Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ahh wat interessant. Bij welke boeken/personages had je dit bijvoorbeeld? Misschien kunnen we je tips geven aan de hand daarvan?

Ik heb besloten om m’n eigen mini-versie van The Reading Rush te gaan doen! Heb alle ongelezen dunne boeken uit m’n kast verzameld (< 200 pagina’s) en vervolgens deze gekozen:

1/ Read a book with a cover that matches the colour of your birth stone.

Mei = emerald = groen: Afgunst – Saskia Noort

2/ Read a book that starts with the word “The”.

The Old Man and the Sea – Ernest Hemingway

3/ Read a book that inspired a movie you’ve already seen.

Ik heb niets wat aan deze eis voldoet, dus ik heb gekozen voor: Perenbomen bloeien wit – Gerbrand Bakker

4/ Read the first book you touch.

Iemand gaf me dit boekje en dat bracht me op het idee om de challenge te gaan doen: Wat jij niet ziet – M.J. Arlidge

5/ Read a book completely outside of your house.

Totale zonsverduistering – Annie Dillard

6/ Read a book in a genre that you’ve always wanted to read more of.

Zelfhulpboeken: Who moved my cheese? – Dr Spencer Johnson

7/ Read a book that takes place on a different continent than where you live.

De Dageraad – Annejet van der Zijl

4 likes

Kind 44 (een thriller) van Tom Rob Smith speelt zich af in 1953 in de Sovjet-Unie, geloof ik. Gaat over een KGB-agent, vond die erg tof. Er zijn trouwens ook twee vervolgen op waarvan de ene Kolyma heet en de andere weet ik even niet.

Ik mag nu echt niks meer kopen, eerst maar weer loon ontvangen :joy:

4 likes

Moet die derde cover nog gereleased worden of is dit hoe ie eruit ziet? Lijkt zo out of place naast de andere twee haha.

Ben nog steeds benieuwd naar deze serie, maar heb het nooit opgepakt omdat ik dacht dat het magical realism was. Op goodreads zie ik deze tag niet though, weet jij of dit het geval is?

De derde cover is nog niet bekend inderdaad!

Het is al een paar jaar geleden dat ik ze gelezen heb, maar het is geen magical realism hoor! YA fantasy. :smile:

Van de kringloop, zonder gebroken ruggen. :ok_hand:Beetje jammer dat ze alleen deel 3 van dimily hadden, maarja :joy:

4 likes

Ik heb daar toen boek 1 en 2 van gelezen. 1 vond ik heel tof, 2 heel vreemd en toen niet verder gelezen, haha.

@RMN hoe gaat jouw Reading Rush?

Goed! Ik loop (nog) op schema haha. Ik heb gister The Honey-Don’t List gelezen voor de birthstone challenge en die gaf ik 3 sterren helaas. Ik heb vanochtend tijdens mijn dagelijkse wandeling geluisterd naar het audioboek van And Every Morning the Way Home Gets Longer and Longer voor de outside your house challenge. Die duurde maar 30 minuten en heb ik 4 sterren gegeven. Gister ben ik ook begonnen in Little Women voor de book that inspired a movie you’ve already seen challenge en die hoop ik morgen uit te hebben gelezen!

Hoe gaat het bij jou? :blush:

3 likes

Goed! Who moved my cheese (challenge 6) is uit en mijn tweede boek, Afgunst (challenge 1), ook bijna. Heb m’n niet-thuis-lezen boek voor morgen op de planning staan, moet nog even bedenken waar ik 'm ga lezen. Denk in het park of zo.

2 likes

Ik heb mijn reading challenge van 50 boeken gehaald :tada:

16 likes

Ik ben op zoek naar een goede e-reader! Ik denk sowieso van Kobo, ook door Kobo plus. Ik wil er wel een met echt oplichtend scherm om ook in de zon en in het donker te lezen. Ik zat te kijken naar de Kobo Clara HD maar las heel veel reviews dat ie na weken/maanden kapot gaat of in slaapstand blijft hangen… Hebben jullie verder nog tips? :blush:

Ik heb mijn Clara nu een jaar, gebruik m redelijk intensief en probleemloos. Een keer die hangende slaapstand gehad maar dat was eenvoudig op te lossen met een reset. Vind m heel fijn om mee in het donker te lezen maar kan in de zon ook nog alles zien.

1 like

The Billion Dollar Spy

1 like

Ik heb mijn Clara omgewisseld door dit probleem. Een gewone reset werkte niet en werd er helemaal loco van elke keer haha

Heb nu de Kobo Libra! Erg blij mee. En zag bij Miss Lipgloss dat er een nieuwe goedkopere variant bij komt van Kobo, misschien staat het al op haar blog?

1 like

Bedankt iedereen :grin: ik ben voor de Kobo Libra h2o gegaan!

2 likes

Ik ben nu voor het eerst Lord of the rings aan het lezen. Het is zo ontzettend goed geschreven. Het heeft een hele andere ervaring dan de film vind ik. Hebben jullie daarna nog goede fantasy boeken om daarna te lezen?

1 like

Ik vond het juist verschrikkelijk om te lezen. Ben afgehaakt op bladzijde 160.

Ik vond de eerste ~1/3 van het eerste boek inderdaad ook echt verschrikkelijk, zo langdradig en zoveel personages, ik moest telkens terugbladeren om dingen op te zoeken. Maar daarna zat ik er helemaal in en kon ik het niet meer wegleggen…

@anon43983847 Als je de Game of Thrones boeken nog niet hebt gelezen kan ik die sowieso ook aanraden. Verder heb ik ook genoten van de Eragon-boeken, is wel voor wat jonger publiek geschreven (en door een -bij het eerste boek- piepjonge schrijver), maar leest ook heerlijk weg. En wat meer sci-fi dan fantasy, maar wel met echte fantasy-elementen: Biting the Sun van Tanith Lee, ook zo’n fijn verhaal om helemaal in te verdwijnen

Foundryside en Shorefall, City of Stairs trilogie van Robert Jackson Bennett
Zo’n beetje alles van Brandon Sanderson