Het algemene boekentopic #4

Oh jaaaaa natuurlijk, heb je haar boeken ook? Echt geniaal, die titels ook. Ik heb in de kast staan:

Iep!
Kukel
Dit boek heet anders
We zijn allang begonnen, maar nu begint het echt
Duizend dingen achter deuren

@Marquez oooh wat leuk, dat wist ik nog niet, hier ga ik de blits mee maken dit jaar :sunglasses:

2 likes

Jazeker!! Echt minstens de helft van die cd is m’n lievelings, zo goed!! Maar het bos was 80 is wel de allermooiste, ook weer van Joke van Leeuwen.

1 like

OTJE :smiling_face_with_three_hearts:

Mijn oma was ook erg christelijk, dus ik heb ook heel veel christelijke kinderboeken en ook streekromans gelezen, vaak zo emotioneel inderdaad. Dan las ik thuis over heksen en tovenaars en bij oma iets van Gerda van Wageningen of W. Schippers, best een leuk contrast.

1 like

De Cindy reeks van erna gianotten. Ik heb ze bij m’n ouders van zolder gehaald en m’n dochter leest ze nu. Staan wel stukken waar ik me van achter de oren krab
 Cindy is te dik, Cindy eet te veel koekjes, ze heeft vetrolletjes, dus ze moet op ballet om meer te bewegen. En dat wordt echt meerdere keren benoemd in die boeken. Andere tijden wel

1 like

Ik herinner me ook een soort griezel / tovernaars kostschool. Kinderen krijgen daar (stiekem?) magie aangeleerd. Moet ik ongeveer gelezen hebben rond de tijd dat Harry Potter uitkwam, maar dit was wel een heel ander boek / verhaallijn. Het schoolhoofd was ook evil. Jammer, kan het niet vinden als ik Google

—

Vampierenhandboek van Paul van loon ook verslonden.

2 likes

Is het niet Griezelstate van Anthony Horowitz.
Ik ben nog steeds overtuigd dat J.K Rowling daar het idee van heeft gejat. Intro dat ze elkaar ontmoeten in de trein naar school is echt zo hetzelfde. En de boeken van Harry Potter kwamen ook later uit.

2 likes

Oh de wildhof! Memory unlocked. Die hele reeks leende ik bij de bieb en heb ik verslonden. In dat rijtje las ik ook nog ‘Peggy’s paardenpension’

1 like

De serie van de steenstraat was echt een van mijn favoriete series, maar ook de olijke tweeling en de vijf en later hoe overleef ik

1 like

Yesss! Vond die echt spannend.

2 likes

Ah ja dat las ik ook! Heb je dan toevallig ook de Ronald trilogie van Alic C. Brouwer-Drost gelezen? Daar heb ik toen zo hard bij gehuild, zo zielig.

Heartland was heel populair bij de paardenmeisjes. In dat eerste deel gaat die moeder volgens mij dood door onweer ofzo? Vond het wel een ok serie maar dolfijnen waren leuker.

Yes, het is idd Cindy springt een gat in de lucht, thanks!

1 like

Misschien is dit een goed moment om hier te vragen of iemand een kinderboek herkent bij deze beschrijving: vier (?) kinderen lossen een mysterie op, één van hen heet Tommie en zijn vader heeft een pizzeria, waar ze altijd samenkomen. Misschien was het vertaald (uit het Duits? Weet het niet zeker). Dit is echt heel weinig informatie :sweat_smile: maar ik had dit boek ooit uit de bieb en vond het zo leuk, ik moet er nog steeds wel eens aan denken.

Ik was echt dol op de boeken van Laura Ingalls Wilder (kleine huis op de prairie), die boeken heb ik echt het vaakst gelezen in mijn leven (was niet zo’n grote bibliotheek in mijn dorp).

2 likes

Wowow love deze trip down memory lane :heart::heart: ik was laatst op een boekenmarkt en werd ook zo blij van de kinderboeken die ik zag liggen in de uitgaven die ik zelf las. Dolfje weerwolfje, de bende van de korenwolf en Floortje vond ik geweeeeldig.

3 likes

Blauwe plekken van Anke de Vries
Heb’m een tijdje terug herlezen, nog steeds goed :slight_smile:

En

Pudding Tarzan was ook een favoriet.

5 likes

Zijn hier ook maaike en domenico lovers? Ik en mijn zusje waren addicted :rofl: helaas niet onze eerste kennismaking toxic love!

2 likes

Ik vond Het oneindige verhaal van Michael Ende ook fantastisch

1 like

Ik heb, toen ik nog nét iets te jong was, een serie over een fictieve oorlog in (volgens mij) australie gelezen, morgen toen de oorlog begon heet het eerste boek. Ik vond dat echt een geweldige serie, had nog nooit eerder zoiets gelezen toen

3 likes

Ja dat was vet!

1 like