Het algemene boekentopic (Deel 1)

The Woman in the Window - A.J. Finn
Into the Water - Paula Hawkins
Girl on the Train - Paula Hawkins
The Mother-in-Law - Sally Hepworth
The Lost Night - Andrea Bartz
The Wife Between Us - Greer Hendrix
The Favourite Sister - Jessica Knoll
Fractured - Catherine McKenzie
Dit vond ik allemaal lekkere wegleesthrillers. En ook alles van Liane Moriarty behalve Nine Perfect Strangers.

2 likes

Mijn preorder van The Rise of Kyoshi is eindelijk verzonden! :heart:

(Avatar: The Last Airbender gerelateerd, dus zal niet voor iedereen bekend in de oren klinken haha)

Graag voor- en nafoto’s als het kan! :heart: jouw boekenkast.

3 likes

Als je de mogelijkheid hebt: Daisy Jones & The Six is als audiobook echt top, heeft een full cast. Heb zelf het fysieke boek ook wel in huis, maar heb hem dus als audio ervaren! Weet niet of ik hem net zo goed zou vinden als ik hem zo zou lezen.

Jaa dit is mijn nieuwe favoriete genre, de ‘domestic thriller’. Ken Knoll niet dus ga maar eens iets van haar lezen.

Heb je Hersenschimmen en Een schitterend gebrek gelezen? Dat zijn wat meer literaire titels die meteen bij me opkomen. En wat recentere boeken betreft is De goede zoon misschien leuk?

Daarnaast zweer ik bij zo’n beetje alles van Murakami, voor zover dat literair is. In ieder geval niet ‘gĂȘnant’ om je in het openbaar mee te vertonen.

Bij de bestverkochte boeken van Bookaroo zitten ook wel wat nieuwere literaire titels dus misschien kan je daar nog iets uit halen? Heb jij voor mij nog tips wat Nederlandse literatuur betreft? En veel plezier met Murakami ontdekken dan als je dat gaat doen! :slight_smile:

Ik heb ook Nederlands gestudeerd, maar mocht ik maar titels als Hersenschimmen en Een schitterend gebrek lezen destijds. Heb beide boeken wel gelezen overigens. Wij lazen praktisch alleen titels die minstens honderd jaar oud zijn, zoals Van den vos Reynaerde, Multatuli en Louis Couperus. Oftewel: jaloers!

Mogen het ook romans zijn of moet het echt literair zijn? (Ik weet nog steeds niet wanneer iets nou echt als literatuur bestempeld mag worden als het niet op de kaft staat. :grimacing:) Ik heb goede verhalen gehoord over De jongens van Nickel: https://www.goodreads.com/book/show/45914809-de-jongens-van-nickel (Ik krijg dit boek binnenkort zelf ook.) En ik vond Wat het hart verwoest van John Boyne prachtig: https://www.goodreads.com/book/show/35598549-wat-het-hart-verwoest Gaat over homoseksualiteit in Ierland.

En een tijdje geleden dat ik dit boek las, maar ik kon ook genieten van She Would Be King van Wayétu Moore, over het ontstaan van Liberia. Is wel magisch realisme, dus moet maar net je ding zijn denk ik.

–

Ik ben gisteren in Zout van de zee van Ruta Sepetys begonnen. Eindelijk, want die werd me hier al maanden geleden aangeraden. :nerd_face:

2 likes

Ze hebben het gehaald!

15 likes

Laat weten wat je van Zout van de Zee vindt! Staat echt al veel te lang op mijn TBR en op mijn lijst van boeken die ik wil kopen.

2 likes

Begin jij dan aan The Final Empire? :smirk:

Yes!!! :grin:

Oké, dat is al weer een stap verder in de goede richting. :joy:

1 like

Blij dat eindelijk iemand mijn mening over ilja leonard pfeijfer (of hoe je dat ook schrijft) deelt. Ik vond la superba echt extreem seksistisch, vol goedkope cliché’s , en ook wat melig moraliserend. Eigenlijk gewoon de mannelijke variant van een stationsroman, maar dan met mooiere en betere zinnen. Maar als ik dat zeg, word ik vaak wat meewarig aangestaard. Zo van ’ ze snapt het niet’. Terwijl ik denk dat ik het best wel snap maar het gewoon wat heb gehad met oude witte mannen die hun vunzigheid als literatuur proberen te verkopen. Maar dat durf ik dan vaak niet meer te zeggen

En voor de rest ben ik het helemaal eens met @Celeone, ‘wat het hart verwoest’ is echt een super boek

7 likes

Heb je deze column al eens gelezen van hem?

1 like

Ik stond echt ook op het punt om Grand Hotel Europa te kopen, tot ik nog even wat reviews op Goodreads ging checken en in een aantal daarvan werden wat seksscùnes gequote waar ik echt niet vrolijk van werd. Als je de reviews daar doorspit dan zie je wel dat je in ieder geval niet de enige bent die hem seksistisch vindt! Ik sla ‘m ook over.

2 likes

Oehhhh wil ik ook!!

1 like

Ik ben Mythos aan het lezen en het is leuk geschreven, maar toch kom ik er niet helemaal ’ in’ ofzo. Misschien omdat het steeds een beetje losstaande verhalen zijn denk ik? Meer mensen die dit herkennen?

Oh en ondertussen ben ik ook bezig met On the road van Jack Kerouac, anderen die dit ook gelezen hebben? Ook hier kom ik nog niet helemaal in

2 likes

Ja dat van Mythos herken ik wel een beetje. Eenmaal je in een verhaal zit, is het alweer gedaan en komt er weer een ander verhaal. Maar dat is ook wel het opzet van zijn boek natuurlijk. Alsnog vond ik het ook wel een interessant en leuk geschreven boek, maar ik ben het wel met je eens.

De boeken van Madeline Miller (Lied voor Achilles, Circe) zijn trouwens aanraders als je Griekse mythologie leuk vindt en liever een boek leest waar maar één verhaal centraal staat (en waar er ook dieper wordt ingegaan op de personages).

3 likes

Ja vond ik ook bij Mythos. Maar ik heb dat wel vaker bij boeken over de Griekse Mythologie. Ik had dat vroeger bvb ook al bij die boeken van Anthony Horowitz (ik weet de naam niet meer), terwijl ik zijn andere boeken verslond. Misschien toch niet helemaal mijn ding:)

1 like