Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb afgelopen week The Wise Man’s Fear uitgelezen van Patrick Rothfuss (deel 2 van De naam van de wind in NL) en ik voel me dubbel. Het boek was fantastisch en ik ben al dagen lang op reddit aan het lezen over theorieën over deel 3 en verborgen details. Anderszijds heb ik spijt dat ik ooit aan deze geweldige serie begonnen ben want de kans bestaat dat deel 3 nooit uit gaat komen. En blijven we dus met 1000 vragen zitten :sob:

1 like

Daarom laat ik het zelf voorlopig bij enkel The Name of the Wind. :upside_down_face:

Zelfde probleem met The Lies of Locke Lamora, maar ik meende een tijd terug ergens gelezen te hebben dat Scott Lynch zijn eerste draft klaar heeft en dus wel progressie maakt.

1 like

Ik lees nu ‘De goede zoon’ van Rob van Essen maar wat een vreemd boek? Ben op de helft maar waar dit naar toegaat? :sweat_smile:

Zo’n bizar boek inderdaad. Maar ik vond dat er ook juist wel leuk aan, dat het zo weird en anders was.

Ik ben bezig in een boek over een vrouw die als enige in het vreemdelingenlegioen ging tijdens de tweede wereldoorlog (een liefde in Afrika) maar kom er echt heel moeilijk doorheen, ook omdat ik niet heel veel van het onderwerp weet en veel moet/wil opzoeken.
Dus nu leg ik 'm toch maar even weg om te gaan beginnen aan daisy Jones and the six, lekker in het zwembad :blush:

haha wauw ik heb hem nu pas uit (druk geweest met scriptie tussendoor) maar echt een fantastisch boek zeg. Vind het echt stom dat ik nu afscheid moet nemen van Max haha, voelt echt als een vriend inmiddels.

:star_struck::star_struck: Zat er gelijk in en vermaak me al ontzettend.

1 like

Heeft iemand hier Saint X van Alexis Schaitkin gelezen? Ik heb het audioboek beluisterd en ben benieuwd hoe het fysieke boek eruitziet qua indeling.

Welke heb je allemaal gekocht? :smiley:

Leuk! Wat vond je van Midnight Sun trouwens?
All The Light We Cannot See heb ik laatst ook uitgelezen! Mooi boek ook

1 like

Heb even mijn geluisterde boeken erbij gepakt en deze vond ik het leukst:

The Kiss Quotient + vervolg, The Hating Game, The Test!!, We Should all be Feminist, The Enchanted, Geekerella, City of Ghosts + vervolg.

@nello ben benieuwd wat je van Stil vindt! :slight_smile: Klinkt interessant.

2 likes

Almostttttt :star_struck: The Dragon Republic is heel goed, kan echt niet wachten op het laatste deel.

Ik plak hier even een lijstje dat ik weleens met vrienden heb gedeeld (zitten wel veel vertalingen tussen):

Aanraders en afraders Storytel

AANRADERS
Thrillers:

Mijn laatste leugen – Riley Sager (setting = zomerkamp, gaat over verdwenen meisjes)

De patiënt – Sebastian Fitzek (heel chille thriller over een man die zich laat opnemen in een gesticht om dichter bij de vermoedelijke moordenaar van zijn kind te zijn)

Literair:

Cliënt E. Busken – Jeroen Brouwers (geweldig voorgelezen door Hans Kesting + fantastische schrijfstijl, verhaal zelf vond ik wat minder)

Op aarde schitteren we even – Ocean Vuong (supermooi boek van iemand die normaal gesproken poëzie schrijft)

Romans:

Daisy Jones & The Six (Nederlandse versie) – Taylor Jenkins Reid (even wennen aan de stemmen maar dit boek leent zich heel goed voor audio)

Klassiekers:

Onder moeders vleugels – Louisa May Alcott

‘Jeugd’:

De Engelse Harry Potter-boeken

Non-fictie:

Focus AAN/UIT – Mark Tigchelaar (over concentreren en je hersenen juist rust geven. Heb er heel veel aan gehad)

Troep/guilty pleasure:

Hele serie van The Selection – Kiera Cass (de eerste drie delen worden vrij irritant voorgelezen. Laatste delen zijn oké)

MEDIUM/NIET GEWELDIG

Themis Files-serie
De horlogemaker van Londen
Beste mevr. Bird
De boekbinder
Saint X
Een goed nest
De laatste meisjes
Wat Alice vergat (nog niet afgeluisterd)

AFRADERS

De beer en de nachtegaal
Achter gesloten deuren
Moord op de moestuin
Sluit alle deuren

1 like

Deze twee besteld!

4 likes

The Test is van Sylvain Neuvel en The Enchanted van Rene Denfeld. Zijn wel heel andere soort boeken dan ik je verder aanraadde en die je dus wel leuk vond haha.

Als je die romans leuk vindt, is Fix Her Up misschien ook nog wat. Vond ik wat minder dan de andere twee maar wel erg leuk. Het ‘vervolg’ vond ik niks though. Heb in dezelfde stijl nog deze boeken op mijn boekenplank staan om te luisteren: The Worst Best Man, Get a Life Chloe Brown (deze wordt echt veel aangeraden) en The Right Swipe, maar weet dus niet of de audiobooks leuk zijn.

1 like

Haha toevallig! Heb jij dan misschien nog aanraders voor mij?

Thanks! Voorlopig genoeg keuze :heart_eyes: Christina Lauren vind ik ook echt top. Vind het juist fijn om dit soort boeken te luisteren omdat het minder erg is als je even uitzoned haha

2 likes

Ik vind de boeken van Nicola May en Jenny Colgan fijn weg luisteren, al zijn het wel vertalingen (die ik wel oké gedaan vind overigens). En die van Colleen Hoover ook.

Verder luister ik nu de Edelsteentrilogie (ook een vertaling, maar vanuit het Duits) die ik erg leuk vind.

O, en die Karina Halle vind ik ook tof, vooral Smut.

1 like

Waarom vond je de testamenten van Margaret Atwood een overbodig vervolg?

Ik vond het echt een supergoed en leuk boek. Ik wil alleen maar meer informatie hebben over die wereld en vond het jammer dat ik het boek al uit had. Maar doordat het boek op goodreads veel lage waarderingen krijgt heb ik nu echt het idee dat ik geen smaak of geen kennis van zaken heb haha.

Oh dan hebben we het tweede boek helemaal anders ervaren. Ik vond het niet nodig dat er veel extra info werd gegeven over die wereld. Dat vond ik net de sterkte van het eerste boek, het liet ruimte voor interpretatie. Omdat het tweede boek zich niet focust op maar 1 personage (handmaid) maar op meerdere, vond ik dat er te veel details over de wereld gegeven. Grappig dat jou de negatieve reviews op goodreads opvallen, mij viel vooral de hoge score van 4,20/5 op :grin: