Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb zoveel boeken op mijn tbr dat ik nu niet weet welke ik wil gaan lezen :upside_down_face: ga ik beginnen aan iets nieuws of een serie die ik nog niet af heb verder lezen ahhhh

2 likes

De waarheid vond ik echt zo goed! Ik heb hem ook 5 sterren gegeven, ijzersterk.

Ik lees nu trouwens Nova en Great and Precious Things, allebei van Rebecca Yarros. Net Wilder (ook van haar) uitgelezen/afgeluisterd en die vond ik best tof (hij leek me niet zo) :slight_smile:

Ja ik vond De waarheid echt zo bizar! Heb er echt even van wakker gelegen nog ‘s nachts. Wilder heb ik ook gelezen, vond ik ook echt heel tof! De rest van de serie staat ook echt op m’n TBR-lijstje.

Ja, ik heb er ook lang over nagedacht. En ik wil hem sowieso herlezen.

Ik moet wel zeggen dat ik Wilder niet Rebecca’s beste boek vind, maar wel gewoon tof :slight_smile: Ben nu deel 2 daarvan aan het lezen/luisteren.

Oh ja ik heb verder eigenlijk nog niks van Rebecca Yarros gelezen. Was wel de bedoeling, maar er kwam zoveel uit bij Z&K wat ik wilde lezen dat ik er nog niet echt aan toe ben gekomen. Welke vind jij het beste?

De laatste brief vond ik echt heel goed. Wel echt een ugly cry, haha. Heb best hard zitten huilen. Ik lees meestal gewoon het Engelse boek trouwens, want vind niet alle vertalingen van Z&K even fijn.

1 like

Heeft iemand Crazy Rich Asians gelezen? Heb net de film gekeken en die vond ik wel erg leuk.

Ik ben erin bezig! Bevalt wel tot nu toe.

1 like

Ik heb ze gelezen. Best vermakelijke boeken wat ik alleen lastig vond is de hoeveelheid verschillende namen en dat er af en toe Chinese uitspraken gebruikt werden. Ik vermoed dat deze in het fysieke boek onderaan de bladzijde vertaalt worden maar ik heb ze digitaal gelezen en dan staan ze aan het einde van het hoofdstuk. Of beter gezegd pas eind boek twee kwam ik erachter dat de vertaling zichtbaar werd terwijl ik de zijn aanklikte.

2 likes

Hier heb ik ook moeite mee! En ik heb een fysiek boek.

1 like

ik kom er steeds meer achter dat ik me moeilijk tot niet kan verplaatsen in personages (in boeken, uiteraard), en al helemaal als het boek daar juist om draait

ik merk hierdoor dat ik niet zo van lezen kan genieten als zou “moeten”, omdat ik eigenlijk iedereen vervelend en emotioneel vind haha

Ik heb net ‘de witte kamer’ uit van @Celeone

“Nu pas?!” Ja, foei. Sorry.
Ook al is er al veel over gezegd op het forum, ik wil ook nog even een korte recensie plaatsen.

Ik vond het een goed (eerste geschreven! mega knap!) boek. Persoonlijk vond ik het één ietwat lange opbouw en het einde erg snel. Ik had ook wat moeite met het tijdsbesef. Ik dacht soms dat er een week voor bij was in het verhaal, terwijl er net een dag voorbij was. Dat kan echter ook aan mij liggen natuurlijk.
Zo klink ik wel erg negatief, maar dat ben ik zeker niet! Ik heb er dingen uit geleerd (“weet je wat een witte kamer is?!“ en dan een hele uitleg). Verdere spoilers zou ik niet plaatsen :wink:
Het einde vond ik erg goed, en redelijk onverwachts terwijl er wel op ‘gehint’ werd. Ik zei daardoor dus ook meerdere malen hardop “ohhhhhh”. Ik vind het tof dat Hanna ook haar eigen verhaal heeft. Ook vond ik het grappig en leuk dat er zo expliciet over de stropdassen van Léon geschreven werd haha.

Dank Samantha voor het schrijven! Ik ga morgen beginnen aan je nieuwste boek. Ben erg benieuwd :smile:

4 likes

Ahh wat interessant. Bij welke boeken/personages had je dit bijvoorbeeld? Misschien kunnen we je tips geven aan de hand daarvan?

Ik heb besloten om m’n eigen mini-versie van The Reading Rush te gaan doen! Heb alle ongelezen dunne boeken uit m’n kast verzameld (< 200 pagina’s) en vervolgens deze gekozen:

1/ Read a book with a cover that matches the colour of your birth stone.

Mei = emerald = groen: Afgunst – Saskia Noort

2/ Read a book that starts with the word “The”.

The Old Man and the Sea – Ernest Hemingway

3/ Read a book that inspired a movie you’ve already seen.

Ik heb niets wat aan deze eis voldoet, dus ik heb gekozen voor: Perenbomen bloeien wit – Gerbrand Bakker

4/ Read the first book you touch.

Iemand gaf me dit boekje en dat bracht me op het idee om de challenge te gaan doen: Wat jij niet ziet – M.J. Arlidge

5/ Read a book completely outside of your house.

Totale zonsverduistering – Annie Dillard

6/ Read a book in a genre that you’ve always wanted to read more of.

Zelfhulpboeken: Who moved my cheese? – Dr Spencer Johnson

7/ Read a book that takes place on a different continent than where you live.

De Dageraad – Annejet van der Zijl

4 likes

Kind 44 (een thriller) van Tom Rob Smith speelt zich af in 1953 in de Sovjet-Unie, geloof ik. Gaat over een KGB-agent, vond die erg tof. Er zijn trouwens ook twee vervolgen op waarvan de ene Kolyma heet en de andere weet ik even niet.

Ik mag nu echt niks meer kopen, eerst maar weer loon ontvangen :joy:

4 likes

Moet die derde cover nog gereleased worden of is dit hoe ie eruit ziet? Lijkt zo out of place naast de andere twee haha.

Ben nog steeds benieuwd naar deze serie, maar heb het nooit opgepakt omdat ik dacht dat het magical realism was. Op goodreads zie ik deze tag niet though, weet jij of dit het geval is?

De derde cover is nog niet bekend inderdaad!

Het is al een paar jaar geleden dat ik ze gelezen heb, maar het is geen magical realism hoor! YA fantasy. :smile:

Van de kringloop, zonder gebroken ruggen. :ok_hand:Beetje jammer dat ze alleen deel 3 van dimily hadden, maarja :joy:

4 likes

Ik heb daar toen boek 1 en 2 van gelezen. 1 vond ik heel tof, 2 heel vreemd en toen niet verder gelezen, haha.

@RMN hoe gaat jouw Reading Rush?