Het algemene boekentopic (Deel 1)

Vraagje voor de gene die de boeken van karin Slaughter leest. Moet je de boeken echt op volgorde lezen? Of kan je ze los lezen. Wil graag de laatste weduwe lezen, maar heb niks van die serie gelezen. Of mis je dan veel van het verhaal ?

Je kan ze los van elkaar lezen!

1 like

Mijn lijst van juli

Juli was een hele goed lees maand. Ik heb 15 boeken gelezen.

Het dodenhuis- Sarah Pinborough :star::star::star:
The first time Lauren Pailing died- Alyson Rudd :star::star::star:
De jaren van verachting - Andrzej Sapkowski :star::star::star::star:
The mister - E L James :star::star:
Verlangen - Audrey Carlan :star::star::star:
The deal - Ellen Kennedy :star::star:
The mistake - Elle Kennedy :star::star:
Een heel gewoon gezin - Mattias Edvardsson :star::star::star:
Mijn ware verhaal - Karin Bloemen
Weg naar huis - Yaa Gyasi :star::star::star::star::star:
Mijn zusje de serie moordenaar- Oyinkan Braithwaite :star::star::star::star::star:
De vuurdoop - Andrzej Sapkowski :star::star::star::star::star:
De dood van Harriet Monckton :star::star::star::star:
De magiërs- Lev Grossman :star::star:
Het listige mes - Philip Pullman :star::star::star::star:

7 likes

Top dan weet ik wat ik ga lezen. Thanks

1 like

Heb weinig echt goede boeken gelezen afgelopen maand.

3 likes

Mijn boeken van de maand juli

1. Vuur - Mart Smeets :star: :star:
  2. Wat als (serieuze wetenschappelijke antwoorden op absurde hypothetische vragen) - Randall Munroe :star: :star: :star: :star:
  3. Normal People - Sally Rooney :star: :star:
  4. The Seven Husbands of Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid :star: :star: :star: :star:
  5. De nachtegaal - Kristin Hannah :star: :star: :star: :star: :star:
4 likes

books juli

Mijn boeken van juli

• Het meisjesmanifest :star: :star: :star: :star: :star:
  • Feministen dragen geen roze :star: :star: :star:
  • De jongen in de sneeuw :star: :star: :star: :star:
  • F1 2019: Spektakel en intriges :star: :star:
  • Zij die ontkomen :star: :star: :star: :star:
4 likes

A Love Song for Dreamers :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Jackie & Jones :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Wilder :black_heart: :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Nova :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Great and Precious Things :black_heart: :black_heart: :black_heart: (en een halve)
Rebel :black_heart: :black_heart: :black_heart: (en een halve)
Een nieuwe kans in Cockleberry Bay :black_heart: :black_heart: :black_heart: (en een halve
Confessions of a Bookaholic :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Rood, wit & koningsblauw :black_heart: :black_heart: :black_heart: (en een halve)
Verknocht (Herlezen, dus geen rating)
Klem :black_heart: :black_heart: :black_heart:
The Dare :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Ik kom je halen :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Even tussen ons :black_heart: :black_heart: :black_heart: (en een halve)
Bully King :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Even goede vrienden :black_heart: :black_heart: :black_heart:
Wrath :black_heart: :black_heart: :black_heart: (en een halve)

4 likes

Lekker eensgezind qua score!

5 likes

Love deze boeken allemaal!!

Ik heb Beach Read trouwens uit en ik vond het best een leuk boek in het begin maar bahhh het werd echt zo sappy en klef. Ik kan een beetje romance echt wel waarderen maar serieus, in de regen dansen met (welk liefdesliedje was het ook alweer) op de achtergrond deed me wel een beetje kotsen in mijn hart. Verder wel een tof verhaal, maar heb erna wel weer even een thriller over afgehakte handen en benen moeten lezen voor het evenwicht.

4 likes

Mijn boeken van juli:
The testaments - Margaret Atwood :star: :star: :star: beetje overbodige vervolg op the handmaid’s tale
Station Eleven - Emily st. John Mandel :star: :star: :star: hier waren mijn verwachtingen op voorhand te hoog denk ik, maar ik vond dit niet wauw
Girl, Woman, Other - Bernardine Evaristimo :star: :star: :star: :star: :star: Dit vond ik echt geweldig. Ik ben blij dat ik dit boek gekocht had en niet gewoon via de bib heb gelezen want dit is echt een boek om over enkele jaren nog eens opnieuw te lezen.
Klein Engeland - Jonathan Coe :star: :star: :star: :star: Nog nooit een boek van hem gelezen dat tegenvalt.
De New York Trilogie - Paul Auster :star: :star: bundeling van 3 kortverhalen over New York. Ik vond het 3x niks, geen enkel verhaal waar ik me goed kon inleven.
Hunger - Roxane Gay :star: :star: :star: :star: Moeilijk om een beoordeling te geven aan zo’n persoonlijk verhaal maar dit is een boek dat me wel zal bij blijven.

4 likes

Favorieten:
Daisy Jones and the Six :star: :star: :star: :star: :star: Echt superleuk verhaal in interviewvorm over een band uit de jaren 60. Dit was echt weer zo een boek waarin je maar door wil blijven lezen. Bleef zelfs lezen tot de lichten uit gingen in de bios :joy:
The Alloy of Law :star: :star: :star: :star: :star: Veel mensen vinden deze serie niet zo goed als de originele Mistborn serie, maar ik vond hem erg leuk! Het is wel even een andere setting, maar Brandon Sanderson blijft echt een supergoede schrijver. Vond het ook heel leuk om personages en andere dingen tegen te komen van de eerste serie.
Beach Read :star: :star: :star: :star: :star: Vond bijna alles aan dit boek leuk. Het concept, de setting, de sfeer en de personages. Vond het ook niet de typische roman sfeer hebben, iets meer diepte ofzo? Heel leuk in ieder geval en zeker een aanrader om mee te nemen naar het strand.
Dear Ijeawele, or a Feminist Manifesto in Fifteen Suggestions :star: :star: :star: :star: :star: Dit en 'We Should All Be Feminist zijn echt must-reads. Chimamanda weet zo goed te verwoorden waarom iedereen een feminist zou moeten zijn en hoe we het beter kunnen doen voor de volgende generatie. Staan allebei ook op storytel.

5 likes

Ik heb een hele goede leesmaand gehad in juli :blush:

Red White & Royal Blue - Casey McQuiston :star::star::star::star:
P.S. I Still Love You (To All the Boys I’ve Loved Before #2) - Jenny Han :star::star::star:
Always and Forever, Lara Jean (To All the Boys I’ve Loved Before #3) - Jenny Han :star::star::star::star:
The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky :star::star::star:
Harry Potter and the Half-Blood Prince (Harry Potter #6) - J.K. Rowling :star::star::star::star::star:
Pinnen in Mongolië - Liesbeth Rasker :star::star::star:
Evidence of the Affair - Taylor Jenkens Reid :star::star::star::star::star:
The Hating Game - Sally Thorne :star::star::star::star:
A Little Life - Hanya Yaigahara :star::star::star::star:
The Honey-Don’t List - Christina Lauren :star::star::star:
And Every Morning the Way Home Gets Longer and Longer - Fredik Backman :star::star::star::star:
The Tea Dragon Society (Tea Dragon #1) - Katie O’Neill :star::star::star::star::star:
The Tea Dragon Festival (Tea Dragon #2) - Katie O’Neill :star::star::star::star::star:
The Tea Dragon Tapestry (Tea Dragon #3) - Katie O’Neill :star::star::star::star::star:
We Should All Be Feminsts - Chimamanda Ngozi Adichie :star::star::star::star:
Little Women (Little Women #1) - Louisa May Alcott :star::star::star::star:
Alex, Approximately - Jenn Bennett :star::star::star::star:

10 likes

Ah jeetje wat lang! Ik vond hem wel de moeite waard, alhoewel er wel een aantal minpunten waren voor mij:

• soms was het verhaal moeilijk te volgen voor mij door alle Engelse politieke termen. Ik was vaak op Google Vertaler te vinden :rofl:
  • het was zoveel leuker geweest als het vanuit twee perspectieven was geschreven. Zeer gemiste kans haha
  • het is vanuit de derde persoon tegenwoordige tijd geschreven en dat wordt over het algemeen als een vreemde keuze ervaren. Het voelt daardoor afstandelijk

Vandaar 4 sterren ipv 5, maar zeker een leuk boek vind ik :blush: Ik ben benieuwd wat je ervan vindt als je hem uiteindelijk leest!

2 likes

Iemand die weet waar of wanneer ik de paperback van the ballad of the songbirds and snakes kan kopen :face_with_monocle: heb hem in het Nederlands wel gezien maar Engels zie ik hem niet.

Bij Engelse boeken wordt de goedkopere editie/paperback vaak pas na een jaar uitgegeven :pensive: (ik wacht er ook op).
Soms heb je nog een extra grote paperback die tegelijkertijd wordt uitgegeven, maar volgens mij is dat nu niet het geval.

1 like

:sob::sob:

Aaaah, ik ben klaar met mijn reread van The Poppy War van R.F. Kuang (dit keer heb ik hem geluisterd via Storytel), nu kan ik eindelijk eens aan het vervolg beginnen en in november door met het laatste deel als ie uitkomt.

Maar ik wil The Dragon Republic graag fysiek lezen en bijna al mijn boeken zitten momenteel in verhuisdozen en staan tijdelijk bij mijn zus op zolder. :sob: Denk dat ik morgen toch even langsga en alles overhoop gooi voor mijn boek, haha.

Misschien dat ik eerst aan deze begin, dit boek gisteren binnengekregen. :nerd_face:

3 likes

Ik heb net The Seven Husbands of Evelyn Hugo uitgelezen. En ik heb gejánkt, tranen met tuiten. Een heel ander type boek dan ik verwachtte. Ik zag al lof op internet hierover, maar op de 1 of andere manier sprak het me niet aan (ik had ook geen idee waarover het boek ging, dus ik weet überhaupt niet waarop ik dat baseerde :laughing:). Schrijfstijl kan stukken beter, maar het leest vlot en Evelyn Hugo is een heel fascinerende vrouw.

6 likes