewoon over tijgers of de Romeinen ofzo, kwam ik daarmee aanzetten.

3 likes

Echt heerlijk, ik heb nav dit topic allemaal klassiekers op mijn e-reader gezet. Kwam ook Els Pelgrom nog tegen, dat las ik ook supergraag, bijvoorbeeld de Eikelvreters. Zin om dat boek over oorlog in Australië te gaan lezen!

2 likes

Komt al een hoop voorbij wat ik ook graag las! Thea Beckman, Astrid Lindgren en Tonke Dragt waren wel echt mijn faves.

Krijg echt helemaal flashbacks door dit topic naar hoe ontzettend ik ín een boek zat vroeger. Heb ik nu nog zelden (voor het laatst in 2024, ik heb een aparte shelf op Goodreads hiervoor haha). Herlas ook echt vaak. Zat ik voor de vierde keer weer te janken om de gebroeders Leeuwenhart terwijl m’n moeder me riep dat we gingen eten en ik niet naar beneden wilde komen want ik was devastated :face_exhaling: good times

7 likes

Met mompel opa! Was het boek helemaal vergeten.

1 like

Ja precies dat, ik lees nog steeds veel, maar dat gevoel van helemaal in een boek gezogen worden is nog maar zo zeldzaam nu. Echt jammer.

1 like

dat is de pizzabende! maar van matthias martis, als je het googlet kom je nu vooral op een boek van een vrouw maar het waren deze boeken

image

4 likes

Wow, ja, dankjewel!

Dit was ook een grote favoriet van mij!

Geen idee hoe ik eraan kwam, was een tweedehandsje weet ik nog. Misschien de kringloop. En ik kocht met mijn zakgeld bij de Bruna kleine pocketboekjes, een soort thrillers voor kinderen? Ze hadden donkerblauwe rug met de titel dan steeds in een andere kleur. 5 piek per stuk, griezelen gegarandeerd

2 likes

Ik vind Het midden van de wereld nog steeds prachtig! Leende hem vroeger regelmatig van de bieb en heb ‘m een aantal jaar geleden tweedehands gekocht en kon er nog steeds zo van genieten :two_hearts:

1 like

Ik kom er door jou en @Bertha nu pas achter dat het een serie is? Vond dit idd zo’n tof boek, volgens mij was het toen onderdeel van vroege lijsters, zo’n boekenpakket wat je kon bestellen op de basisschool maar dacht ook op de middelbare.
Daar kwam ook andere favorieten van mij vandaan: Pjotr en Joel en veenheks

1 like

Ooh die thrillers las ik ook, je had de babysitter en ook een deel 2 waarin de babysitter uit deel 1 de stalker was

2 likes