Het algemene boekentopic (Deel 1)

Mijn lijstje van juni , best goede maand 7 gelezen.

De witte dood- Robert Galbraith :star::star::star::star:
De patiënt- Sebastian Fitzek :star::star::star:
Het noorderlicht - Philip Pullman :star::star::star::star:
Agneta’s erfenis - Corina Bomann :star::star::star::star::star:
De moord op roger ackroyd- Agatha Christie :star::star::star:
Badgasten - Emma Straub :star::star::star:
Dokter xtc - Marian Husken :star::star::star:

2 likes

Haha ik kan me wel echt aan zulke dingen ergeren en het staat ook niet op Storytel dus blijf maar bij de fysieke boeken :yum:

Ready Player One vond ik ook goed! Die ander trekt mij nooit zo. Dacht altijd dat het een kinderboek was, maar heb eigenlijk geen idee waar het over gaat. Heb gisteren nog even lopen zoeken en Emily fox heeft wel twee sci-fi voor beginners videos. Misschien dat er ook iets voor jou bij zit. Mij leek The long way to a small, angry planet en Dark Matters wel interessant.

@Briseis hahaha die quote :joy:

1 like

Ik lees deze nu ook, maar heb daar niet zo’n last van! Vond het alleen op het begin moeilijk in te komen. Vind het wel fijn dat het zo’n rustig kabbelend verhaal is en je echt zo lang meeleeft met de hoofdpersonen.

Doe trouwens dit jaar de reading challenge en wil het graag halen, maar het irritante vind ik dat ik vaak dikke boeken lees en dan lukt het me niet die in een maand uit te krijgen. Zou het fijn vinden als de dikte ook bepalend was voor de challenge.

3 likes

O, niet? Ik heb alle delen op Storytel beluisterd, maar dan zijn ze er zeker af gehaald?

Thanks voor de tip! En ik zou Ender’s game wel echt een kans geven hoor. :smiley:

Ja precies, dat je een bepaald aantal pagina’s kan instellen als doel.

1 like

Je geblurde kan ik me niet meer voor de geest halen en mijn boeken zijn ingepakt, anders had ik even gekeken! :upside_down_face:

Ik heb helaas niet echt aanraders voor je in dat genre, ik lees (nog) weinig sci-fi haha. Ik weet dat je Skyward en Starsight al gelezen hebt, dus ja. :joy: Misschien The Martian of The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy? Ben in die guide ooit begonnen, maar nog niet verder gegaan. :sweat_smile: Oh en Red Rising is ook heel populair, maar die boeken heb ik ook nog niet gelezen. The Fifth Season valt geloof ik ook deels onder sci-fi?

Mocht ik iets leuks tegenkomen, dan tag ik je wel haha.

1 like

@nightlife @Briseis
Misschien die boeken van The Lunar Chronicles van Marissa Meyer en Under the Never Sky serie van Veronica Rossi? Young Adult Sci-fi en leest lekker weg :slight_smile:

Fifth Season is inderdaad ook leuk!

3 likes

O jaa ik heb een tijdje terug deel 1 van die serie gelezen! Beviel me wel. Thanks voor alle tips!

& @Foucher The Martian, The Lunar Chronicles en Under the Never Sky heb ik dus allemaal gelezen haha (blijkbaar heb ik toch meer sc-fi gelezen dan ik dacht). Red Rising is wel een goede! Die stond sowieso nog op mijn lijstje. Ik dacht dat The Fifth Season fantasy was, maar ga me er even in verdiepen :nerd_face:

Ik geloof dat The Fifth Season een combinatie is van fantasy en sci-fi!

Ik vond hem best leuk, maar vond best veel dingen nogal onrealistisch en miste ook echt wel dingen. Hij las redelijk weg, maar ik heb hem maar 3 sterren gegeven. Ik was niet echt onder de indruk helaas.

1 like

Klopt hoor! Ik weet ook niet wat ik mezelf aan doe, want het zijn niet allemaal dunne boeken haha. Maar volgens mij volbreng ik de challenge ook als ik alleen boeken 1 en 3 lees. Zolang ik er maar in ieder geval één als eerste aanraak en één buiten lees. Little Women is ook een historische fictie én speelt zich af op een ander continent. Ik heb er wel over nagedacht haha :crazy_face:

@houseofmemories jammer he :worried: Ik vond het hele concept maar vreemd.

Haha zo herkenbaar ik lees dit boek op dit moment ook en ben ondertussen al sinds april bezig omdat ik vaak alleen lees voor het slapengaan. Maar ik zit op nu op driekwart dus het einde is inzicht.

boeken

Iets minder boeken gelezen dan ik eigenlijk zou willen dus hopelijk komt daar in juli verandering in.

Meet me at Pebble Beach :star: :star: :star:
Het is oorlog maar niemand die het ziet :star: :star: :star: :star: :star:
Gestrand :star: :star: :star:
Op je lijf geschreven :star: :star: :star: :star:
De waarheid :star: :star: :star: :star: :star:

6 likes

Mijn lijstje van juni

3 likes

@Twijfelaar en @Luzarl

Ik heb ‘wat jij niet ziet’ uit gelezen. Klein, dun boekje wat je in een paar uren uit hebt.
Vond hem wel vermakelijk maar ook heel erg voorspelbaar. Leuk om gelezen te hebben, maar ik zou hem niet opnieuw lezen.

Ik leen hem nu uit aan mijn moeder. Mocht iemand hem hier ook willen lezen, dan wil ik hem wel naar je opsturen tegen verzendkosten. Ik hoef hem niet meer terug.

3 likes

Wat lief je review! Ik heb hem zelf al. Moet er nog aan beginnen.

1 like

Deze nog maar besteld, het derde deel in de trilogie is pas uitgekomen en nu moest ik wel, voordat deze out of print is. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Heeft iemand nog tips voor een leuk boek dat qua genre een beetje lijkt op ‘Eleanor Oliphant is completely fine’. Vond dat zo’n leuk boek :slight_smile:

1 like

Sourdough!

1 like

O sorry, zie je berichtje nu pas! De reviews waren supergoed, maar ik vond het vooral een vaag en onsamenhangend verhaal. Blijkbaar heb ik het boek verkeerd geïnterpreteerd. Het zou onder andere over de Brexit en de vluchtelingenproblematiek gaan, maar dat heb ik er niet uitgehaald. En ik denk dat ik een bepaalde mate van literaire kennis mis, want het blijkt geïnspireerd te zijn op de werken van grote auteurs.

1 like