Het algemene boekentopic (Deel 1)

:heart_eyes:

1 like

Lijstje van september

Als het bloedt - stephen King :star::star: heb alleen het eerst en laatste verhaal uitgelezen. Die andere 2 kwam ik niet doorheen.

Mexican gothic- Silvia Moreno-Garcia :star::star::star::star:
My friend Anna: the true story of a fake heiress- Rachel Deloache Williams :star::star::star::star:
De jachtpartij- Lucy Foley :star::star::star::star::star:
The southern book clubs guide to slaying vampires- Grady Hendrix :star::star::star::star::star:

3 likes

Jaaa, deze is tof he!

Jaaa, wist niet precies wat ik kon verwachten. Maar die hele wereld en personen wat beschreven werd, vond ik zoo goed. Zat daardoor helemaal in het verhaal.

Heb jij nog aanraders die hier op lijken ?

Ik heb na dit boek ook Horrorstor en My best friends’ excorcism van Grady Hendrix gelezen! Echt leuk

Thanks ga ik die ook bekijken.

Heb in m’n vakantie afgelopen dagen eindelijk weer veel kunnen lezen:
Mijn ontelbare identiteiten- Sinan Cankaya :star::star::star::star:
Autobiografische beschrijving van hoe het is om op te groeien met migratieachtergrond in Nederland en op welke manieren men uitgesloten wordt.
Elementaire gewoontes :star::star::star::star:
Everything I know about love- Dolly Alderton :star::star::star::star: :star: Deze is echt een aanrader, autobiografisch en heel grappig. Schrijfster beschrijft haar tien- en twintigerjaren en wat daarbij komt kijken qua feesten, daten, werk. Veel gelachen en ook heel herkenbaar.

3 likes

Mijn maand. Niet heel enthusiast over deze 2. Ben ook nog bezig in Sapiens maar daar lees ik maar af en toe in.

2 likes

Ik ben bezig in De Drakentroon door Tad Williams, het boek neemt me echt mee.
Goede fantasy voor wie er van houdt; aanrader.
De reeks die George R.R. Martin inspireerde om Het Lied van IJs en Vuur te schrijven.

afbeelding

Omdat Stephen Fry zijn volgende boek over Troy pas uit komt over een maand, ben ik dit dus gaan lezen. Echt wat een heerlijk boek. Circe lees echt heel makkelijk weg. Eindelijk een moderne vertaling uit de Griekse mythologie met een vrouw in de hoofdrol. Heeft iemand vergelijkbare boeken in dit genre? Ik heb nu al een dip haha.

11 likes

Heb je Song of Achilles al gelezen want die vond ik ook zo mooi.

2 likes

Ja geweldig boek dit hè! Dit is echt een parel van uitgeverij Orlando. Ik vond haar andere boek ook mooi!

Dit boek gaat over de Trojaanse oorlog. Ook heel vet

2 likes

Daar ga ik vanavond aan beginnen! Ik vond vooral het vrouwelijk perspectief interessant van Circe. Dus @Marquez echt super bedankt voor de tip! Die ga ik daarna lezen :slight_smile:

1 like

Veel lees plezier, ik vond het zo’n mooi liefdesverhaal.

1 like

Aaaah ja, Circe is geweldig! The Song of Achilles vond ik ook erg mooi. Ik sla de tip van @Marquez ook op haha.

2 likes

Na Words of Radiance, deel twee van The Stormlight Archive (uiteraard weer 5⭐️), nu even een andere wereld induiken. Ik ga in The Invisible Life van Addie LaRue van V.E. Schwab beginnen! Heel benieuwd naar en een van mijn most anticipated releases van dit jaar.

1 like

Misschien the Penelopiad van Atwood?

2 likes

Vandaag deze binnen gekregen, zin om te gaan lezen! Maar ik zit midden in een verhuizing dus het enige wat ik doe is klussen en slapen :joy:

9 likes

Ohh wist niet dat die al uit was! Ik vond Zondagskind zo goed.

@anon43983847 zat vanochtend nog ineens te denken aan het jeugdboek “kinderen van moeder aarde” geschreven door Thea Beckman. Is een trilogie waar niet mannen maar vrouwen de macht hebben. Geen mythe echt, wel een tof uitgewerkt concept!

1 like