Het algemene boekentopic (Deel 1)

:star_struck: Binnenkort ook eindelijk maar eens aan beginnen

1 like

over De Pest

De Pest heb ik eerder dit jaar gelezen (grappig hoe zoā€™n boek ā€œopeensā€ weer in de schijnwerpers komt te staan in deze periode) en was echt het enige boek wat ik ooit gelezen heb wat ik niet perse uit wilde lezen, het einde boeide me totaal niet. heb ik echt nooit!

Zouden jullie aanraden om normal people in het Engels of Nederlands te lezen?

Ik vond hem echt zo leuk! Ben benieuwd hoe jij hem gaat vinden!

@MJDLH

Ik snap helemaal wat je bedoeld! Heb het boek ook met veel moeite uitgelezen. Had er ook veel meer van verwacht eigenlijk, ook omdat ik er zoveel lovende woorden over heb gehoord.

Had ik precies hetzelfde!

Ja ik vind het ook lastig! Het zijn wel romans, maar dan een soort ā€œluchtigeā€ variant - zo voelen ze voor mij althans.

1 like

Ik denk hier best vaak over na (waar je je maar mee bezig houdt haha) maar ik denk dat er nog wel een verschil tusssen Normal People en Eleanor Oliphant zit, zegmaar - Normal People is wel echt gerenommeerd en zou ik onder literaire fictie scharen terwijl de rest inderdaad onder contemporary fictie valtā€¦
In mā€™n hoofd heb ik zegmaar drie categorieen, literatuur (wat dus op je leeslijst zou kunnen toen je nog op school zat), hedendaagse fictie en dan echt chicklits en thrillers. (al zijn er natuurlijk veel meer categorieen maar dit lees ik vooral)
Dus boeken zoals Eleanor Oliphant enzo zouden voor mij niet onder literatuur vallen maar ik vind ze wel waardevoller dan iets van Jill Mansell ofzo?
Er zijn niet zoveel Nederlandse boeken die in die middenmoot vallen voor mij maar wel heel veel Engelse.

Ik heb weer gelezen de afgelopen twee maanden dus even een lijstje:
Lieveling - Kim van Kooten :star: :star: :star: (Lag bij mā€™n ouders, zwaar onderwerp maar vond 'm niet super goed geschreven en had 'm binnen 2 uur uit)
The other half of Augusta Hope - Joanna Glen :star: :star: :star: (beetje weer in het Eleanor Oliphant rijtje maar wel zwaarder)
't Hooge Nest - Roxane van Iperen :star: :star: :star: :star: :star:
The Apartment - K.L Slater :star: :star:
Deadly Secrets - Robert Bryndza :star: (als je deze thrillerserie volgt en twijfelt of je het (dure) volgende boek moet kopen: niet doen)
Nine Elms - Robert Bryndza :star: :star: :star: (Dit is weer een nieuwe serie van dezelfde auteur en vond ik wel weer een lekkere thriller
When Breath Becomes Air - Paul Kalanthi :star:
Girl, Woman, Other - Bernardine Evaristo :star: :star: :star: :star: :star:
Wees Onzichtbaar - Murat Isik :star: :star: :star: :star: :star:

3 likes

Dat is inderdaad precies mijn twijfel, haha. Ik vind het ook ā€œmeerā€ dan een chicklit, maar ook niet literatuur. Nouja eigenlijk dus precies wat jij zegt!

Edit om aan te vullen dat ā€œWhereā€™d you go Bernadetteā€ voor mij ook in dit rijtje valt. Die vond ik erg leuk trouwens! Wel echt in 1 dagje uit, vooral dan voel ik hoe duur zoā€™n boekenhobby is als je veel leest en echt de boeken wil hebben.

1 like

Mijn leeslijst van augustus (voor het eerst in tijden weer actief boeken gelezen).

One of us is lying - Karen M. McManus :star::star::star::star:,5
If we were villains - M.L. Rio :star::star::star::star: (als je bekend bent met Shakespeare denk ik vijf sterren!!)
The shadow friend - Alex North :star::star: (te verwarrend met tijdsprongen en twee verschillende perspectieven, ik kwam er niet lekker in en het einde liet wat mij betreft vragen open)

Ik ben net begonnen in The martian girl, de schrijfstijl vind ik tot nu toe prettig. Ben heel benieuwd naar het verhaal :slight_smile:

Mijn augustuslijstje (minder boeken dan normaal, maar wel twee hele dikke)

  • the beekeeper of Aleppo - Christy Lefteri :star: :star: :star:
  • great expectations - Charles Dickens :star: :star: :star: :star:
  • de toverberg - Thomas Mann :star: :star: :star: :star: :star:
  • much ado about nothing - Shakespeare :star: :star: :star:
  • wat jij niet ziet - MJ Arlidge :star: (ik las dit vooral omdat het in huis lag, maar het herinnerde me er weer eens aan dat ik gewoon niet van thrillers hou)
  • the state of Africa - Martin Meredith :star: :star: :star: :star: :star:

Ik heb vooral echt ontzettend genoten van de toverberg. Echt een mega aanrader! Ik heb het heel lang uitgesteld om aan dat boek te beginnen, vooral vanwege de lengte, maar het was het helemaal waard!

1 like

Kun je niet iets herlezen wat je erg mooi/leuk vond? Ik ben zelf weer begonnen aan Harry Potter omdat dat zo lekker wegleest en hoop zo weer een beetje in de flow te komen.

2 likes

Little Fires Everywhere is inderdaad wel een goede denk ik. The Seven Husbands of Evelyn Hugo en sowieso Taylor Jenkins Reid leest ook wel lekker makkelijk, maar is wat dieper dan chicklit. Ze heeft ook een novella van ong. 80 paginaā€™s die erg snel leest voor als je een dipje uit wilt. Heet Evidence of the Affair.

1 like

Wauw wat lezen jullie veel. Goed bezig haha

Gelezen in juli en augustus:

  • Brandon Sanderson - The Emperorā€™s Soul :star: :star: :star: :star:
  • Brandon Sanderson - The Eleventh Metal :star: :star: :star:
  • Brandon Sanderson - Secret History :star: :star: :star:
  • Brandon Sanderson - Allomancer Jak and the Pits of Eltania :star: :star:
  • Brandon Sanderson - Shadows of Self :star: :star: :star: :star:
  • Brandon Sanderson - The Bands of Mourning :star: :star: :star: :star:
  • Rainbow Rowell - Pumpkin Heads (graphic novel) :star: :star: :star:

Hahaha bijna alleen maar Brandon Sanderson en dan vooral novellas, dus lijkt meer dan het is. Maar ik krijg geen genoeg van de Cosemere, de meesten zijn ook een reread.

Pumpkin Heads was leuk om in de herfstsfeer te komen, maar niet heel boeiend ofzo.

Ik lees nu Thunderhead van Neal Shusterman.

2 likes

Sanderson :heart_eyes: Heb je zijn andere series in the Cosmere ook al gelezen? Ze zijn zo dik waardoor ik er steeds niet in begin haha. En hoe is het einde van Bands of Mourning qua cliffhanger? Ik twijfel of ik er al in moet beginnen of dat ik moet wachten tot er een release date voor het volgende boek is :yum:

Ja! Ik heb de boeken van The Stormlight Archive ook gelezen. Wel een lastiger om doorheen te komen dan Mistborn, ik moest echt inkomen, maar uiteindelijk heel blij dat ik ze heb gelezen, bijna boek 4! Ik heb ook The Reckoners en The Rithmatist gelezen. Sanderson is wel echt 1 van mijn favoriete schrijvers. :slight_smile:

1 like

Daisy Jones and the Six is dan wellicht ook een leuke om in te beginnen! Die vond ik lekker weglezen.

1 like

Ik zit op zoā€™n 40% van The Way of Kings, neem rustig de tijd, maar zat er op zich wel gelijk in! Sanderson heeft me nog niet teleurgesteld. :heart:

Ja het was voor mij meer dat het even schakelen was tussen YA en volwassen boek haha, maar kan niet wachten tot Rhythm of War!

Ik heb gisteren Wat ik nooit eerder heb gezegd (Everything I never told you) van Celeste Ng uitgelezen en ben meteen in De kleine vriend van Donna Tartt begonnen. Het komt wel goed met wat betere boeken lezen deze maand, denk ik. Wat een geweldige schrijvers. :hearts:

5 likes